عفونت هایی که در بستنی سنتی پنهان شده است

تصویر ندارد
عفونت هایی که در 
بستنی سنتی پنهان است

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از سلامت نیوز
متخصصان تغذیه، همگان را نسبت به عوامل بیماری زای برخی دسرهای دلپذیر تابستانه همچون بستنی های سنتی و فالوده هشدار می دهند و رعایت برخی نکات را در خرید آنها ضروری می دانند.

شهاب اولیایی متخصص تغذیه در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره عوارض ناشی از بهداشت بستنی سنتی و فالوده ها گفت: اگر فرآیند تهیه این بستنی و فالوده ها با آلودگی همراه باشد، به راحتی مصرف کننده را هم درگیر می سازد.وی با اشاره به آزمایش روی نمونه‌ای از بستنی سنتی ها افزود: در این آزمایش نشان داده شد که بسیاری از آنها آلوده به نوعی عوامل بیماری‌زا هستند که در اثر شرایط حمل و نقل، نگهداری، تولید و تهیه محصول و حتی استفاده از مواد اولیه نامرغوب به وجود می آیند و در نهایت منجر به عفونت‌، آلرژی های غذایی و مسمویت‌ها می شوند.

اولیایی با بیان اینکه در برخی موارد بیماری‌های گوارشی نیز ظاهر می شوند، اظهار داشت: عوارض حاصل شده از هردلیل فوق الذکر می تواند در بدن ماندگار شده و مشکلات عدیده‌ای را برای فرد ایجاد کند.وی اعلام کرد: بستنی های متشکل از مواد اولیه آلوده مثل شیر و خامه‌ای که پاستوریزه نیستند یا بارمیکروبی بالایی دارند، می توانند منجر به بیماری‌ شوند، همچنین زعفرانی که در بستنی سنتی وجود دارد اگر رنگ مصنوعی باشد آلرژی های غذایی را به بار آورده و در دراز مدت باعث زمینه سازی بروز بعضی سرطان ها می شود. 

این متخصص تغذیه با اشاره به آلودگی های ناشی از فرآیند تولید بیان کرد: ابزار یا ظروف مصرفی در تهیه محصول، اگر استاندارد لازم را نداشته باشند و حتی دارای خراش باشند، می توانند مواد شیمیایی را به محصول نفوذ داده و آن را آلوده کنند.

اولیایی توصیه کرد: بهتر است اماکن نظارت براینگونه محصولات کار خود را دقیق تر از قبل انجام دهند و مصرف کنندگان هم بستنی های سنتی و فالوده را از اماکن معتبر و بهداشتی مورد تایید خریداری کنند.وی با تاکید بر اینکه بهتر است در این راستا محصولات شناسنامه دار خریده شوند، ادامه داد: بعنوان مثال شرایط حاکم بر کارخانه ها( به دلیل نظارت بالا) به مصرف کنندگان این اطمینان را می دهد که محصولات آنها بهداشتی تر از سایر مغازه ها و اماکن است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف بستنی سنتی و فالوده تنها از لحاظ تهیه بهداشتی نگران کننده است، یادآور شد: این محصولات با رعایت نکات می توانند دسرهای دلپذیری بخصوص برای تابستان باشند و درصورتی هم که فرد مبتلا به بیماری خاصی ( مثل دیابت، چاقی یااضافه وزن) نباشد حتی نشاسته فالوده ها نمی توانند به او ضرری برساند.

رئیس اداره هواشناسی بروجرد: پیش بینی ورود ریزگردها به بروجرد

تصویر ندارد
رئیس اداره هواشناسی بروجرد:
پیش بینی ورود ریزگردها به بروجرد


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

رئیس اداره هواشناسی بروجرد گفت: پیش بینی می شود پدیده ریزگردها همراه با باد نسبتا شدید در ۴۸ ساعت آینده در بروجرد حاکم شود.شنبه گذشته با ورود پدیده ریزگردها به شهرستان بروجرد آلودگی هوای این شهرستان به ۲۰ برابر حد مجاز رسیده بود. 

بهروز یاراحمدی دمای کنونی هوای بروجرد را 33 درجه سانتیگراد اعلام کرد و افزود: دمای هوا با توجه به آغاز فصل تابستان روبه افزایش است.وی میزان بارندگی در سال زراعی جاری را 672 میلیمتر اعلام و اظهار کرد: این رقم در مدت مشابه پارسال 428 میلیمتر بوده است.

