زباله های “شهرک مهرگان خیابان ولی عصر شمالی”

تصویر ندارد
دو نمای بسیار زیبا در

شهرک مهرگان خیابان ولی عصر شمالی

در این عکس در “”شهرک مهرگان خیابان ولی عصر شمالی”” نور زیبای خورشید روشنی خاصی به ساختمانها بخشیده است!!!

در “”شهرک مهرگان خیابان ولی عصر شمالی”” کوه های روبرو نمای بسیار زیبایی دارند!!!

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد: شورای شهر بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان نظارت می‎کند

تصویر ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد: 
شورای شهر بر اجرای طرح تفکیک زباله 
از مبدا در این شهرستان نظارت می‎کند


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از خبرگزاری فارس 
عباس شمس‎الدینی عصر امروز در کارگروه پسماند این شهرستان اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا چندین مرحله در شهرستان بروجرد نیمه کاره اجرا شده است.وی افزود: بر این اساس شورای اسلامی شهر بروجرد به منظور جلوگیری از مشکلات به وجود آمده در مراحل پیشین اجرای این طرح خود نظارت بر اجرای این طرح را بر عهده گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان عنوان کرد: پس از اعلام ناتوانی شرکت پیشین در اجرای طرح رایزنی‎ها با چهار شرکت در این شهرستان انجام شد.شمس‎الدینی بیان کرد: از مجموع چهار شرکت که به منظور اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان اعلام آمادگی کرده بودند، پس از بررسی‎های کارشناسانه شرکت نواندیشان زاگرس برگزیده شد.وی در ادامه به تلاش شورای اسلامی شهر و شهرداری بروجرد برای نصب دستگاه زباله‎سوز در سایت زباله این شهرستان اشاره و تاکید کرد: پیگیری‎های یک و نیم ساله شورای اسلامی شهر و شهرداری به منظور نصب دو دستگاه زباله‎سوز در این شهرستان تا کنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد اضافه کرد: در قراردادی اولیه با شرکت ماشین‎سازی اراک قرار بود، با نصب دستگاه زباله‎سوز در سایت زباله بروجرد سود حاصل از فروش انرژی برق تولید شده از سوختن زباله‎ها عاید این شرکت شود.شمس‎الدینی اضافه کرد: این در حالی است که شرکت ماشین‎سازی اراک به بهانه کاهش قیمت حامل انرژی برق خواستار دریافت سالانه چهار و نیم میلیارد تومان از شهرداری این شهرستان است.وی اظهار کرد: رایزنی‎ها به منظور کاهش قیمت درخواستی شرکت ماشین‎سازی اراک در ازای نصب زباله‎سوز در سایت زباله شهرستان بروجرد ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد ادامه داد: همچنین به منظور تسریع در دفن زباله‎های شهری در سایت دفن زباله این شهرستان خرید ماشین آلات در بودجه سال 95 شهرداری دیده شده است.شمس‎الدینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برداشت شن و ماسه از رودخانه‎های شهرستان بروجرد توسط شهرداری با هماهنگی امور آب این شهرستان انجام می‎شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات شهرداری این شهرستان در سال‎های اخیر خریداری معدن شن و ماسه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد تاکید کرد: شهرداری این شهرستان زمینی که در سال‎های گذشته به قیمت 400 میلیون تومان خریداری کرده بود با این معدن شن و ماسه تعویض کرده است.شمس‎الدینی در ادامه به مغفول ماندن ساماندهی فاضلاب‎های خانگی در دوره‎ای چند ساله در شهرستان بروجرد اشاره کرد.وی اظهار کرد: رفع این معضل مجددا در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهرستان قرار گرفته و تا کنون به این منظور جلسات متعددی برگزار شده است.

۱۰ توصیه برای درمان نفخ

تصویر ندارد
۱۰ توصیه برای درمان نفخ


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از سلامت نیوز از انجمن ام اس ایران
نفخ شکم یکی از بیماری هایی است که خیلی ها با آن مشکل دارند و برای درمان آن به دکتر مراجعه و دارو خورده اند، اما برای درمان نفخ شکم راه های بهتری ازجمله دمنوش ها وعرقیات گیاهی وجود دارد.
رعایت ۱۰ توصیه که احتمال بروز مشکل گوارشی را به حداقل می‌رساند، عبارتند از:

**از دمنوش‌ها و عرقیات ضدنفخ کمک بگیرید

اگر پس از خوردن هر وعده غذایی احساس می‌کنید نفخ کرده‌اید، می‌توانید از مصرف دمنوش‌ها یا عرقیات گیاهی که خاصیت ضد نفخ دارند و به اصطلاح عامه، بادشکن هستند، استفاده کنید.دمنوش‌های زیره و نعناع، موثرترین دمنوش‌های بادشکن هستند. مصرف عرق نعناع و عرق بادرنجبویه برای درمان نفخ نیز بسیار مفید و موثر است.

