سعید مصطفی وند در جام رمضان امارات

تصویر ندارد

“سعید مصطفی وند” در جام رمضان امارات

“سعید مصطفی وند” جوان بروجردی و رعنای والیبال ایران بهمراه تعدادی از والیبالیست های اسبق تیم ملی والیبال ایران در تورنمنت معتبر و دارای جایزه بالای مالی جام شیخ زاید امارات متحده عربی که بمناسبت ماه مبارک رمضان در کشور امارات برگزار گردید شرکت کرد و موفق به کسب مقام سوم با تیمی از شهر دبی شد .

مبارزه ورزشی با ام اس

تصویر ندارد
مبارزه ورزشی با ام اس
Related image
به گزارش سلامت نیوز
به بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس، ورزش های زیادی توصیه می شود که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.
حوضچه آب خنک

ورزش در آب خنک برای بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس ایده آل است. آب مانع ازگرم شدن بدن می شود و این امکان را به آن ها می دهد تا یک سری از فعالیت هایی را که درمحیط خشکی قادر به انجام آن ها نیستند، انجام دهند. به کار بردن جلیقه نجات و تخته شنا می تواند گزینه های کمکی مناسبی برای بیماران باشد.

تمرین با وزنه

تمرین با وزنه و دستگاه های بدنسازی از گزینه های پیشنهادی است. توصیه می شود درابتدا تمرین را با وزنه های سبک تر یا حتی بدون وزنه شروع کنند. همچنین تمرین سنگین که امکان انجام آن در یک روز نیست، تقسیم شود مثلا روز اول فقط تمرین عضلات بالاتنه و روز بعد تمرین عضلات پایین تنه انجام شود.

حرکات کششی

ورزش یوگا که ترکیبی از نفس کشیدن و حرکات آرام کششی است، می تواند بدن را آرام کند.بسیاری از بیماران که دچار سفتی عضلانی یا کاهش دامنه حرکاتی بودند، با انجام یوگا بهبودی خوبی را تجربه کردند.

پیلاتس

این ورزش نیز مانند یوگا دارای تمریناتی است که سبب تقویت جسمانی و روانی می شود و به تازگی در بین بیماران رواج پیدا کرده است.

ایروبیک یا ورزش های هوازی

در گذشته عقیده بر این بود که ورزش سبب تشدید خستگی و ضعف عضلات در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس می شود اما تحقیقات اخیر نشان داده است که انجام ورزش های هوازی، سبب بهبود کیفیت زندگی بیماران و کاهش علایمی مانند خستگی و ضعف می شود.

تمام حرکات یا ورزش هایی که سبب افزایش ضربان قلب و سرعت تنفس شود هوازی محسوب می شود. انجام ۱۵ دقیقه ورزش هوازی در روز مطلوب است. اگر با انجام ورزش های هوازی زود خسته می شوید می توانید حرکات را به سه بخش پنج دقیقه ای در طول روز تقسیم کنید.

نماینده مردم بروجرد: حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست ها پاسخی سنجیده به دشمنان نظام بود

تصویر ندارد
نماینده مردم بروجرد:
حمله موشکی سپاه به 
مواضع تروریست ها پاسخی
سنجیده به دشمنان نظام بود
به گزارش ایرنا-بروجرد
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت:حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌های تکفیری اقدامی سنجیده وپاسخی قاطع به دشمنان نظام جمهوری اسلامی بود.
عباس گودرزی روزسه شنبه افزود:دشمنان باید بدانند که ملت ایران همانند ۳۸ سال گذشته با اقتدارکامل و تکیه بر توان نظامی و نیروی ایمان جواب هرگونه تعرض را با سیلی محکم خواهد داد و در راستای حفاظت از کیان و تمامیت ارضی کشور در برابر ترفندها و توطئه های دشمنان تا آخرین نفس ایستاده است. وی اظهارکرد: گروهای تکفیری وکشورهای حامیان آنها متوجه باشند که سپاه پاسداران در راستای حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی که ثمره خون هزاران شهید، جانباز و آزاده سرافراز است با کسی شوخی ندارد. 

