پهباد فوق سبک در بروجرد به همت دانشجویان رونمایی شد


عکس ها از آقای علیرضا سلیمانی ( ایرنا)

مدیر پژوهش دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی:

پهباد فوق سبک در بروجرد

 به همت دانشجویان رونمایی شد

مدیر پژوهش دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی گفت: پهباد فوق سبک ساخته دانشجویان دانشگاه آیت‌الله بروجردی در شهرستان بروجرد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، ظهر امروز پهباد فوق سبک با طراحی و ساخت دانشجویان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی در شهرستان بروجرد با حضور مسئولان و اساتید دانشگاهی رونمایی شد.

حسن رضا آریایی‌راد در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: این پهباد فوق سبک در مدت‌زمان بیش از هشت ماه توسط دانشجویان رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی طراحی و ساخته‌شده است.

مدیر پژوهش دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی افزود: این پهباد فوق سبک امروز در دانشگاه آیت‌الله بروجردی رونمایی شده و آزمایش موفقی در نخستین پرواز خود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این پهباد به‌عنوان یک نمونه علمی ساخته‌شده است و قصد داریم به نمونه تجاری شده آن دست پیدا کنیم و با مؤسسات و مراکزی که نیاز به استفاده از این تکنولوژی دارند قرارداد بسته و با تولید سفارشی برای آن‌ها یک منبع درآمد برای دانشگاه به وجود آوریم.

علی جودکی مسئول و طراح ساخت این پهباد نیز به خبرنگار تسنیم گفت: این پهباد با وزن یک کیلو و ۳۰۰ گرم از پوشش فایبرگلاس بسیار مستحکم ساخته‌شده و علاوه بر قابلیت تصویربرداری از فضای پیرامون خود توانایی پی‌لود ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم وزن دیگر را نیز دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که ساخت این پهباد آغاز راهی برای ساخت پهبادهای قدرتمندتر توسط دانشجویان در آزمایشگاه ایرو دینامیک دانشگاه آیت‌الله بروجردی باشد و این تکنولوژی روز دنیا توسط این دانشجویان بومی‌شده و به تولید انبوه برسد.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!