نماینده مردم بروجرد: کار فرهنگ طوری است که دشمنان ما به صورت مستمر می‌خواهند از طریق آن به ما ضربه بزنند.

نماینده مردم بروجرد:
کار فرهنگ طوری است که 
دشمنان ما به صورت مستمر 
می‌خواهند از طریق آن به ما ضربه بزنند.
مسئله فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد مهمتر است/دشمن درصدد زدن ضربه فرهنگی است
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از با شگاه خبرنگاران جوان
علاءالدین بروجردی درخصوص اولویت‌های کشور که در دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری مطرح شد، اظهار داشت: ایشان در این دیدار ادبیات بسیار هوشمندانه‌ای را به کار گرفته‌اند و فرمودند مسئله اصلی ما اقتصاد است ولی این موضوع اولویت مقطعی کشور ماست اما در کنار این موضوع مسئله فرهنگ در بلند مدت از مسئله اقتصاد مهمتر است.وی افزود: این یک نوع ادبیات هوشمندانه مبتنی بر واقعیات امروز کشور است، اگر ما بخواهیم به فرهنگ به طور واقع گرایانه بپردازیم نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را نیز نادیده بگیریم زیرا طبق گفته‌های ائمه معصومین کسی که معاش ندارد معاد مناسبی نیز نخواهد داشت.

نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه فعالیت فرهنگ موضوعی است که یک کار مستمر را می‌طلبد، تصریح کرد:  اقتصاد را با تلاشی مقطعی و استفاده از چارچوب‌های سیاست اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به نقاط روشنی برسانیم اما کار فرهنگ طوری است که دشمنان ما به صورت مستمر می‌خواهند از طریق آن به ما ضربه بزنند.

بروجردی ادامه داد: نسل جدید ما به شدت در معرض حملات و شبیخون‌های فرهنگی دشمنان هستند و اگر ما برنامه‌ریزی نکنیم ضررهای جبران ناپذیری به کشور و انقلابمان وارد خواهد شد.وی درخصوص عدم استقبال نمایندگان نسبت به عضویت در برخی کمیسیون‌ها اظهار داشت: برای من جای تعجب دارد که نمایندگان نسبت به عضویت در این کمیسیون بی‌علاقه هستند.

علاءالدین بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای عضویت در کمیسیون امنیت ملی تقاضای نمایندگان بسیار بالا است گفت: در گذشته به جای یک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سه کمیسیون وجود داشت ۱-کمیسیون سیاست خارجی ۲- کمیسیون دفاع ۳- کمیسیون امنیت و شوراها. و طبیعتا اگر شما تعداد نمایندگان را تقسیم بر سه می‌کردید حتی تقاضا برای عضویت در این کمیسیون‌ها کم هم بود اما در حال حاضر این سه کمیسیون در یکی ادغام شده است و مسلما تقاضا برای آن بالا می‌رود.

بروجردی افزود: البته این اقدام بسیار هوشمندانه بود که در مجلس پنجم انجام شد زیرا امنیت یک واقعیت گسست ناپذیر از سیاست خارجی است. برخی می‌گویند به خاطر بودجه و سفرهای خارجی برخی نمایندگان تقاضای بالاتری نسبت به عضویت در کمیسیون امنیت ملی دارند اما اگر آماری کلی و دقیق از میزان بودجه و سفرهای خارجی کمیسیون‌ها بگیریم خواهیم دید که کمیسیون امنیت نسبت به کمیسیون‌هایی همچون فرهنگی و صنایع سفرهای کمتری دارد. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!