طنز ، برای شورای شهر جشن و شادی و پایکوبی سراسر شهر را فرا گرفت

تصویر ندارد

در شهری در کره مریخ این اتفاق رخ داد

به دنبال ثبت نام اعضا شورای شهر

برای حضور در شورای بعدی

جشن و شادی و پایکوبی

سراسر شهر را فرا گرفت!

فرهاد داودوندی – بروجرد:

به دنبال شنیدن خبر ثبت نام اعضا شورای شهر کره مریخ، برای حضور در بین کاندیداهای شورای شهر بعدی، شور و شعف سراسر شهر را در بر گرفت.

جشن و شادی و پایکوبی در  سراسر شهر کره مریخ، بخوبی توسط تلسکوپ از روی کره زمین دیده می شود!

عبور و مرور خودروها کاملا متوقف شده و مردم در وسط خیابان مشغول رقصیدن! “ببخشید، ببخشید، حواسم نبود”، مشغول حرکات موزون هستند!

یک فردی که با حرکات موزونی که انجام می داد با صدای بلند هم می خواند که “این کمره، شاه فنره!” به آقای خوش خیال گفت: ما اینجا در کره مریخ بسیار شاد و مسروریم که اعضا فعلی شورای شهرمان خود را برای حضور در شورای بعدی هم کاندید کرده اند!

فرد دیگری که با حرکات موزون محلی دستمال هم بالای سر خودش می چرخاند گفت: از اینکه طرح ترافیک، زیبا سازی شهر، درآمد پایدار، به روز کردن حقوق رفتگرها، تسویه حساب بدهی های شهرداری، سر و سامان دادن به شهر، ادامه نهضت مادام العمر آسفالت، آزاد سازی حریم اماکن تاریخی مذهبی،ساختن ده ها پارکینگ در شهر، احداث بی شمار پل های عابر پیاده و … که تاکنون تمام و کمال و به بهترین نحو انجام گرفته، توسط این اعضا در شورای آینده هم ادامه خواهد داشت سر از پا نمی شناسیم و خوشحالی مان از حضور این افراد در شورای بعدی را بخوبی می توان در “نیش باز تا بنا گوش مان” ببینید!

  یک پیرزن که مشعول دیدن حرکات موزون مردم وسط خیابان بود خطاب به جمعیت گفت: وای ننه! به حق چیزای ندیده، خدا مرگتون نده! درسته که اعضای شورا روزی که تحویل گرفتند بدهی شهرداری 20 میلیارد بود و الان خوشبختانه بجز 90 میلیارد تومان ناچیز و چندین ماه حقوق معوقه پرسنل، دیگر دیناری بدهی ندارد!!!، اما دیگه چرا  اینقدر خوشحال هستید؟ اعضای شورای شهر اگر این شهر را توی 4 سال گذشته گلستان کرده اند! خودشان می گویند که چون فقط برای خدمت آمده بوده اند!  وظیفه شان را انجام داده اند!

یک جوان تحصیل کرده اما بدون پارتی و بیکار  که کتاب”چگونه شهر خود را بسازیم” در دستانش بود، به آقای خوش خیال گفت: ما خوشحالیم که با بودن این افراد در شورای شهر مشکل بیکاری تمامی فامیل های کوچک و بزرگ شان حل شد و خدا را شکر دیگر هیچ  آدم بیکاری در بین فامیل این افراد وجود ندارد که ندارد.

 این جوان کره مریخی سپس افزود: البته شنیده ایم که “پسرخاله شوهر عمه دایی همسر یکی شان” که بیکار مانده و اصلا به فکرش نبوده اند، باعث شده تا این دوستان با کاندیداتوری مجدد، برای سر کار بردن  و استخدام این فرد بعنوان یک مدیر در شهرداری برای دوره بعدی حضورشان در شورای شهر، عزم شان را جزم کنند! و همین حس مسوولیت بین اعضای شورای شهر فعلی باعث شده همه ما از ته دل ازشان راضی و هر شب در خواب! برای موفقیت شان دعا کنیم !!!

