مصوبات ستاد کرونا در بروجرد به خوبی اجرا نمی‌شود

مصوبات ستاد کرونا در بروجرد به خوبی اجرا نمی‌شود
به گزارش وبسایت خبری بروجرد

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: مصوبات ستاد کرونا در شهرستان به خوبی اجرا نمی‌شود که با توجه به شیوع این باید جدی گرفته شود.
عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در جلسه فوق العاده ستاد کرونا که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا کلیه مساجد تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود.وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بروجرد وضعیت قرمز دارد باید کلیه مصوبات با جدیت باید اجرا شود و تالارهای پذیرایی و عروسی و برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاردای در شهرستان ممنوع است و با کسانی که کارشکنی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار بروجرد اظهار داشت: ادارات دولتی در شهرستان بروجرد تعطیل نیستند ولی باید همه پروتکل های بهداشتی را رعایت و همه کارمندان و مراجعین از ماسک استفاده کنند.فرماندار بروجرد بیان کرد: فعالیت اصنافی که کد بهداشتی دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی بلا مانع است و ورود مشتریان بدون داشتن ماسک به فروشگاههای بزرگ و کوچک ممنوع است.

رحیمی افزود: کلیه اماکن ورزشی درشهرستان بروجرد تا اطلاع ثانوی کاملا تعطیل است و هیچ کس حق فعالیت ورزشی در اماکن ورزشی را ندارد.وی با اشاره به اینکه همه تفرجگاهها و پارک ها در بروجرد تعطیل است، بیان کرد: سفره خانه های روستای گردشگری ونایی نیز اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده پلمب خواهند شد.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه تلاش مسئولان برای کنترل شیوع بیماری کرونا باید مضاعف باشد، گفت:  شهروندان بروجردی رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند، و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رحیمی افزود: پنج اکیپ از شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت کار بازرسی و سرکشی به اصناف را در شهرستان برعهده دارند و در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی فروشگاههای بزرگ و کوچک پلمبخواهد شد.وی اظهار داشت: جایگاههای عرضه سوخت در شهرستان موظف به تهیه دستکش یکبار مصرف برای مشتریان هستند و در صورت مشاهده عدم استفاده از دستکش در جایگاه‌ها سریعا جایگاه عرضه سوخت با دستور قضایی پلمب می شود.
 

مسئول اماکن عمومی  فرماندهی انتظامی نیروی انتظامی  بروجرد گفت: در طول سه روز گذشته ۷۰ مورد بازرسی از اصناف مختلف انجام شده است.

احمد مرادیان افزود: در این راستا ۱۱ مورد از اصناف متخلف که رعایت پروتکل های بهداشتی را انجام نداده اند پلمب شدند.وی اظهار داشت: یک تالار عروسی نیز که اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بود نیز با دستور مقام قضایی پلمب شد.

مسئول اماکن فرماندهی انتظامی بروجرد گفت: ۱۷ اخطاریه برای صنوف متخلف نیز صادر شده که اگر ظرف مدت ۲۴ ساعت اقدامات بهداشتی را انجام ندهند پلمب خواهند شد.



رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در سه روز گذشته تعداد افراد بستری در بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) از ۴۵ نفر به ۲۵ نفر کاهش داشته است.

دکتر محمد کاکاوند افزود: تعداد فوتی در بروجرد بر اثر شیوع کرونا به ۳۶ نفر رسیده است.وی اظهار داشت: در سه روز گذشته از تعداد ۵۰۰ نفر تست انجام شده که ۱۱۸ نفر نیاز به گرفتن تست کرونا داشته اند که از این تعداد ۱۳ نفر مثبت بوده اند.

کاکاوند بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از سه روز گذشته کلیه ورود  به بیمارستانها را ممنوع اعلام کرده ایم.



دادستان بروجرد گفت: امروز کار ار ابتدای شیوع کرونا سخت تر شده  است، باید به مردم آگاه سازی بدهیم که هنوز خطر بیماری رفع نشده است.

مهدی محمدی افزود: هر مکانی که تهدید کننده سلامت مردم باشد باید پلمپ شود.وی اظهار داشت: هر کس به مصوبات ستاد کرونا بی توجهی کند مجرم است و باید از نظر قانونی جریمه شود.وی بیان کرد: در شرایط خاص کنونی همه کسانی که باعث می شوند بیماری شیوع بیشتری داشته باشند مجرم هستند.

دادستان بروجرد با اشاره به اینکه ورودی های شهر باید کنترل شوند گفت: برای کنترل ویروس کرونا باید با جدیت ورودی شهر بروجرد کنترل شود.


شهردار بروجرد نیز گفت: سد معبر معظل بزرگ شهر بروجرد است، بیش از ۳۰۰ خودروی نیسان در شهر میوه فروشی می کنند سد معبر باید جمع آوری شود یکی از علل بزرگ آلودگی در شهر دستفروشان هستند.

رحیم جافری افزود: بازار شهید چمران بیش از ۶۰ غرفه آماده دارد که می شود از آن به خوبی برای ساماندهی دست فروشان  استفاده کرد.وی اظهار داشت: برای ساماندهی دست فروشان نیروی انتظامی باید همکاری کند تا مشکل حل و فصل شود.

جافری با انتقاد از سامانه وزارت بهداشت در دادن کد بهداشتی به صنوف مختلف گفتا: چرا باید مراکز خرید ضایعات هم کد بهداشتی بگیرند، این موضوع باید بررسی شود، مراکز جمع آوری ضایعات کانون بیماری هستند. 

شهردار بروجرد گفت: مرکز تفکیک از مبدا شهرداری با مشارکت سرمایه گذار خصوصی آماده است، باید موانع این کار رفع شود تا سرمایه گذار بتواند کار خود را شروع کند./خبرگزاری ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!