فرمانده انتظامی بروجرد: ۱۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بروجرد کشف شد

تصویر ندارد
فرمانده انتظامی بروجرد:
۱۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از 
نوع تریاک در بروجرد کشف شد

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

سرهنگ علیرضا دلیری روز چهارشنبه در افزود: ۶۰ کیلوگرم از این میزان مواد مخدر پس از انهدام یک باند چهار نفره تهیه و توزیع مواد مخدر کشف شدند.وی اظهار کرد: این مواد مخدر با ۲ دستگاه خودروی پژو از استان های جنوبی به سمت غرب کشور در حرکت بودند که ماموران با تشکیل اکیپ ویژه در محور بروجرد – اشترینان آنها را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی بروجرد افزود: ۸۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک نیز به طرز ماهرانه ای داخل یک بطری نوشابه داخل تانکر یک دستگاه تریلی نفت کش جاسازی شده بود که توسط ماموران کشف شد.وی گفت: دستگیرشدگان به همراه مواد کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند. 

امام جمعه بروجرد: شورای فرهنگ عمومی بروجردبابرگزاری آیین های فرهنگی شاد مخالف نیست

تصویر ندارد
امام جمعه بروجرد:
شورای فرهنگ عمومی بروجردبابرگزاری
 آیین های فرهنگی شاد مخالف نیست

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در نشست شورای فرهنگ عمومی بروجرد در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: متاسفانه برخی افراد برگزاری کنسرت های موسیقی را کار فرهنگی می دانند درحالیکه این کنسرت ها با آموزه های دینی همخوانی ندارند.وی با اشاره به نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: تمام مسئولان شهرستان بروجرد باید برای تحقق شعار امسال تلاش کنند و راهکار ارائه دهند.

امام جمعه بروجرد گفت: آیین جزء خوانی قرآن کریم در دهه سوم ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ در مسجد امام خمینی(ره) برگزار و از طریق سیمای بروجرد پخش می شود.وی خواستار شرکت مردم ولایتمدار بروجرد در آیین معنوی جزء خوانی قرآن کریم شد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان باید به بهترین نحو ممکن از این آیین معنوی استفاده کنیم.

* افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده ها به دادگستری بروجرد

رئیس دادگستری بروجرد نیز در این نشست گفت: با توجه به تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد آمار ورودی پرونده های قضایی به دادگستری در سه ماه نخست امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

حمید رضا بوالحسنی افزود: با بیکار شدن کارگران تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد مشکلات زیادی گریبان گیر خانواده های آنها می شود که طلاق یکی از این معضلات است.وی سست شدن اعتقادات مذهبی را از دیگر عوامل طلاق دانست و اظهار کرد: متاسفانه مردم معمولا از فناوری هایی چون ماهواره و اینترنت استفاده منفی می کنند که این موضوع در سست شدن اعتقادات آنها مشهود است.

رئیس دادگستری بروجرد با تاکید بر انجام مشاوره قبل از ازدواج افزود: متاسفانه در حال حاضر مشاوره ها قبل از طلاق انجام می شوند که تاثیر چندانی ندارند زیرا زوجین در این زمان تصمیم خود را برای طلاق گرفته اند. 

* برگزاری همایش تشکل های مردم نهاد کشور در بروجرد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد نیز از برگزاری همایش تشکل های مردم نهاد سراسر کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش بعد از هفته دولت از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه در بروجرد برگزار می شود.

پروین صادقی نژاد خواستار همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای شهرستان بروجرد برای برگزاری این همایش شد و افزود: ۲۰۰ تن از اعضای تشکل های مردم نهاد سراسر کشور در این همایش شرکت می کنند.وی اظهار کرد: همایش تشکل های مردم نهاد تاکنون در ۹ شهر کشور برگزار شده و دهمین همایش این تشکل ها در شهرستان بروجرد برگزار می شود.این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد برگزاری این همایش را نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دانست و افزود: استانداری لرستان برای تامین این مبلغ قول مساعد داده است. 

فرماندار بروجرد: پایه های اقتصاد کشور با اقتصاد مقاومتی قوی می شوند

تصویر ندارد
فرماندار بروجرد: 
پایه های اقتصاد کشور با
اقتصاد مقاومتی قوی می شوند
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را یادآور شد و گفت: پایه های اقتصاد کشور با اقتصاد مقاومتی قوی می شوند.
مسلم پورقاسمیان در نشست شورای فرهنگ عمومی بروجرد در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: رهبر معظم انقلاب در سه سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و امسال بر اقدام و عمل در این راستا تاکید کرده اند.وی با تاکید بر لزوم خارج شدن اقتصاد کشور از وابستگی به نفت گفت: اقتصاد کشور باید مانند قدرت نظامی ما شود تا نگران تحریم های دشمن نباشیم.

