نقد اجتماعی / فرو ریختن سقف تاریخ یک شهر فرهنگی


نقد اجتماعی

فرو ریختن سقف تاریخ یک شهر فرهنگی


فرهاد داودوندی- بروجرد:


فرو ریختن بخش اعظم سقف “خانه تاریخی حاتمی” در بروجرد که  قدیمی ترین خانه تاریخی بروجرد و مربوط به قبل از دوره زندیه می باشد، فقط فرو ریختن تعدادی سنگ و آجر و چوب نیست، فرو ریختن سقف تاریخ یک شهر کاملا فرهنگی است، فرو ریختن تاریخ پر بار شهری است که آسمان پرستاره اش در علم و ادب ایران زمین همیشه نورانی بوده است.

امروز باید انگشت افسوس به دهان بگیریم که چرا بر سر شهرمان چنین آمده که دیگر بود و نبود تاریخش برای هیچکس مهم نیست!

متاسفیم که آثار تاریخی “زادگاه آیت الله العظمی بروجردی، سید بحرالعلوم، دکتر زرینکوب، علامه شهیدی، دکتر آیتی، استاد مهرداد اوستا، شهید محمد بروجردی، شهید محمود صارمی، استاد صامت بروجردی، پروفسور ناصر پارسا و هزاران هزار اندیشمند و عالم و دانشمند دیگر” که به فرموده رهبر معظم انقلاب این شهر به واقع ” شهر فرزانگان و استعداد های درخشان ” است، چنین بر اثر بی توجهی روسای استانی در حال تخریب کامل می باشد.

حال دیگر به وضوح روشن است که با اختصاص ندادن بودجه کافی به بروجرد، اماکن تاریخی مان یکی پس از دیگری فرو می ریزد و دور نیست روزی که از اماکن تاریخی چند هزار ساله بروجرد، فقط نقشی کم رنگ وجود داشته باشد بر دیواری که شاید آن یک دیوار هم در آینده ای نه چندان دور بر اثر بی توجهی کسانی که دل شان با بروجرد نیست، فرو بریزد! والسلام.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!