لحظاتی قبل خبر رسید که آقای خوش خیال که خودش هم از دوستداران فعالیت بی حساب و کتاب اعضا فعلی شورای شهر کره مریخ است و اگر کمی زبانش را گاز بگیرد و کمتر انتقاد کند مطمئنا با حقوق بسیار خوب به نان و نوایی خواهد رسید،  ارسال خبر از کره مریخ را متوقف کرده و ظاهرا خودش هم از فرط خوشحالی شنیدن خبر کاندیداتوری اعضای بسیار بسیار دلسوز شورای شهر  فعلی!!! برای حضور در شورای بعدی کره مریخ، ذوق زده شده و اگر کارش از فرط شادی به بیمارستان کشیده نشده باشد، مطمئنا اون “وسط مسط ها”ی یکی از خیابانهای کره مریخ بین مردم، مشغول حرکات موزون بندری است!!!


سه عکس از بروجرد و خرم آباد از آقای پیمان نظامی

تصویر ندارد

سه عکس از بروجرد و خرم آباد

از آقای پیمان نظامی


هشتاد و دو سال از نامگذاری ایران می گذرد!

تصویر ندارد

در
فروردین سال ۱۳۱۴ خورشیدی طبق بخشنامه وزارت امور خارجه و تقاضای دولت وقت
، نام رسمی ایران ( به جای پرس ، پرشیا و غیره ) برای کشور ما انتخاب شد .
در مغرب زمین از قرون وسطی ، ایران به نام هایی از قبیل : پرس ( فرانسوی )
، پرشیا ( انگلیسی ) ، پرسیس ( یونانی ) نامیده شده است . اسمی که امروز”
ایران ” گفته می شود بیش از ۶۰۰ سال پیش ” اران ” Eran تلفظ می شد .
سعید
نفیسی در دی ماه ۱۳۱۳ نام ” ایران ” را به جای ” پرشیا ” پیشنهاد کرد .
این نامگذاری در آغاز مخالفانی نیز داشت و براین باور بودند که در ” پرشیا ”
فرهنگ و تمدنی نهفته است که نمی توان آن را حذف کرد و شناخته شده و بین
المللی نیز است ؛ اما حامیان نامگذاری ایران ، اعتقاد داشتند که واژه ایران
بسیار کهن و بر اقتدار سیاسی کشور می افزاید .

” واژه ایران ”
بسیار کهن و قبل از آمدن آریایی ها به سرزمین مان اطلاق می شد و نامی تازه و
ساخته و پرداخته نیست . پروفسور آرتور اپهام پوپ ( ۱۹۶۹ – 1881 میلادی )
ایران شناس مشهور امریکایی در کتاب ” شاهکارهای هنر ایران ” که در سال ۱۳۳۸
توسط دکتر پرویز خانلری به زبان فارسی ترجمه شده است ، می نویسد : « کلمه
ایران به فلات و توابع جغرافیایی آن حتی در هزاره پیش از آمدن آریاییان نیز
اطلاق می شود »

واژه ” ایران ” از دو قسمت ترکیب شده است . قسمت
اول به معنی اصیل ، نجیب ، آزاده و شریف است . قسمت دوم به معنی سرزمین یا
جا و مکان است .

در شاهنامه فردوسی بارها کلمه ” ایران ” به کار
رفته است . ده ها بار ترکیباتی نظیر : بزرگان ایران ، بر و بوم ایران ،
ایران و توران ، ایران و روم ، ایران زمین ، شهر ایران ، ایران و انیران و
نیز بیش از ۳۵۰ بار ” ایرانی و ایرانیان ” .

