معاون فرمانداربروجرد: ۴۳ هزارسالمند دربروجرد وجود دارد

معاون فرمانداربروجرد:
۴۳ هزارسالمند دربروجرد وجود دارد

به گزارش وبلاگ خبری بروجرد به نقل از ایرنا-بروجرد
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت: ۴۳ هزارتن معادل ۱۲٫۲ درصد ازجمعیت شهرستان بروجرد را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.
احمد گودرزیان روزچهارشنبه درنشست ساماندهی سالمندان بروجرد با اشاره به اینکه بروجرد پیرترین شهرستان استان است، اظهارکرد: حرکت جمعیتی این شهرستان به سمت سالمندی زنگ خطری جدی است که باید برای رهایی ازآن تدبیری اندیشیده شود. وی مهمترین علت پیرشدن جمعیت شهرستان بروجرد را مهاجرت جوانان به دلایل مختلف به شهرهای بزرگ وکوچک شدن خانواده ها عنوان کرد و افزود: درسال های اخیرجمعیت خانواده ها ازچهارتن فراتر نرفته است که ادامه این روند در آینده منجربه بروزمشکلات ومعضلاتی برای شهرستان خواهد شد.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداربروجرد با اشاره به اینکه گرایش خانواده ها به تک فرزندی و۲ فرزندی یک معضل جدی محسوب می شود، بیان کرد: باید درجهت تغییراین فرهنگ وآگاهی بخشی در این راستا وایجاد زیرساخت های لازم برای جلوگیری ازمهاجرت جوانان اقدام شود.

گودرزیان ادامه داد: دربروجرد ۲ سرای سالمندان ویژه خواهران و برادران با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تن وجود دارد که درحال حاضر۲۵ سالمند درآنها نگهداری می شود.وی افزود: برای رفاه بیشترسالمندان درجامعه طرح احداث خانه امید ازسوی سازمان بهزیستی ارایه شده که این مهم نیز بزودی در بروجرد اجرا خواهد شد.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداربروجرد تاکید کرد: زمین مورد نیاز برای احداث خانه امید دربروجرد با همکاری شهرداری تامین شده که با تخصیص اعتبار۱۰میلیارد ریالی ازسوی بهزیستی به زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!