نامه جمعی از کسبه، بازاریان و شرکت های توزیع و پخش محصولات سوپر مارکت و خواربار

  نامه جمعی از کسبه، بازاریان و

شرکت های توزیع و پخش

محصولات سوپر مارکت و خواربار
 
در رابطه با افتتاح فروشگاه های زنجیره ای

توسط کارخانه ها در بروجرد


حرکتی ضد اقتصاد مقاومتی که موجب ضربه به اقتصاد بروجرد و بیکاری جوانان فعال در حوزه خوار بار فروشی و سوپر مارکت جزء می شود.

سلام
همشهریان عزیز ؛

ظرفیت بروجرد برای ایجاد فروشگاه های بزرگ محدود است و لیکن متاسفانه ؛ تا کنون افتتاح تعداد زیادی فروشگاه های بزرگ موجب ورشکستگی فروشگاه های کوچک و بیکار شدن صاحبان عمدتا جوان آنها شده است .

در حالیکه فروشگاه های بزرگ در کشور های دیگر عمدتا در حاشیه شهر ایجاد میگردد ، مع الاسف در بروجرد این فروشگاه ها در مرکز شهر و در مکان هایی که وجود متراکم فروشگاه های کوچک می باشد ایجاد شده است .

اخیرا مجوز ۵ فروشگاه بزرگ زنجیره ای در بروجرد داده شده است که با افتتاح آنها در چند روز آینده ، ضربه ی مهلک دیگری به مغازه داران جزء وارد میشود.

۱ –  این فروشگاه ها علاوه بر تهدید جدی فروشگاه های کوچک ؛ زنجیره ای و گفته می شود بیش از ۳۰۰ فروشگاه از این زنجیره در شهرهای مختلف کشور ایجاد شده است.

۲ – سرمایه گذاران آن غیر بروجردی هستند که با در اختیار گرفتن بازار بروجرد ، سرمایه مردم بروجرد را به خارج از بروجرد منتقل می کنند.

۳ – اکثر فروشگاه های جزء که توسط عمدتا جوانان جویای کار با جمع آوری سرمایه های اندک با کرایه مغازه ایجاد شده است ، دچار ورشکستگی شده و آمار بیکاری در جوانان افزایش می یابد.

۴ – بدلیل ورود متمرکز محصولات این فروشگاه ها از کارخانجات تولیدی که عمدتا سرمایه گذاری مشترک دارند ، شرکت های توزیع و پخش بروجردی ورشکسته شده و کارگران و کارمندان آنها بیکار خواهند شد.

۵ – ……………………………………..

 کسبه و بازاریان در اعتراض به این حرکت غیر مسوولانه ……………………. به مسئولین ذی ربط در بروجرد از جمله امام جمعه محترم ، فرماندار محترم ، اتحادیه صنفی و دیگر دستگاه های مربوطه و بویژه با نمایندگان محترم بروجرد، مکاتبه و اعتراض نموده اند.
 و
امیدوارند با نظارت نمایندگان محترم ، مسوولین مربوطه ؛ با سرعت نسبت به این چالش اقتصادی در بروجرد واکنش نشان داده و ضمن لغو مجوز های داده شده ، با رانت های پشت پرده برخورد نمایند.

امید است کارشناسان اقتصادی و تجارت ، زوایای دیگری از این حرکت ضد اقتصادی و ضد اشتغال در بروجرد را بررسی و به سمع و نظر مسوولین و شما مردم فهیم و آگاه بروجرد برسانند .

       جمعی از کسبه ، بازاریان
                      و
شرکت های توزیع و پخش محصولات سوپر مارکت و خواربار

@@@@@

تصاویر طومار امضا شده توسط بسیاری از کسبه نزد سایت محفوظ است

.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!