معنی واژه ” ایران ” سرزمین آزادگان است . فردوسی در شاهنامه در باره خوی آزادگان ( ایرانیان ) چنین می سراید :

تو با دشمن ار خوب گفتی رواست / از آزادگان خوب گفتن سزاست

دکتر
محمد معین ( ۱۲۹۳ – 1350 ) ادیب و سخنور نامی ایران در خصوص ریشه واژه
ایران می نویسد : « اصل و ریشه Arya هر چه باشد ، این قدر واضح است که این
کلمه به تداعی معانی بسیار را به خاطر می آورد . مللی که متعلق به بخش
خاوری هند و اروپائیان بودند ، خود را بدین نام مفتخر می دانستند . آرین
Aryan از واژه آریا Arya مشتق است . اجداد مشترک ملل هند و ایران خود را
بدان نام معرفی می کردند . واژه ایران ، خود از همین ریشه آمده است »

دکتر
بهرام فره وشی ( ۱۳۰۴ – 1371 ) ایران شناس و استاد پیشین دانشگاه تهران در
خصوص ریشه واژه ایران می نویسد : « ایران در زبان اوستایی به صورت ائیریه
Airya و در زبان فارسی باستان اریه Ariya آمده است . در اوستا هم نام قومی
ایرانی به معنی شریف و نجیب و اصیل است . این واژه در زبان ایرلندی کهن هم
به همین معنی است . قسمت اول کلمه ایرلند Ir – Land به معنی نجیب و شریف و
قسمت دوم آن به معنی سرزمین است . ایرلند به معنی سرزمین نجباست »

برگرفته از مقاله ” چگونه ایران شدیم ؟ ” نوشته مجتبی انوری ۱۳۸۶


کی‌روش: لیپی باشد یا نباشد فرق نمی‌کند

تصویر ندارد

حداقل ۳ تغییر نسبت به بازی با قطر داریم؛

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد حضور مارچلو لیپی روی نیمکت چین برای او اهمیتی ندارد و نکته مهم برای آنها پیروزی در مسابقه فردا است.

به گزارش “ورزش سه”، کارلوس کی‌روش در گفت‌وگوی زنده با برنامه نود ضمن آرزوی سال خوب برای تمام ایرانیان با بیان اینکه بسیار خوشحال هستیم قطر را شکست دادیم، اظهار کرد: نتایج سایر تیم‌ها برای ما حائز اهمیت نیست؛ مسابقه دشواری با تیم خوب چین داریم؛ آنها چهار بازی تدارکاتی داشتند ولی ما فقط یک دیدار دوستانه داشتیم.

او ادامه داد: تیم چین در بازی خود تراوت لازم را دارد ولی امیدوار هستیم در این مسابقه نتیجه لازم را بگیریم و سه امتیاز را کسب کنیم.

کی‌روش پیرامون وضعیت حضور ایران در جدول مقدماتی جام جهانی ابراز کرد: همه راه‌ها هنوز کاملا برای حضور در رتبه‌های سوم، دوم یا اول باز است؛ ما در دور برگشت می‌توانیم بفهمیم کدام تیم به جام جهانی می‌رود و تمام دیدارها برای ما اهمیت دارد.

سرمربی تیم ملی با اشاره به پیروزی ایران مقابل قطر عنوان کرد: در بازی گذشته ما هر دو تیم کار ساده‌ای نداشتند چون قطری‌ها هم می‌خواستند نتیجه لازم را بگیرند؛ تیم قطر در ابتدای دور برگشت به دنبال برد بود ولی نتوانستند شروع خوبی داشته باشند و به همین دلیل بازی دشواری بود که پشت سر گذاشتیم؛ قطر سرمایه‌گذاری زیادی برای حضور در جام جهانی انجام داده و به دنبال برد بود.

