یا بروجرد خیلی بزرگه و یا غرب ایران خیلی کوچیک!!!

یا بروجرد خیلی بزرگه

و یا غرب ایران خیلی کوچیک!!!

فرهاد داودوندی- بروجرد:

دوست عزیز، برادر، داداش، رفیق، عزیز دل برادر! جوونم واستون بگه! بیش از نیم قرن از این خدای مهربون عمر گرفته ایم و هنوز نفهمیدیم غرب ایران در نقشه کشورمان از کجا تا کجاست!!!

لابد می پرسید چرا این سوال را پرسیده ام؟

یک لحظه صبر کنید، عرض می کنم!

کلنگ احداث یک کودکستان را بروجرد به زمین می زنند، اعلام می شود: بزرگترین کودکستان در غرب ایران بزودی در بروجرد احداث خواهد شد!

می خواهند یک قصابی در یک محله افتتاح کنند، خبر می رسد: بزودی چشم بروجردی ها به بزرگترین قصابی غرب ایران در شهرشان روشن خواهد شد!

قصد دارند یک میدان برای عبور و مرور طراحی کنند، سخن از بزرگترین میدان در غرب ایران به میان می آید!

پل رودکی را طی مراسمی کلنگ زنی می کنند، انتظار دارند قبول کنیم بزرگترین پل خاورمیانه! ببخشید بزرگترین پل غرب ایران بزودی!!! به بهره برداری خواهد رسید!

به جان خودم نباشه، به جان شما! دیگه داره باورم می شه، که یا بروجرد خیلی خیلی بزرگه و یا اینکه غرب ایران خیلی کوچیک شده که هر پروژه بی سر و سامانی که هیچ وقت هم در این شهر راه اندازی نمی شود را بعنوان بزرگترین در غرب ایران می خواهند به خورد ما بروجردی ها بدهند!

در ضمن فقط یک سوال؟ مگر نه اینکه غرب ایران بخش بزرگی از کشور ایران است که شامل استانهای: البرز، چهارمحال بختیاری، همدان، ایلام، کرمانشاه، خورستان، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، کردستان، مرکزی و قزوین  است که در آن شهرهای مهمی به مانند: کرمانشاه، اراک، اهواز، قزوین و همدان و …. وجود دارد، و همه ما هم اعتراف می کنیم که آنها با داشتن مدیریت صحیح شهری حداقل هزار سال! از بروجرد جلوتر هستند، پس  این سخنان خنده دار که بزرگترین ها در غرب ایران در بروجرد بزودی به ثمر خواهد نشست دیگر چه صیغه ای است؟!!!

به هر حال از ما گفتن بود، با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود! حالا ما هی بشینیم و برای دل خوشی خودمان فقط در حرف از کاه، کوه بسازیم، علاوه بر اینکه برای ما آب و نان نمی شود، باعث می گردد مضحکه دست دیگر هموطنان هم بشویم، وقتی بشنوند که ما نه درعمل، که فقط و فقط و فقط در حرف زدن ادعا داریم بزرگترین ها در غرب ایران! قرار است در بروجرد به ثمر بنشیند!!!

راستی تا یادم نرفته، “بزرگترین های بروجرد” در کهکشان راه شیری، منظومه شمسی و کره زمین و  آسیا و خاورمیانه و غرب ایران پیشکش،
اگر کلنگ در بروجرد بر زمین می زنید بزرگترین در غرب ایران را نخواستیم، “کوچکترینش” را بسازید، حتی اگر شده یک طرح عمرانی ساده و کوچک و فسقلی و نقلی  را محض رضای خدا هم که شده فقط در این شهر  “بسازید”!


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!