**ریحان و نعناع را در سبد سبزی خود داشته باشید

اگر به مصرف سبزی خوردن علاقه دارید و با خوردن تربچه یا حتی تره و شاهی دچار نفخ و گاهی دل‌پیچه می‌شوید، سبزی‌های بادشکن و ضدنفخ مانند ریحان یا نعناع را در سبزی خوردن خود جای دهید.

**آویشن را فراموش نکنید

آویشن یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین سبزی‌های دنیا است که نوشیدن دمنوش آن در فصل سرد سال علاوه بر از بین بردن نفخ، باعث آرامش اعصاب و بهبود گلودرد ناشی از سرماخوردگی می‌شود.این گیاه، خلط ‌آور است و به همین دلیل مصرف آن به افراد سرماخورده توصیه می‌شود. گیاهخواران می‌توانند مقداری پودر آویشن را برای از بین بردن نفخ سبزی‌هایی مانند نخودفرنگی یا کاهو به سس سالادشان اضافه کنند.
**زردچوبه را از فهرست ادویه‌های خود حذف نکنید

زردچوبه یکی از پرخاصیت‌ترین ادویه‌ها است که می‌تواند باعث سم‌زدایی از کبد شود و نفخ مواد اولیه موجود در غذاها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.بهتر است برای بهره بردن هرچه بیشتر از خاصیت‌های زردچوبه، این ادویه را حدود 15 دقیقه مانده به پایان زمان پخت به غذا اضافه کنید.

**پوست حبوبات را جدا کنید

حبوبات یکی از نفاخ‌ترین خوراکی‌ها هستند؛ بنابراین باید آن‌ها را حدود 24 تا 48 ساعت قبل از مصرف با آب ولرم خیس کنید. بهتر است هر 12 ساعت یکبار، آب ظرف حاوی حبوبات را دور بریزید. برای بهتر از بین بردن نفخ حبوبات خیس‌خورده می‌توانید پیش از پختن، آن‌ها را در دستمالی نخی و نازک به آرامی ماساژ دهید تا پوستشان جدا شود.

**مخلوط کدو سبز و ماست را امتحان کنید

خیلی از افراد به دلیل احساس نفخ و دل‌پیچه پس از خوردن ماست، ترجیح می‌دهند دور مصرف این محصول لبنی پرخاصیت را خط بکشند؛ در صورتی که اگر یک کدو سبز متوسط رنده شده را با چند برگ نعناع تازه و خردشده به ماست اضافه کنند، این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد. به جای نعناع می‌توان از پونه نیز استفاده کرد.

**میوه‌هایی که قند کمتری دارند انتخاب کنید

بعضی‌ها به عنوان دسر میوه می‌خورند اما قند فروکتوز موجود در میوه‌ها می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. اگر شما هم جزو این گروه هستید و از نفخ بعد از غذا رنج می‌برید، خوردن میوه‌هایی با قند کمتر را به شما توصیه می‌کنیم. میوه‌هایی مانند سیب، هلو، لیموشیرین و کیوی.

**به توت‌فرنگی و گریپ‌فروت نقش‌های تازه بدهید

توت‌فرنگی و گریپ‌فروت قند فروکتوز پایین‌تری نسبت به سایر میوه‌ها دارند و می‌توانید با اضافه کردن توت‌فرنگی به ماست یا سالاد و آب گریپ‌فروت به غذاهای گوشتی، کمی نفخ موجود در مواد اولیه سالاد یا گوشت‌ها را بگیرید.
**گوشت‌های کم‌چرب بخورید

معمولا مصرف مواد غذایی مختلفی که ترکیبی از پروتئین و چربی هستند، می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. به افرادی که زیاد نفخ می‌کنند، توصیه می‌شود گوشت گوساله بدون چربی، سینه مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، کره بادام‌زمینی، گوشت بوقلمون و پنیر کم‌چرب را به جای گوشت گوسفندی یا سایر منابع پروتئینی پرچرب مصرف کنند.

**معجون زنجبیل را از یاد نبرید

اگر زیاد نفخ می‌کنید، یک تکه زنجبیل، کمی نمک و مقداری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید. این معجون را داخل یخچال بگذارید و پس از هر وعده غذایی حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری از آن را میل کنید. معجون زنجبیل طعم خوبی ندارد اما در درمان نفخ، معجزه می‌کند!



پیروزی تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ جهانی

تصویر ندارد
پیروزی تیم ملی والیبال ایران 
در آغاز هفته دوم لیگ جهانی
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در هفته دوم لیگ جهانی موفق به شکست بلغارستان شد تا به سه امتیاز مهم این بازی دست یابد.
هفته دوم لیگ جهانی والیبال با حضور ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی در سه کشور صربستان، ایتالیا و لهستان پیگیری خواهد شد.تیم های ایران و بلغارستان در نخستین دیدار این هفته و از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر امروز (پنج شنبه) در سالن ۸۵۰۰ نفری آلکساندر نیکولیچ شهر بلگراد به مصاف یکدیگر رفتند.

ملی پوشان ایران در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۱۸ مغلوب بلغارستان شدند، اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسیدند تا در نخستین مسابقه هفته دوم لیگ جهانی برد سه امتیازی به دست آورند.

