ارزان‌ترین و طبیعی‌ترین ضدآفتابِ پوست را بشناسید

تصویر ندارد
ارزان‌ترین و طبیعی‌ترین 
ضدآفتابِ پوست را بشناسید
به گزارش سلامت نیوز 
مصرف شکلات علاوه بر زیبایی و سلامت بدن از پوست نیز در مقابل اشعه‌های مضر نورخورشید محافظت می‌کند.
شکلات که از دانه کاکائو به دست می‌آید برای سلامت بدن مفید است و به شکل‌های مختلف از جمله شکلات، کیک، پودر و نوشیدنی شکلاتی مصرف می‌شود.

درجدیدترین پژوهش‌ها دانشمندان دریافتند ازاین خوراکی مفید می‌توان برای محافظت درمقابل اشعه‌های مضرخورشیدی نیز استفاده کرد.شکلات حاوی میزان فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله فلاونول است که نقش موثری درسلامت روده‌ها، کاهش سطح کلسترول بد خون، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش سلامت سلول‌های مغزی دارد.اما بسیاری از خاصیت آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائوی خام در زمان فرآیند تبدیل به شکلات از بین می‌روند وبه همین دلیل کارشناسان در تلاش هستند تا نسل جدیدی از شکلات‌ها را تهیه کنند که خاصیت درمانی بیشتری داشته باشد.

مجاورت در مقابل نور خورشید به میزان زیاد می‌تواند سبب آفتاب سوختگی، پیری و ابتلا به سرطان پوست شود به همین دلیل محافظت از بدن اهمیت فراوان دارد.برخلاف تصور، نباید فقط در فصل‌های گرم سال از پوست مراقبت کرد زیرا در پاییز و زمستان نیز پوست صورت در معرض آسیب ناشی از نور خورشید قراردارد.
کارشناسان دانشگاه هنریخ هین (Heinrich Heine) شهر دوسلدورف کشور آلمان با بررسی اثر مصرف نوشیدنی شکلاتی برروی ۲۴ زن بزرگسال و تاباندن اشعه کنترل شده نور خورشید به پوست آن‌ها دریافتند میزان آسیب دیدن و قرمزی پوست داوطلبان بسیار کمتر از حالت عادی شده است.

براین اساس کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند هرروز درحدود ده گرم شکلات به ویژه شکلات تلخ در ساعت‌های مختلف روز مصرف کنند تا علاوه بر حفظ زیبایی و جوانی پوست و جلوگیری از ابتلابه بیماری‌ها، پوستشان در مقابل نور آفتاب محافظت بیشتری شود.
البته کارشناسان استفاده از ضد آفتاب، عینک، کلاه و لباس مناسب را اصلی‌ترین روش برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید و اشعه‌های مضر آن می‌دانند، اما خوردن برخی خوراکی‌ها مانند کلم بروکلی و شکلات نیز می‌تواند سلول‌های پوست را در مقابل خطر‌های خورشید مقاوم کند.

فرمانداربروجرد: سازمان های مردم نهاد فعال درحوزه مبارزه با مواد مخدرباید حمایت شوند

تصویر ندارد
فرمانداربروجرد:
سازمان های مردم نهاد فعال درحوزه
مبارزه با مواد مخدرباید حمایت شوند
به گزارش وبلاگ خبری بروجرد به نقل از ایرنا
معاون استاندار لرستان وفرماندار بروجرد گفت: سازمان های مردم نهاد فعال وموثردرحوزه مبارزه با مواد مخدر ومعضل اعتیاد باید شناسایی، حمایت وتقویت شوند.
علی کورانی فر روزپنجشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدربروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: سازمان های مردم نهاد ظرفیت خوبی برای مبارزه با مواد مخدر محسوب می شوند ودر این راستا دستگاه ها مرتبط با این موضوع باید همکاری لازم را با آنها به عمل آورند.وی اظهارکرد: کمپ ترک اعتیاد بانوان در بروجرد نیازبه تقویت جدی دارد و درغیر این صورت تعطیل خواهد شد.

فرماندار بروجرد بیان کرد: با توجه به اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است متاسفانه تاکنون به این موضوع در حوزه مبارزه با مواد مخدر توجه جدی نشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداربروجرد گفت: ۳۵۰ کارتن خواب در بروجرد شناسایی شده اند که برای نگهداری آنها به اعتبارات کافی نیازداریم.