نماینده مردم بروجرد واشترینان درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای تکفیری داعش نشان داد که آمادگی کامل برای پاسخ کوبنده به هرگونه اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد.

گودرزی بیان کرد: تروریست ها و حامیان آنها بدانند که ایجاد نا امنی در ایران مساوی با پاسخ قاطع ازفرزندان انقلاب اسلامی همراه است. وی تصریح کرد: این حمله موشکی یک هشدار جدی به کسانی است که می خواهند این امنیت را از ملت بگیرند و با این حمله پاسخ محکم و قاطعی از سوی کشورمان دریافت کردند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب درعملیات موفقیت آمیزموشکی به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی گروه تروریستی داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.این عملیات در پاسخ به اقدام تروریستی گروه تکفیری داعش در دوازدهم رمضان سال جاری بود که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان روزه دار در مرقد مطهر امام(ره) و مجلس شورای اسلامی شد.

فرماندار بروجرد: روزقدس نماد وحدت واتحاد مسلمانان جهان است

تصویر ندارد
فرماندار بروجرد: 
روزقدس نماد وحدت واتحاد مسلمانان جهان است

به گزارش ایرنا-بروجرد
معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: روزجهانی قدس نماد وحدت واتحاد مسلمانان جهان وجامعه اسلامی است.
علی کورانی فرروز سه شنبه افزود: تمام بیانات و سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره) با آینده نگری همراه بود و از مبانی دینی و مبتنی بر قرآن کریم نشات می گرفت.وی اظهارکرد: امام خمینی (ره) با تیزبینی کامل در راستای وحدت و همدلی، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد تا ملت های مسلمان دراین روز با سرداددن شعارهای ضد استکباری انزجار خود را از ظلم و ستم های غاصبان واستعمارگران به گوش جهانیان برسانند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: مردم شریف و روزه دار شهرستان بروجرد همچون سال های گذشته با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس بیعت مجدد خود را با آرمان های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری اعلام خواهند کرد.

کورانی فربا اشاره به اینکه ملت ایران در ۳۸ سال گذشته در تمام عرصه ها حضور داشته اند بیان کرد: حضور گسترده و با شکوه ملت ایران در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس باعث می شود توطئه های دشمنان خنثی شود.وی ادامه داد: روزقدس ابتکار نورانی حضرت امام (ره) بود که وحدت و اتحاد را در بین مسلمانان جهان به وجود آورد.

معاون استاندار لرستان وفرماندار بروجرد اضافه کرد: وحدت واتحاد مسلمانان جهان باعث می شود توطئه های شوم دشمنان به خصوص رژیم منحوس اسرائیل خنثی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا راهپیمایی روز جهانی قدس در بروجرد ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه از میدان قیام آغاز و بعد از عبور راهپیمایی کنندگان از خیابان شهدا، میدان شهدا، چهار راه باغمیری، خیابان بحرالعلوم، میدان صفا و مصلی نماز جمعه بروجرد در نماز باشکوه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان شرکت خواهند کرد.

محمد نوازی سر مربی تیم امید استقلال شد

تصویر ندارد

محمد نوازی سر مربی تیم امید استقلال شد

به گزارش
سایت فرهاد ۹۰ بنقل از “ورزش سه”، علیرضا منصوریان با تایید این خبر به سایت باشگاه استقلال گفت:
با آقایان افتخاری و ورمرزیار جلسه داشتیم. به این نتیجه رسیدیم که تیم
امید زیر نظر آکادمی باقی بماند اما به عنوان تیم دوم تیم بزرگسالان
استقلال فعالیت و پشتیبانی خود را ادامه دهد و زیر نظر من و آقای ورمزیار
به فعالیت بپردازد. درباره گزینه های مختلفی برای سرمربی گری نیز صحبت
کردیم اما هر دو روی بحث محمد نوازی مشترک هستیم. او یک گزینه ی مناسب است و
می تواند به تیم امید ما کمک کند. نظارت روی تیم امید بر عهده تیم
بزرگسالان است و سرمربی این تیم یکی از دستیاران تیم ما خواهد.