وی اضافه کرد: بازی فردای قطر با ازبکستان مهم است و برای هر دو تیم مرگ و زندگی خواهد بود ولی ما تلاش می‌کنیم کار خودمان را انجام دهیم تا نتایج لازم را بگیریم و در انتهای دور برگشت مسابقات تیم اول باشیم و به جام جهانی برویم.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شادی خاص پس از پیروزی مقابل قطر به دلیل مجادله‌ها با خورخه فوساتی بود یا سختی‌هایی که در تیم خود تحمل می‌کند، گفت: بازی‌های مقدماتی جام جهانی برای هیچ کدام از تیم‌ها راحت نیست و هر بار که بتوانیم به موفقیت نزدیک شویم و آن را کسب کنیم و مخصوصا آنکه شکست قطر در خانه خودش باشد، خوشحال می‌شویم؛ مخصوصا وقتی در چند ماه گذشته خود من و اطرافیان تیم روزهایی سپری کردیم که تعادل آن چنانی نداشتیم و توقعی که در زمینه حمایت از تیم ملی پیش‌بینی می‌کردیم اتفاق نیافتاد و روزهای سختی داشتیم ولی در حال حاضر تمام تمرکز ما چین است و با تمرکز بالا به پیروزی برابر این تیم فکر می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران تصریح کرد: تیم چین کاملا آماده به یران آمده و چهار مسابقه تدارکاتی در برابر مایی که تنها یک بازی دوستانه داشتیم انجام داده است؛ باید با انگیزه و استحکام بالا در زمین حاضر شویم و نتیجه لازم را بگیریم.

وی درمورد حضور لیپی روی نیمکت چین اظهار کرد: مطلبی که برای من اهمیت دارد، پیشرفت خود ما است و موفقیت چین با لیپی یا مربی دیگری برای من اهمیت ندارد؛ نکته مهم برای من این است که تیم ملی ایران فوتبال خوبی ارائه دهد؛ به دلیل خانه بودن این مسابقه باید بدانیم چطور به پیروزی برسیم و هنر خود را نشان دهیم؛ وقتی در خانه بازی می‌کنیم باید حواس‌مان جمع باشد تا از تیم‌هایی که استایل ضد حمله دارند، ضربه نخوریم.

کی‌روش تاکید کرد: زیاد نگران نیستم در قسمت حریف(تیم چین) چه اتفاقی می‌افتد چون تمام دغدغه من برای تیم خودم است.

سرمربی تیم ملی ایران درخصوص اینکه دو بار در زمان مربیگری در منچستر، تیم یوونتوس را با هدایت لیپی شکست داده بودند، ابراز کرد: بازی فردا با آقای لیپی یا بدون او دشوار خواهد بود؛ دیدار رفت ما و چین مربی دیگری بود و سخت رقم خورد که البته باید آن را سه یا چهار بر صفر می‌بردیم اما چین در آن دیدار هم موقعیت‌هایی خلق کرد و امکان بازنده شدن ما وجود داشت.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی من این است کاری کنم بازیکنانم تمرکز بالایی درون زمین داشته باشند؛ فوتبال‌شان را با نگرش مثبت و سازماندهی بالا دنبال کنند و هوشمندانه با استفاده از اِلِمان‌های مناسب و همچنین هنر بردن، درون زمین ارائه دهند که این مطلب تنها از روحیه رقابتی که بازیکنان ایران دارند می‌تواند سر بزند.

سرمربی تیم ملی ایران به حضور هواداران در مسابقه فردا اشاره کرد و افزود: آرزو داریم در دیدار فردا استادیوم آزادی کاملا پُر باشد؛ وقتی در چین بودیم، بازی به تساوی رسید ولی چینی‌ها با حضور 65 هزار نفری ورزشگاه را مملو از جمعیت کرده بودند؛ امیدوار هستم در شروع مسابقه فردا شاهد حضور بیش از 80 هزار نفر در ورزشگاه باشیم؛ ما به حمایت مردم نیاز داریم تا بازیکنان کار راحت‌تری در زمین داشته باشند و پیشاپیش از حضور تماشاگران تشکر می‌کنم.

کی‌روش ابراز کرد: امیدوار هستیم با کمک خداوند متعال پیروز میدان باشیم. 