تیم ملی والیبال ایران که از سه مسابقه خود در هفته نخست تنها دو امتیاز کسب کرده بود، با شکست بلغارستان پنج امیتازی شد تا انگیزه بازیکنان برای دیدارهای آتی این تیم افزایش یابد و حداقل صعود یک پله ای را در جدول ۱۲ تیمی این رقابت ها داشته باشد. تیم ایران هفته نخست لیگ جهانی را با کسب رتبه نهم به پایان رسانده بود. 

تسلیت روحانی بخاطر جان باختن سربازان در سانحه جاده ای

تصویر ندارد
تسلیت روحانی بخاطر جان 
باختن سربازان در سانحه جاده ای
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از سربازان وظیفه در سانحه جاده ای، بر ضرورت رسیدگی همه دستگاهها بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح به وضعیت حادثه دیدگان و کاهش آلام خانواده های آنان تاکید کرد.
متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
بار دیگر سانحه ای غم انگیز در جاده های کشور رخ داد و همه ما را در سوگ تعدادی از سربازان عزیزمان عزادار کرد.خسارت بزرگ فقدان این جوانان پاکنهاد و فرزندان غیور ملت که لباس پاسداری از میهن پوشیده و بعد از دوران آموزشی و در آستانه لیالی مبارک قدر عازم دیدار خانواده خود بودند؛ بار دیگر ضرورت توجه به ایمنی حوزه حمل و نقل را به عنوان اولویتی ملی خاطر نشان ساخت.

ضروری است همه دستگاههای دولتی مرتبط و بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت دفاع امکانات خود را برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و کاهش آلام خانواده های این عزیزان به کار گیرند.
اینجانب ضمن تسلیت به ملت شریف ایران، خانواده های داغدیده، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ برای آن سربازان به حق پیوسته، علو درجات و رحمت واسعه الهی، برای مصدومان حادثه، شفای عاجل و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

دو دستگاه اتوبوس حامل سربازان مرکز آموزش صفر – پنج کرمان روز گذشته (چهارشنبه) در کیلومتر ۱۵ جاده نی ریز – کرمان و کیلومتر ۶۵ جاده سروستان – شیراز واژگون شد که در نتیجه آن ۱۵ نفر از سربازان نیروی زمینی ارتش جان خود را از دست دادند.



مدافع برزیلی استقلال را بهتر بشناسید

تصویر ندارد

اولین خرید خارجی سرمربی استقلال وارد تهران شد تا با پشت سر گذاشتن تست های پزشکی مراحل نهایی قراردادش را پشت سر بگذارد

رابسون جان آریو دی پائولا مدافع ۲۲ ساله برزیلی که از مدت ها قبل مورد توجه علیرضا منصوریان قرار گرفته بود سرانجام صبح امروز وارد تهران شد تا مراحل نهایی مذاکرات و عقد قراردادش را پشت سر بگذارد.
رابسون متولد ۱۴ فوریه ۱۹۹۴ در ایالت برزیلرو است و از سال ۲۰۱۲  با رسیدن به سن قانونی اولین قرارداد حرفه ای اش را با باشگاه باهیا به ثبت رساند. این بازیکن با قد 1.88 سانتی متری جزو بازیکنان مستعد و آینده دار باشگاه انتخاب و سال بعد با قراردادی قرضی راهی لیگ ژاپن شد تا پیراهن کاواساکی فرونتاله را برتن کند.
در بازگشت از تجربه نه چندان خوب ژاپن رابسون همواره پیراهن باهیا را در تمام رقابت های باشگاهی در سری B برزیل بر تن داشته و همواره نامش در لیست 18 نفره تیم قرار گرفته است. در آخرین سال رابسون با پیراهن باهیا در لیگ های منطقه ای بایانو و کوپا دو نورتسته حضور داشته و در این دو تورنمنت نزدیک به 900 دقیقه بازی کرده است که ماحصل آن دو بار گلزنی ،دریافت سه کارت زرد و یک کارت قرمز بود.
رابسون به عنوان سهمیه زیر ۲۳ سال به استقلال خواهد پیوست آن هم با قراردادی مشروط برای سال دوم. طبق توافقات به عمل آمده در صورتی که این بازیکن از تیم های خارجی پیشنهادی دریافت کند بدون مشکل می تواند از استقلال جدا شده و راهی اروپا شود در غیر این صورت قراردادش با باشگاه تمدید خواهد شد.
علیرضا منصوریان که از چندی پیش فیلم های این بازیکن را تماشا کرده بود اعتقاد دارد اضافه شدن رابسون می تواند ضریب اطمینان ساختار تدافعی استقلال را دو برابر کند به خصوص که این بازیکن قابلیت بازی در دفاع چپ را نیز دارد. به هر ترتیب رابسون با انجام تست های پزشکی و گرفتن تاییدیه تا شنبه قراردادش را ثبت خواهد کرد تا رسما به جمع شاگردان منصوریان در لیگ شانزدهم اضافه شود.

گوگل یاهو!