نقد اجتماعی / به بهانه سخنان نسنجیده دو مجری تلویزیونی در رابطه با قوم بزرگ لُر

به بهانه سخنان نسنجیده دو مجری تلویزیونی

 در رابطه با قوم بزرگ لُر

بر طبل تفرقه نکوبیم


فرهاد داودوندی- بروجرد:

دو مجری بذله گوی تلویزیونی در یک برنامه زنده، نسنجیده سخنانی را  بر زبان می آورند که شاید قصدشان در وهله اول خندان حضار بوده است، اما نادانسته سخنان بچه گانه شان باعث جریحه دار شدن احساسات یکی از شریف ترین، مهربانترین و تاریخی ترین اقوام ایران زمین شده است.

در اینکه این مجریان سالهاست خنده بر لبان ما ایرانی ها می نشانند هیچ شکی نیست، در اینکه سخنان شان بسیار خام و نسنجیده بوده نیز هیچگونه شکی نیست، اما در شرایطی که کشور ما در شرایط بسیار حساس منطقه ای به سر می برد حتی الامکان باید شرایط روانی جامعه را به سمت و سوی آرامش برد و با هدایت  این دو مجری به عذر خواهی، پرونده این سخنان سهوی را برای همیشه بست.

یادمان نرفته سال قبل نیز عده ای موج سوار! ساکن در کشورهایی دیگر،  که نان شان در تشنج زایی است با یک جمله سهوی گروه عمو فیتیلیه ای ها در یک برنامه تلویزیونی قصد داشتند با بزرگ جلوه دادن آن برنامه، بر طبل اختلافات بکوبند و به این وسیله برای شخصیت نداشته خود، اعتباری هر چند ناچیز دست و پا کنند، که خوشبختانه با درایت به موقع مسوولین کشوری و هموطنان عزیزمان  موضوع کاملا ختم به خیر شد.

به همین خاطر،  نگارنده که خود با افتخار تمام لرستانی می باشد و اتفاقا پسوند نام فامیلم نیز دست مایه طنز سخیف همین برنامه حاشیه ساز بوده، معتقد است باید با دیدگاه گذشت و عفو نمودن این دو نفر، جملات گفته شده دو مجری طنز تلویزیونی ( طاهرا در برنامه ای در ۷ سال قبل ) را سهوی و نسنجیده و بدون اغراض خاصی به حساب آورد و با دعوت به آرامش، خواهان توضیح و عذر خواهی رسمی این دو مجری تلویزیونی شد.

والسلام.  


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!