صعود و پیمایش خط الراس قلل “سن بران به گل گل” توسط خانم مژگان گودرزی


پرچم بروجرد در ورزش بانوان هم بالاست

افتخاری دیگر برای بانوان کوهنورد بروجردی

صعود و پیمایش خط الراس قلل

 “سن بران به گل گل”

 توسط خانم مژگان گودرزی


فرهاد داودوندی- بروجرد:

بانوان کوهنورد بروجردی به واقع از فعالترین و موفق ترین کوهنوردان ایرانی می باشند که از هر فرصتی برای صعود به قلل مختلف و صعب العبور در سراسر کشور استفاده می کنند.

خوشبختانه مدتی قبل خانم مژگان گودرزی از ورزشکاران رشته کوهنوردی بروجرد توانست دست به کار بزرگی بزند و در اقدامی شجاعانه، خط الراس قلل ” سن بران به گل گل ” را با موفقیت طی کند.

به همین مناسبت گفتگویی با این جوان ورزشکار بروجردی داشتم:

از چه زمانی به کوهنوردی علاقمند شدید؟

– فعالیت کوهنوردی خودم را تقریبا از سال ۸۵ شروع کردم، رشته ورزشی من بدمینتون بود ، به دلیل شرکت در مسابقات و برنامه های تیمی مجبور بودیم بخاطر بالا بردن آمادگی جسمی بیشتر، تمرینات دیگری انجام بدهم ، به همین خاطر تصمیم گرفتم هر از گاهی روزهای جمعه با یکی از دوستانم به کوه بروم  و اینگونه بود که بعد از مدتی شدیدا به این رشته علاقمند شدم.

چه عاملی در این ورزش برای شما جالب توجه بود؟

– طبیعت عجیب کوهستان من را جذب خودش کرد و تصمیم گرفتم کوهنوردی را خیلی جدی تر دنبال کنم، بعد از پرس و جو و گرفتن یک سری اطلاعات در این مورد وارد این رشته شدم، تلاشم این بود کوه را بخوبی بشناسم و با علم کوهنوردی جلو بروم

پس از گذراندن کلاسها و دوره های آموزشی که لازمه این رشته می باشد به فعالیت خودم پر انرژی تر ادامه دادم.

فقط در رشته کوهنوردی فعالیت داشتید؟

– خیر، در کنار کوهنوردی رشته مفرح سنگنوردی را هم دنبال میکردم ، برای بهتر شدن کار و داشتن اطلاعات و آگاهی بیشتر کلاس و دوره های این رشته را هم گذراندم ، بعد از گذشت ۱۰ سال همچنان طبیعت و محیط مقدس کوهستان به من انرژی مضاعف میدهد و هر بار تجربه های جدیدتری به دست میاورم.

رمز موفقیت خودتان در رشته کوهنوردی را در چه می دانید؟

– لطف خدا، حمایت های خانواده و زحمات استاد عزیزم آقای حمید نیرومند که در این مدت دلسوزانه تجربیات شان را بی ادعا در اختیار ما کوهنوردان قرار می دهند و برای پیشرفت من و بقیه همنوردانم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، من این موفقیت را بیشتر مدیون زحمات ایشان هستم.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!