نامه لرستان منتشر شد

نامه لرستان منتشر شد


نامه لرستان تازه ترین اثر دکتر ساسان والیزاده روزنامه نگار و پژوهشگر لرستانی توسط انتشارات برداشت منتشر شد.

این اثر دارای اطلاعات منحصربه فرد و اسناد منتشر نشده ای از لرستان است . روزشمار تاریخ لرستان، گزیده جراید عصر پهلوی درباره لرستان، مباحثی پیرامون جایگاه زبان های بومی لرستان، لرستان در خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی و مهذب الدوله وزیر خارجه عصر پهلوی، اسنادی از سابقه احزاب لرستان،

گفتگوهایی با سرآمدان موسیقی لرستان،اساطیر در قصه های بومی لرستان،  یادداشت هایی درباره شخصیت های فرهنگی لرستان، مقالاتی درباره ایلات و طوایف، چکیده دو سفرنامه مهم عصر قاجار به لرستان ، گزارش هایی درباره نویسندگان لرستانی و گزارش هایی ممیزی آثار ایشان در رژیم گذشته بخش هایی از این اثر ارزنده است.

چند گفتگوی خواندنی درباره تاریخ فعالیت های فرهنگی در لرستان و چکیده اسناد وضعیت لرستان در جنگ جهانی دوم و یادداشت هایی درباره تاریخ رجال لرستان از دیگر بخش های این کتاب است.

ساسان والی زاده از نویسندگان و پژوهشگران  لرستانی است که پیش از این آثار مختلفی از او منتشر شده است. مجموعه ترانه های زنان زاگرس(ژیا) ، آثار برتر موسیقی ایران، کتاب شناخت لرستان، شناخت نامه نویسندگان لرستان، سفرنامه معین السلطان و دو مجموعه شعر از جمله آثار این نویسنده لرستانی است.

کتاب «نامه لرستان» شامل ۵۰ مقاله و یادداشت است که در ۴۳۲ صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات برداشت با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است. پخش اینترنتی کتاب از طریق آی دی @bluesky8232  صورت می گیرد.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!