نقد /به بهانه توهین های بی شمار به همدیگر در شبکه های مجازی /کمی با هم مهربان باشیم

به بهانه توهین های بی شمار به همدیگر

در شبکه های مجازی

به دیگران توهین نکنیم /

همه را صمیمانه دوست بداریم

فرهاد داودوندی- بروجرد:

ما مردمی هستیم که یا “چهل” ستون ( چهلستون) می سازیم یا “بی” ستون( بیستون)!

 همه چیز برای مان در “صفر” یا “صد” خلاصه شده است، یا همه چیز برای مان سفید سفید است یا سیاه سیاه! یا یک شخصی از دید ما خیلی خیلی انسان خوبی است و یا اگر به هر دلیل حتی کوچکی از آن شخص خوشمان نیاید به یکباره برای مان  از کفر ابلیس هم بدتر می شود!

هیچگاه یاد نگرفته ایم که ممکن است در تمامی اشخاص دور و برمان، “صفات خوب” و “غیر خوب” بطور یکسان وجود داشته باشد، همچنین متاسفانه هیچگاه یاد نگرفته ایم که با ابراز دوستی صمیمانه به هر دلیلی از صفات خوب دیگران به نیکی یاد کنیم.

 متاسفانه با همین دید منفی، کار به آنجا رسیده که فرد بسیار خوب برای ما، یک شخص ” مُرده” است.

 همنوعان مان را تا زنده هستند در مقابل “عقل کل” بودن خودمان به پشیزی هم به حساب نمی آوریم، اما با شنیدن خبر مرگ دیگران به یکباره تمام صفات خوب دنیا را به آن فرد می چسبانیم!

دنیای مجازی می تواند و باید باعث بسط دوستی ها و مهربانی ها بشود، اما متاسفانه شاهدیم که بر همان اصل یا “سفید و یا سیاه” هر کسی را که حتی تفکرش سر سوزنی با ما همخوان نباشد را آنچنان به باد ناسزا و توهین قرار می دهیم که وصفش در این مقاله نمی گنجد!

به هر حال وقتش رسیده که با تمام وجود، خوشبینانه به دیگران بنگریم و دیگران را به هر دلیلی صمیمانه و عاشقانه دوست بداریم، تا به این طریق صمیمانه در قلب دیگران هم جا بگیریم!


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!