پیام استاد محمد رضا شماعی به مناسبت روز خبرنگار

سال ۱۳۷۴ مصاحبه استاد محمد رضا شماعی با مهندس ارجمند عباسی فرماندار وقت بروجرد


پیام استاد محمد رضا شماعی

به مناسبت روز خبرنگار


شان و رسالت خبرنگار حفظ ارزشهای اجتماعی سیاسی عبادی هنری  افراد است خبرنگار باید همواره حس خوب شنیدن و خوب دیدن را در خود تقویت کند و با شجاعت و هوشیاری و ذوق وشوق فرواران سوژه ها را در یابد انتقادات را بیان پیشنهادات را با تحلیل و در راستای زندگی و توانمندی اجتماع بیان کند .

خبرنگار باید رسالت و شان خود را درجامعه حفظ کند و حالت اجتماعی او طور باشد که اعتماد مردم و مسئولان  به او زیاد باشد یعنی همان چشم و گوش مردم برای مسئولان و چشم و گوش مسئولان برای مردم باشد شان و رسالت خبرنگار در بینش درست مطالعه کافی دقت و اعتماد و اعتبار در جامعه است.

در اینجا جا دارد بعنوان یک خبرنگار بگویم حفظ ارزشهای ماندگار خبرنگاران رسالتی است که باید توسط مسئولین دیده و توجه شود اگر خبرنگاری مورد حمایت معنوی و مادی قرار گرفت و حق و حقوقش در نظر گرفته شود جامعه باهیج مشگلی روبر و نخواهد شد زیرا قلم بدستان با ذوق و هوشیاری و با چشمان تیز بین و گوشهای شنوا  زبان مردم برای آبادی جامعه در زمینه های مختلف و برای مسئولین راهنمای خوبی خواهند شد خبرنگاران پویندگان علم و معرفت و اخلاق برای زندگی بهتر هستند باید به قشر با ذوق خبرنگاران پر و بال پرواز داد.

هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار بر همه آنانی که قلم بدست داشتند و قلم بدست دارند مبارک باد .

محمدرضا شماعی

خبرنگار آزاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی .روزنامه نگار انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بروجرد، هنرمند عکاس دارای درجه هنری از مر کز هنرهای تجسمی وارزشیابی هنرمندان و نویسندگان و خبرنگاران کشور .


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!