‍ سرمایه های بروجرد/ برادران دالوند

‍ سرمایه های بروجرد

(قسمت ۲۰)

برادران دالوند



پرچم بروجرد در تولید انیمیشن محلی هم،

در ایران بالا رفت


” انیمیشن_کُلَک_دست” تولید بسیار زیبا

و جدید برادران دالوند به گویش زیبای بروجردی


به قلم فرهاد داودوندی:

با اینکه مبارزه ای سخت و پنهانی، بین چند شهر برای تکسب مقام بروجرد، بعنوان  “پایتخت انیمیشن ایران” در جریان است

اما هنوز هم با  تلاش شبانه روزی برادران دالوند، بروجرد عنوان دار این مقام بسیار بسیار  عالی در سطح کشور است

در سراسر این خاک پهناور و زیبایی که ما بنام ایران می شناسیم فقط ۴ برادر توانسته اند در قالب یک تیم، نام خود و نام شهر زادگاه خودشان را به درجه ای برسانند که لقب وزین و زیبای ” بروجرد، پایتخت انیمیشن ایران” را بتوانند کسب کنند.


کیانوش، داریوش، کورش و فرزاد دالوند توانسته اند با تلاش شبانه روزی در عرصه انیمیشن برای شهرمان کاری بکنند کارستان.

“رستم و سهراب”، “ناسور” و “روزی که حسنی مرد شد” تعدادی از کارهای بلند برادران دالوند( آریا انیمیشن) است

خوشبختانه جدیدا این برادران عزیز و بروجردی دوست، دست به ابتکاری در زمینه “انیمیشن سه بعدی” زده و با گویش زیبای بروجردی “انیمیشن_کُلَک_دست” ( بصورت دنباله دار) را بخاطر ادای دین به مردم بروجرد تولید کرده اند.


و اما….

رقابت بین شهرهای مهم ایران و حتی کلان شهرها، برای تصاحب عنوان ” پایتخت انیمیشن ایران” در خفا به صورت بسیار جدی در جریان است و اگر نبود تلاش و پیگیری های برادران دالوند، شاید تاکنون این مقام ممتاز و عالی هنری بروجرد را نیز از ما گرفته بودند!

لذا از آنجا که پرچم شهر و زادگاه ما در سراسر ایران و دنیا بعنوان ” بروجرد، پایتخت انیمیشن ایران” در اهتزاز است، با تمام توان  این موقعیت به دست آمده را حفظ و نگهداری خواهیم کرد.

” آریا انیمیشن” بروجرد، متعلق به یک شخص، خانواده  و یا حتی هیچ گروهی نیست، به واقع اینک دیگر می توان ادعا کرد این مجموعه هنری که نام بروجرد را بر سر زبانهای مجامع فرهنگی داخل و خارج از کشور انداخته، سرمایه و ثروت معنوی بروجرد است و مالک واقعی آن تمامی مردم شهر از زن و مرد، پیر و جوان و خرد و کلان می باشند.

خوشحالیم که برادران دالوند در اقدامی تحسین برانگیز تولید ” انیمیشن_کُلَک_دست” را در دستور کار خود قرار داده اند و به این طریق به زبان مادری خود خدمت ارزنده ای کرده اند،

خوشحالیم که ” آریا انیمیشن” با تولید این کار ارزنده گامی دیگر به سوی موفقیت برداشته است و ختم کلام اینکه  امیدواریم که با حمایت همه همشهریان عزیز مجموعه” انیمیشن_کُلَک_دست” که بسیار زیرکانه به مسائل ریز و درشت پیرامون زندگی ما پرداخته، بزودی در بین تمامی بروجردی های دنیا دست به دست بشود.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!