درخشش کم نظیر وزنه برداران بروجردی

تصویر ندارد

درخشش کم نظیر وزنه برداران بروجردی

شش مدال وزنه برداری قهرمانی آسیا، حاصل تلاش وزنه برداران بروجردی

 حسین ساکی وزنه بردار سنگین وزن تیم ملی با کسب دو نشان طلا و یک نشان نقره به عنوان قهرمانی وزنه برداری نوجوانان آسیا رسید.

 روح اله بیرانوند،  دیگر وزنه بردار نوجوان  بروجردی با کسب دو نشان نقره بعنوان نایب قهرمان دسته ۶۹ کیلوگرم این دوره مسابقات رسید.

 رضا بیرانوند ، قهرمان وزنه برداری جوانان جهان، در حرکت یکضرب صاحب نشان طلا شد اما در حرکت دوضرب که قصد رکورد شکنی داشت متاسفانه از دور مسابقات حذف شد.


بازنشسته های پیکان تهران بازنشسته های وزارت کشور را مغلوب کردند

تصویر ندارد

در عکس بالا آقای حسینی مربی نام آشنای پیکان نفر اول از سمت راست و آقای مصطفی عهدی نفر ششم  ایستاده از سمت راست می باشد

بازنشسته های پیکان تهران

 بازنشسته های وزارت کشور را

مغلوب کردند

بازنشستگان پیکان تهران از سد بازنشستگان وزارت کشور گذشتند.

بازنشستگان پیکان تهران در دیداری دوستانه و تدارکاتی با سرمربیگری حسین حسینی که هم اکنون سرپرست تیم بانک سرمایه در لیگ برتر والیبال ایران و جام باشگاه های جهان است با بازی خوب مصطفی عهدی همشهری بروجردی و پیشکسوت والیبال ایران ۳ بر ۰ بر تیم بازنشستگان وزارت کشور فائق آمدند .

لازم به ذکر است آقای مصطفی عهدی پس از نائل آمدن به افتخار بازتشستگی فعالیت ورزشی را با تشکیل یک تیم بنام بازنشسته های باشگاه پیکان که قبلا در ایران خودرو شاعل بوده و از بازیکنان والیبال بوده اند، ادامه داده است.

بد نیست بدانیم که یک زمانی پیکان با همین نفرات دز مسابقات لیگ والیبال ایران حرف اول را می زدند

به هر حال تیم بازنشسته های پیکان یکماهی هست که تشکیل شده و امروز ۹ مرداد در اولین دیدار دوستانه توانست تیم کارکنان وزارت کشور را سه بر صفر شکست دهد.


صنعت تنها نیازمند تسهیلات بانکی نیست

تصویر ندارد

صنعت تنها نیازمند تسهیلات بانکی نیست

( قسمت اول )

نوشته : سید احمد موسوی

افزایش بهره وری ، آسیب شناسی مسیر طی شده و برنامه ریزی برای تحقق اهداف آینده شامل آسیب شناسی بخش های مختلف صنعتی ، تدوین استراتژی و توسعه صنعتی

صنعت تنها نیازمند تسهیلات بانکی نیست . افزایش بهره وری ، آسیب شناسی مسیر طی شده و برنامه ریزی برای تحقق اهداف آینده از دیگر نیازهای صنعت است .

طرحی که بر مبنای تحریک اقتصادی و با کمک دیگر دستگاههای دولتی به سرانجام رسیده بخش قابل توجهی از تسهیلات ۴۷۷ هزار میلیارد تومانی که تا بهمن ماه سال گذشته پرداخت شد ، به کمک بنگاهها آمده است . کمکی که به زعم دولت توانسته تا حدودی چرخ های صنعت را که در سال ۹۴ به گل رکود فرو رفته بود ، به حرکت در بیاورد سهم ۹ درصدی صنعت از رشد اقتصادی شش ماه اول سال گذشته این طور نشان می داد که دولت توانسته با تسهیلات دهی به داد بنگاهها برسد اما این تنها نیاز صنعت نیست .

کاری که دولت باید انجام بدهد کمک به آسیب شناسی بخش های مختلف صنعت و بعد از آن تدوین استراتژی و توسعه صنعتی است . این کار هنوز برای صنعت کشور انجام نشده است  و بیشتر انرژی دولت صرف پرداخت وام به بنگاههای صنعتی شده است .

در سال گذشته دولت بدون برنامه تصمیم گرفت مبالغی را وام بدهد . بخشی از تسهیلات اعلام شده برای سرمایه در گردش بنگاهها پرداخت شده و بخشی هم پرداخت نشده است .

در سال جدید دو باره سیاست این است که به بنگاهها وام پرداخت شود اما سوال این است که بر اساس کدام تحلیل تنها وام و تامین سرمایه مشکل صنعت کشور را حل می کند ؟

در صنعت به برنامه نیاز داریم اما به نظر می رسد در سال جاری هم در زمینه تسهیلات دهی به بنگاههای کوچک و متوسط تغییر قابل توجهی اتفاق نیافتد و روند سال ۹۵ را دو باره طی کنیم از سوی دیگر باید توجه کنید که دولت بانک ها را موظف به پرداخت تسهیلات می کند و با توجه به محدویت منابع بانک ها روند تسهیلات دهی با چالش بزرگی همراه است .

جذب سرمایه خارجی پس از لغو تحریم ها از دیگر منابعی بود که صنعت ایران یرای نوسازی و تامین منابع به آن امید بست . جذب سرمایه خارجی در فضای ملتهب منطقه به سختی انجام میشود .سرمایه گذار خارجی وارد منطقه ای که درگیری و جنگ در آن زیاد است وارد نمی شود . کسانی هم که آمده اند با اکراه آمدند و در حوزه هایی وارد شدند که سود کلانی دارد و ریسک سرمایه گذاری را پوشش می دهد.

در غیر اینصورت سرمایه گذار برای سودهای منطقی و طبیعی وارد کشور نمی شود و ترجیح می دهد سرمایه اش را در کشورهایی به جریان بیندازد که در مناطق آرام تری از جهان قرار دارند .

تیزی انتقاد از وضعیت تنها متوجه دولت نیست ، بهره وری بنگاهها و تلاش برای تولید محصول رقابتی از مسائلی است که صاحبان بنگاههای صنعتی باید به آن توجه کنند .

کسانی که خودشان را با معیارهای روز رقابت در دنیا همراه نکنند در وضعیت خطرناکی قرار می گیرند .بنگاهها باید روی مسئله بهره وری بیشتر کار کنند. رقابتی بودن محصول از نظر کیفیت و قیمت به تنرکز بیشتر بنگاهها بر اصل بهره وری متکی است . بنگاهها اگر به این مسائل بی توجه باشند ورشکست می شوند .

ادامه دارد…….

سید احمد موسوی

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان لرستان


گوگل یاهو!