سرمربی استقلال در مورد جذب بازیکن در تیم های پایه هم گفت: ایده های آقای
ورمرزیار را برای تیم های پایه شنیدم و از این ایده ها استقبال می کنم. ما
باید با بازیکنان تیم های پایه قرارداد بلند مدت ببندیم. با بازیکنان تیم
های جوانان و نوجوانان قراردادهای ۱۰ ساله و بازیکنان تیم امید قرارداد ۵
ساله امضا کنیم تا بتوانیم در روزهای سخت از امکانات و داشته های خود
باشگاه استفاده کنیم. همچنین مربیان تیم های پایه از خانواده ی استقلال
هستند که این موضوع نیز بسیار خوب است. ورمرزیار برای تیم های پایه وقت می
گذارد و زحمت میکشد.


از تاریخ بروجرد بیشتر بدانیم

تصویر ندارد

عکس تپه چغا بروجرد از: فرهاد داودوندی

از تاریخ بروجرد بیشتر بدانیم

در منابع تاریخی و جغرافیایی، شهر بروجرد با نامهای گوناگونی ثبت شده است؛ از جمله:

اُرُجِرد-اُرُگِرد-اُرُذکَرد-اُروگِرد-الوکرد-بَرجود-بَردُجِرد-بَرگود-بَروجِرد-بُروجِرد-بروکرد-بَروگِرد-بکاگِرد-بوک
گرد-پیروزگرد-پیروزه گِرد- فُروجِرد-فُلوُگِرد-فیروزگرد-فیروزه جرد-
فیروزه گرد-وَرجرد-وَردگرد-وَروجِرد-وَروگِرد-وِروگرد-وِلوگرد-ووریِ
گرد-ویروگرد-یزدجرد-یزدگرد.

گرد و کرد در اسامی شهرهای ایرانی به معنای شهر، آبادی و ساخته و اثر هستند. اشکانیان و ساسانیان شهرها را بیشتر با پسوند گرد می‌ساخته‌اند همانند سوسنگرد، بروگرد و دارابگرد. عده‌ای نام درست بروجرد را ویروگرد دانسته‌اند که به معنای شهر و ساخته ویرو شاهزاده اشکانی است.

کوهی در غرب بروجرد با نام ولاش نیز یادآور نام شاهان اشکانی است.

اما معتبرترین نوشته‌ها، بروجرد را پیروزگرد دانسته‌اند که آن را به فیروز ساسانی منتسب می‌کند. سعید نفیسی بروجرد را از شهرهای ساسانیان و اصل آن را بروگرد و ساخته از «بر» + «گرد» دانسته‌است که به معنای شهری است که گرد است و بر و میوه فراوان دارد.

یزدگرد سوم پادشاه ساسانی پس از شکست از اعراب به منطقه بروجرد گریخت و سپاهیانش در آن محل بر + او + گرد آمدند و به این ترتیب نام این محل بَروگرد
شد. در کتاب‌های تاریخی از بروجرد با نامهای گوناگون نام برده شده‌است
مانند بَروجرد، فلوجرد، اردکرد، یزدگرد، ولوگرد.

روحبخشان در کتاب
«جغرافیای تاریخی بروجرد» بیش از سی مورد از صورتهای مختلف نام این شهر را
به تفصیل ذکر نموده‌است. امروزه بروجرد در گویش بروجردی وُوری یرد vūriyerd و در لری خرم‌آبادی وُروگرد vorūgerd نامیده می‌شود. بروگرد borūgerd نام روستایی آن و نیز نام به کار رفته در نوشته‌های پارسی سره و بروجرد borūjerd نام رسمی این شهر است.

مسعود میرزا ظل‌السلطان از بروجرد با عنوان شهر سبز حضرت سلیمان یاد کرده است.

به دلیل اینکه شجاع‌الدین لر مدتی در این شهر سکونت داشت لقب شهر شجاعان را به آن دادند.

محمدتقی‌خان حکیم به دلیل صفای شهر در فصل بهار از این شهر با دارالسرور نام برده‌است

همچنین لقب دیگری با نام دارالشوکه در پشت سکه‌های ضرب بروجرد در دوره قاجار دیده شده است

منبع: ویکی پدیا


گوگل یاهو!