احمد گودرزیان افزود: اگر بتوانیم از افراد کارتن خواب درکمپ ها مراقبت کنیم آمار سرقت های خرد در بروجرد کاهش محسوسی خواهد داشت.به گفته وی برای نگهداری هرفرد کارتن خواب و معتاد خیابانی ماهانه مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال نیاز است.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر لرستان گفت: مبارزه با مواد مخدر باید مستمر ودائمی باشد و همه دستگاههای مرتبط باید در این راستا همکاری کنند.مجتبی بیرانوند افزود: وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت است و در بحث های اجرایی دخالتی ندارد.به گفته وی برای همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر ضورت دارد تا همه دستگاههای دولتی و نهادهای غیر دولتی مردمی پای کار باشند.وی اظهار کرد: دراستان لرستان برخورد ها با بحث خرده فروشی مواد مخدر کافی نیست براین اساس باید اقدامات بازدارنده دراین راستا تقویت شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر لرستان اضافه کرد: کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز محلی برای تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان ها است که باید سریعا اقدامات لازم برای جمع آوری آنها انجام شود.بیرانوند با اشاره به اینکه ترس از ارائه آمارها زیان بخش است، گفت: آمارهای ارائه شده در بحث اعتیاد در لرستان با وضعیت اعتیاد هم خوانی ندارد و باید با راستی آزمایی آمارها دقیق ارائه شود تا تصمیم گیری های خوبی صورت گیرد.وی افزود: آمار اعتیاد و مواد مخدر لرستان در کشور تک رقمی است و این موضوع آسیب های جدی براستان تحمیل می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر لرستان اظهار کرد: ایفای نقش موثردرپیشگیری و درمان و صیانت از افراد در جامعه با مشارکت گروه های مختلف و رسانه ها و هنرمندان ضرورت دارد.

تصاویر از بهروز شجاعی و علیرضا سلیمانی 

۵۴ هزارو۶۱۰ مورد تماس تلفنی شهروندان بروجردی با فوریتهای پلیسی ۱۱۰درسال جاری

تصویر ندارد
۵۴ هزارو۶۱۰ مورد تماس تلفنی 
شهروندان بروجردی با فوریتهای 
پلیسی ۱۱۰درسال جاری

به گزارش وبلاگ خبری بروجرد به نقل از ایرنا
فرمانده انتظامی بروجرد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری شهروندان بروجردی ۵۴ هزار و ۶۱۰ مورد تماس تلفنی با فوریتهای پلیسی ۱۱۰ داشته اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱درصد افزایش داشته است.
سرهنگ علیرضا دلیری روزپنجشنبه درنشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: از کل تماس هایی که شهروندان بروجرد با فوریتهای پلیسی ۱۱۰ داشته اند ۴۶ درصد عملیاتی شده و ۳۲ درصد به صورت مشاوره ای حل و فصل شده اند.وی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۷ درصد جرائم سرقت در بروجرد کشف و۲ هزارو ۵۳۶ معتاد و بیش از ۳۰۰ قاچاقچی دستگیرشده اند.وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته سه باند کیف قاپی در بروجرد متلاشی شده است اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال آماردستگیری ها در بروجرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.


سرهنگ دلیری افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ باند سرقت و هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در بروجرد شناسایی و متلاشی شده است.فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به جرائم فضای مجازی گفت: کشف جرائم فضای مجازی در ۶ ماهه سال جاری ۱۰۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.وی با اشاره به اینکه برداشت غیرمجازازحساب بانکی افراد در۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: در ۶ ماهه امسال ۱۸ درصد کاهش کلاهبرداری درفضای مجازی و ۱۰۰ درصد انتشارعکس های خانوادگی و تشویش اذهان عمومی ۳۶ درصد کاهش وجود داشته است.وی با اشاره به فعالیت های پلیس فتا درشبکه های مجازی گفت: در این مدت ۷۰۰ شبکه تلگرامی غیرمجاز شناسایی و مسدود شده است و ۱۴ تن نیز دراین راستا دستگیر شده اند.سرهنگ دلیری با اشاره به فعالیت پلیس اماکن عمومی گفت: ۳۴۰ واحد تجاری متخلف درسال جاری پلمپ شده اند.


فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی پلیس برای امنیت و امنیت برای مردم گفت: ۹۰ برنامه تکلیفی درهفته نیروی انتظامی ازجمله ارائه گزارش درنماز جمعه، دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی گلزار شهدا، ویزیت رایگان و برگزاری کلاس های آموزشی و مشاوره ای در دانشگاه ها و مدارس انجام خواهد شد.

سرهنگ دلیری با اشاره به اجرای طرح پایش تصویری در۱۷ نقطه از شهربروجرد گفت: برای اجرای کامل طرح که بیش از ۵۰ نقطه شهر را در برخواهد گرفت نیاز به اعتبارات مالی است که باید دستگاه های مرتبط همکاری لازم را انجام دهند.

تصاویر از فرهاد داودوندی

آمار بازدید از سایت فرهاد ۹۰ در بروجرد از مرز هفده میلیون و نهصد هزار بازدید گذشت

تصویر ندارد
آمار بازدید از سایت فرهاد ۹۰ در بروجرد
از مرز ( هفده میلیون و نهصد )
۱۷٫۹۰۰٫۰۰۰
هزار بازدید گذشت
آیا در جریان هستید که آمار بینندگان “فقط” سایت مستقل و شخصی فرهاد داودوندی ( فرهاد ۹۰ ) که بینندگان بسیاری در بروجرد و خارج از بروجرد دارد از مرز ۱۷٫۹۰۰٫۰۰۰ ( هفده میلیون و نهصد ) هزار بازدید گذشت؟
سایت شخصی، کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام فرهاد داودوندی روزانه ده ها هزار بازدید کننده دارد.
به طور قطع به یقین ثبت رکورد آمار بینندگان شبکه های مجازی فرهاد ۹۰  بعنوان شبکه مجازی کاملا مستقل و مورد اعتماد مردم، سالیان سال حداقل در بروجرد و لرستان دست نیافتنی خواهد ماند.
نگارنده بسیار خوشحال است که توانسته  بروجرد و بروجردی های عزیز را طی سالیان گذشته با تمام توان به هموطنان عزیزمان بیش از پیش معرفی کند و در ادامه فعالیت های بی وقفه روزانه در آینده نیز، به امید خدا بیشتر به معرفی توانمندی های ” بروجرد شهر استعداد های درخشان ” خواهد پرداخت.

سایت شخصی فرهاد داودوندی : www.farhad90.ir

لینک اینستاگرام: http://instagram.com/farhad90.ir

کانال تلگرامی فرهاد داودوندی  : http://telegram.me/farhad90news

کانال تلگرامی بروجرد قدیم : http://telegram.me/farhadbrj

قابل توجه رانندگان متخلف در بروجرد

تصویر ندارد
قابل توجه رانندگان متخلف در بروجرد

چشم تیز بین نیروی انتظامی همه شهر را رصد می کند

سیستم پایش تصویری شهرمان در محل نیروی انتظامی بروجرد و ثبت خلافی خودرو ها


فراخوان جذب نیرو برای مراکز پیش دبستانی بروجرد

تصویر ندارد
فراخوان جذب نیرو برای
مراکز پیش دبستانی بروجرد

فراخوان جذب نیرو برای مراکز پیش دبستانی بروجرد

اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد جهت تامین مربی پیش دبستانی برای مدارس دولتی شهر و روستا از بین خواهران واجد شرایط ذیل از تاریخ ١٣ مهر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ١٦ مهر ثبت نام می نماید.

شرایط اختصاصی:
فقط لیسانس و فوق لیسانس در رشته آموزش ابتدایی یا آموزش پیش دبستانی

شرایط عمومی :
۱ – حداکثر سن 30 سال برای لیسانس و 35 سال برای فوق لیسانس
2 – دارا بودن قدرت بیان شیوا و سلامت جسمی و روانی لازم
3 – داشتن سواد قرآنی لازم (با ارایه گواهی)
 
ضمن داشتن شرایط فوق تاییدیه گزینش و مصاحبه حضوری نیز انجام می شود.

مکان ثبت نام : اداره آموزش و پرورش واحد پیش دبستانی


گوگل یاهو!