مدیرکل دفتر سیاست گذاری وزارت علوم: توسعه کرسی های آزاد اندیشی از اولویت های وزارت علوم است

مدیرکل دفتر سیاست گذاری وزارت علوم:
توسعه کرسی های آزاد اندیشی 
از اولویت های وزارت علوم است

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
فریدون رحیم زاده روز چهارشنبه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها افزود: توسعه این کرسی ها از سیاست های اصلی وزارت علوم است و امسال برنامه ریزی منسجمی برای برگزاری این کرسی ها در دانشگاه ها صورت گرفته است.وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت کرسی های آزاد اندیشی از هیچ حمایتی برای برگزاری این کرسی ها در دانشگاه های سراسر کشور دریغ نمی شود.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری اردوهای رضوی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه دانست و گفت: تلاش بر این است که هر دانشجو حداقل یک بار در طول دوران دانشجویی خود به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شود.وی افزود: اردوهای رضوی صرفا اردو نیستند بلکه برنامه های فرهنگی، تربیتی و ترویجی مختلفی در قالب این اردوها برای دانشجویان برگزار می شود.

رحیم زاده رشد و تعمیق آگاهی ها و مهارت آموزی دانشجویان را ضروری خواند و گفت: دانشجویان علاوه بر آموزش های تخصصی در محیط دانشگاه باید با مهارت های اجتماعی نیز آشنا شوند و فرآیند اجتماعی شدن را خوب طی کنند.


مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تعمیق، به روز کردن و تطبیق مسائل فرهنگی با نیاز روز دانشجویان ضروری است.وی در خصوص تشکل های زیست محیطی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت و آموزش تشکل های زیست محیطی را در دستور کار قرار داده است.

رحیم زاده با تقدیر از فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان لرستان به ویژه دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: دانشگاه های لرستان در حال رشد هستند.وی افزود: برگزاری جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی و همایش تشکل های زیست محیطی در دانشگاه خرم آباد نشان از توجه ویژه این دانشگاه ها به مسائل فرهنگی است. 

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه به منظور شرکت در جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی به شهرستان بروجرد سفر کرد.جشن دانش آموختگی ۴۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد در مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر این دانشگاه برگزار شد. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!