فرماندار ویژه بروجرد با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کمبود واکسن تعداد زیادی از دام های شهرستان بروجرد تلف شدند.وی افزود: اگر در گذشته با تولید واکسن تب برفکی خود را برای مقابله با این بیماری آماده می کردیم هرگز به این اندازه تلفات نمی دادیم.

پورقاسمیان از برگزاری آیین جزء خوانی قرآن کریم در دهه سوم ماه مبارک رمضان در بروجرد خبر داد و گفت: این برنامه از استودیوی تلویزیونی بروجرد بر روی شبکه استانی افلاک پخش می شود.وی افزود: آیین جزء خوانی قرآن کریم برای نخستین بار است که در یک شهرستان و از طریق سیمای آن در شب قدر پخش می شود.

فرماندار ویژه بروجرد با انتقاد از افرادی که عنوان می کنند فرماندار مخالف برنامه های مفرح و شاد است، اظهار کرد: بنده هیچ مخالفتی با برگزاری برنامه های شاد و مفرح منطبق با اسلام و آموزه های دینی ندارم.وی افزود: هر برنامه یا همایش قبل از اجرا در بروجرد باید با شورای فرهنگ عمومی این شهرستان هماهنگ و در این شورا مصوب شود.

* شورای شهر بروجرد توجهی به اظهارنظرهای غیرکارشناسی نمی کند

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این نشست با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص عملکرد شهرداری و شورای شهر گفت: برخی افراد از شهرداری می خواهند به جای احداث تقاطع غیرهمسطح بیمارستان احداث کند درحالیکه احداث بیمارستان وظیفه شهرداری و شورای شهر نیست.

عباس شمس الدینی افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح برای رفع ترافیک در برخی از نقاط شهر بروجرد الزامی است و این کار در راستای وظایف شهرداری و شورای شهر انجام خواهد شد.وی اظهار کرد: شورای شهر بروجرد برای احداث اماکن درمانی از جمله مرکز بیماری های خاص بیشترین همکاری را در اعطای زمین داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد افزود: قرارگاه خاتم الانبیا قرار است یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در طرح های شهرداری بروجرد سرمایه گذاری کند ولی متاسفانه برخی از رسانه ها با طرح موضوعات غیرمرتبط و حاشیه ای این موضوع را وارونه جلوه دادند.وی گفت: شهرداری و شورای شهر با بی توجهی به اظهارنظرهای غیرکارشناسی تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به جامعه بکار می گیرند.

شمس الدینی افزود: نخستین اقدام شهرداری با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا آزادسازی محوطه امامزاده جعفر(ع) و مرمت بنای این اثر تاریخی است.وی با اشاره به تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی در شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر بروجرد، انضباط مالی را در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار داده اند.

آبی پوشان با ۲ غایب وزنه زدند/خوش و بش حمودی با استقلالی ها

تصویر ندارد

تمرین تیم فوتبال استقلال صبح امروز در سالن وزنه مجموعه انقلاب برگزار شد
تمرین تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۰:۳۰ امروز در سالن وزنه مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد.*در این نوبت تمرینی حسین حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان حضور نداشتند.*منصور پورحیدری سرپرست استقلال برای دومین روز متوالی در تمرین حضور نداشت.*همزمان با تمرین استقلال تیم فوتبال پیکان نیز در سالن مجاور در حال تمرین بود که باعث شد پیش از شروع تمرین مهدی رحمتی و بختیار رحمانی به سمت مجید جلالی رفته و با وی به خوش و بش بپردازند.*خسرو حیدری و بختیار رحمانی برای اولین بار در تمرینات بدنسازی شرکت کردند.*علیرضا منصوریان در تمرین امروز آیتم های ویژه بدنسازی را برای بازیکنان تیمش در نظر گرفته بود.* علی حمودی مدافع جدید پیکان پیش از شروع تمرین چند دقیقه ای با بختیار رحمانی و رحمتی خوش و بش کرد.* آرش برهانی، کاپیتان سابق استقلال به دلیل مصدومیت جزیی امروز فقط برای دقایق کوتاهی در تمرین پیکان حاضر بود و با استقلالی ها رودررو نشد.* تمرین عصر امروز تعطیل است و فردا آبی پوشان در 2 نوبت تمرین می کنند.

گوگل یاهو!