امام جمعه بروجرد: شورای فرهنگ عمومی بروجردبابرگزاری آیین های فرهنگی شاد مخالف نیست

امام جمعه بروجرد:
شورای فرهنگ عمومی بروجردبابرگزاری
 آیین های فرهنگی شاد مخالف نیست

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی در نشست شورای فرهنگ عمومی بروجرد در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: متاسفانه برخی افراد برگزاری کنسرت های موسیقی را کار فرهنگی می دانند درحالیکه این کنسرت ها با آموزه های دینی همخوانی ندارند.وی با اشاره به نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: تمام مسئولان شهرستان بروجرد باید برای تحقق شعار امسال تلاش کنند و راهکار ارائه دهند.

امام جمعه بروجرد گفت: آیین جزء خوانی قرآن کریم در دهه سوم ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ در مسجد امام خمینی(ره) برگزار و از طریق سیمای بروجرد پخش می شود.وی خواستار شرکت مردم ولایتمدار بروجرد در آیین معنوی جزء خوانی قرآن کریم شد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان باید به بهترین نحو ممکن از این آیین معنوی استفاده کنیم.

* افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده ها به دادگستری بروجرد

رئیس دادگستری بروجرد نیز در این نشست گفت: با توجه به تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد آمار ورودی پرونده های قضایی به دادگستری در سه ماه نخست امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

حمید رضا بوالحسنی افزود: با بیکار شدن کارگران تعدادی از واحدهای صنعتی شهرستان بروجرد مشکلات زیادی گریبان گیر خانواده های آنها می شود که طلاق یکی از این معضلات است.وی سست شدن اعتقادات مذهبی را از دیگر عوامل طلاق دانست و اظهار کرد: متاسفانه مردم معمولا از فناوری هایی چون ماهواره و اینترنت استفاده منفی می کنند که این موضوع در سست شدن اعتقادات آنها مشهود است.

رئیس دادگستری بروجرد با تاکید بر انجام مشاوره قبل از ازدواج افزود: متاسفانه در حال حاضر مشاوره ها قبل از طلاق انجام می شوند که تاثیر چندانی ندارند زیرا زوجین در این زمان تصمیم خود را برای طلاق گرفته اند. 

* برگزاری همایش تشکل های مردم نهاد کشور در بروجرد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد نیز از برگزاری همایش تشکل های مردم نهاد سراسر کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش بعد از هفته دولت از ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه در بروجرد برگزار می شود.

پروین صادقی نژاد خواستار همکاری تمام دستگاه ها و نهادهای شهرستان بروجرد برای برگزاری این همایش شد و افزود: ۲۰۰ تن از اعضای تشکل های مردم نهاد سراسر کشور در این همایش شرکت می کنند.وی اظهار کرد: همایش تشکل های مردم نهاد تاکنون در ۹ شهر کشور برگزار شده و دهمین همایش این تشکل ها در شهرستان بروجرد برگزار می شود.این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد برگزاری این همایش را نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دانست و افزود: استانداری لرستان برای تامین این مبلغ قول مساعد داده است. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!