سرمربی تیم ملی درمورد سر حال نبودن‌اش در این مصاحبه گفت: تا الان درگیر کار بودیم ولی فردا کاملا آماده خواهیم بود.

وی پیرامون اینکه شرایط مناسبی برای صعود به جام جهانی دارند و می‌توانند دو مسابقه به آخر مرحله گروهی مقدماتی به این موفقیت برسند، گفت: تجربه ثابت کرده نباید به فکر دو بازی قبل از یک مسابقه باشیم؛ ما به دیدار فردا فکر می‌کنیم و مطلب مهم برای ما این سه امتیاز خواهد بود؛ بازی‌های این دوره مقدماتی جام جهانی خیلی عجیب رقم خورد چون تیم‌هایی در خانه مرتکب اشتباهات زیادی شدند؛ می‌خواهم یادآوری کنم در دوره قبل مرتکب اشتباه بزرگی برابر ازبکستان شدیم ولی توجیه هستیم و نمی‌خواهیم آن اتفاق تکرار شود.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مسابقه فردا با چین چند تغییر خواهند داشت، اظهار کرد: ما باید بعد از گذشت پنج روز، چند بازیکن را تغییر دهیم؛ تقریبا به صورت قطع حداقل سه بازیکن تغییر می‌کنند تا تراوت مجدد در ترکیب اتفاق بیافتد.


زنده نام حضرت استاد مهرداد اوستا شاعر بروجردی و نامدار معاصر ایران

تصویر ندارد

زنده نام حضرت استاد مهرداد اوستا

شاعر بروجردی و نامدار معاصر ایران

اجرای غزل استاد اوستا توسط استاد اکبر گلپایگانی

( کلیک کنید)

غزلی از حضرت استاد مهرداد اوستا  شاعر بروجردی  و نامدار معاصر ایران که 45 سال قبل  با آواز استاد اکبر گلپایگانی  و تار  زنده نام استاد فرهنگ شریف همراه شده است .

( تو هم دیگر وفا با ما نداری) بعد ها سالار عقیلی و دیگر خوانندگان نیز آنرا اجرا کردند اما هیچکدام به اجرای بسیار زیبای استاد اکبر گلپایگانی نمی رسد.

تو هم دیگر وفا با ما نداری     که با غمها مرا تنها گذار

با من بگو تا کیستی،مهری بگو،ماهی‌ بگو

خوابی‌،خیالی،چیستی،اشکی بگو،آهی بگو

راندم چو از مهرت سخن،گفتی‌ بسوز و دم نزن

دیگر بگو از جان من،جانا چه میخواهی‌ بگو

من عاشق تنهاییم،سرگشته شیداییم

دیوانه رسواییم،تو هر چه میخواهی‌ بگو

با من بگو تا کیستی،مهری بگو،ماهی‌ بگو

خوابی‌،خیالی،چیستی،اشکی بگو،آهی بگو 

تو هم دیگر وفا با ما نداری   که با غمها مرا تنها گذار


یک واحد تجاری در بروجرد طعمه حریق شد

تصویر ندارد
یک واحد تجاری در بروجرد طعمه حریق شد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
معاون عملیات وخدمات ایمنی آتش نسانی بروجرد گفت: یک واحد تجاری بعد از ظهر امروز دوشنبه هفتم فروردین ماه در خیابان شهدای شهربروجرد طعمه حریق شد.
نادر موسیوند روز دوشنبه اظهارکرد: این حادثه که حدود ساعت 14 امروز در طبقه دوم گاراژ فولادی درخیابان شهدای بروجرد رخ داد که پس از اعلام به مرکز عملیات آتش نشانی بروجرد نیروهای ایستگاه مرکزی به محل آتش سوزی اعزام و به موقع حریق این واحد تجاری را اطفا کردند.وی افزود: به علت قدیمی بودن ساختمان عملیات اطفای حریق به وسیله مواد سرد کننده انجام شد.

معاون عملیات وخدمات آتش نشانی بروجرد اضافه کرد: علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

گوگل یاهو!