منصوریان:باتجربه ها فراموش کردند جوانها را از خواب، بیدار کنند


شاید بچه ها فکر کرده بودند بازی در دقیقه ۸۶ تمام شده است

علیرضا منصوریان در خاتمه دیدار مقابل صنعت نفت اظهار داشت: ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، آرزو می کنم سالم و تندرست باشید. فکر می کنم روند بازی مان خیلی خوب بود اما یک غفلت همه چیز را خراب کرد. باید بچه ها را از خواب بیدار می کردیم. شاید بچه ها فکر کرده بودند بازی در دقیقه ۸۶ تمام شده است.
وی افزود: می توانستیم گل هایمان را از یک به چند تا برسانیم. شاید نفرات باتجربه تر باید جوان ها را بیدار می کردند. به بچه ها گفته بودم تمام تیم ها سالی دو بار در برابر استقلال و پرسپولیس می توانند جلوی دوربین به میدان بروند و این باعث می شود با انگیزه فراوان بازی کنند. شرمنده هواداران شدیم و خود من و بازیکنان باید باور کنیم که نباید غفلت کنیم. باید اشتباهات تاکتیکی را در طول هفته برطرف کنیم.
منصوریان درباره تعویض های خود در این بازی خاطرنشان کرد: می خواستیم نتیجه را حفظ کنیم و همین مساله سبب شد تا نفراتی آماده تر به میدان بفرستیم. طبیعی بود برای مالکیت توپ به نفرات تازه نفس نیاز داشته باشیم. منطقی تر این بود که میلاد را ۱۰ دقیقه به آخر بازی به میدان بیاوریم تا این بچه  را هم نسوزانیم. ما مالک بازی بودیم و احتیاجی نبود به آب و آتش بزنیم.
وی ادامه داد: ما نفرات جلوی زمین را همیشه تغییر می دهم نه در دفاع و هافبک. تعویض در نفرات بالا یعنی می خواهیم نتیجه را بهتر کنیم. در نفت هم روشم همین بوده و در استقلال هم چنین روشی دارم.
سرمربی استقلال درباره شباهت ظاهری گل های دریافتی استقلال اذعان داشت: قطع به یقین وقتی ۳ گل یک مدلی می خوریم یعنی ایراد داریم. ما در آن نقاط مشکل داریم و باید آن ها را برطر ف کنیم.لازم نیست شیک بازی کنیم. اما خیلی از دفاع های تاپ دنیا توپ اول را فقط دفع می کنند در حالی که بازیکنان ما گهگاه در آخرین لحظه هم به فکر مالکیت هستند. حتما نباید دفاع ما توپ را از حریف بگیرد بلکه می تواند توپ را دفاع کند.
منصوریان درباره جوانی نفراتی چون زکی پور و نورافکن تصریح کرد: اولویت ما استقلال است و منافع آن. فکر می کنم زکی پور در صحنه اول هم می توانست پنالتی بدهد اما فوتبالیست های بزرگ هم باید کمک شوند تا بزرگ شوند. در برخی موارد باید تغییر تاکتیک را با جوانان انجام داد. من باید تاوان بدهم نه میلاد زکی پور. او جوان بود و می خواست کار را درست کند. من سعی می کنم تیم را در میانه میدان با نفرات باتجربه بچینم و در کنار از نفرات جوان استفاده کنم.
سرمربی استقلال درباره موقعیت سوزی بازیکنان استقلال گفت: در بازی قبل دو موقعیت در دقایق ۲ و ۱۵ از دست دادیم. امروز هم چنین اتفاقاتی افتاد. کاوه رضایی قطع به یقین می تواند یکی از آقای گلهای لیگ باشد. احتیاج است که آن ها  هماهنگ با روند تیم شوند. بازی در استقلال و پرسپولیس مثل بازی در تیم ملی است. خط حمله نیاز به زمان دارد تا بفهمد هر موقعیتی که از دست بدهد ممکن است شرایط را دگرگون کند. نفرات خط حمله ما بسیار قابل هستند. قطع به یقین ۴ بازی یک تیم مقابل استقلال و پرسپولیس اوج انگیزه آنهاست و اگر به آنها فرصت بدهیم اتفاقی می افتد که امروز رخ داد.
وی تصریح کرد: باید دو کار  انجام دهیم. اول این که اطمینان را از خط دفاع به سایر نفرات انتقال دهیم. البته باید نوع بازی مان را به بازی تبدیل کنیم که از دقیقه ۷۰ کردیم یعنی بازی مالکانه و باهوشانه. جوان به هر حال اشتباه می کند و نباید آن تکل را می زد. 
منصوریان درباره امتحان ۵ بازیکن در دفاع چپ در دفاع طی ۲۷۰ دقیقه و عدم شوتزنی تیم در این مسابقات گفت: باید جاده شوتزنی فراهم شود. تیمهایی که در لایه دفاعی می مانند نمی گذارند که ما شوت بزنیم و ما باید در جدید را باز کنیم. فکر می کنم امروز با نمایشی که یعقوب کریمی نشان داد می شود این نقطه را به وی اختصاص داد. تا قبل از این باید بازیکنان را آن قدر تغییر داد تا به آنچه می خواهیم برسیم
سرمربی استقلال درباره قولهایی که در ابتدای فصل درباره دربی داده بود،بیان داشت: ما یک بازی داریم و پس از آن یک ماه استراحت داریم که بهترین فضا برای بازیابی ما است. ما بازی به بازی جلو می رویم و تفکراتمان را قدم به قدم جلوی می بریم. بعد از تعطیلات یک بازی داریم و قطع به یقین به شرایط ایده آل می رسیم.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!