مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان: اعتیاد باعث کاهش بهره وری نیروی انسانی و تولید می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:
اعتیاد باعث کاهش بهره وری 
نیروی انسانی و تولید می شود
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا
علی آشتاب ظهر سه شنبه در کارگاه پیشگیری از مصرف موادمخدر ویژه کارفرمایان غرب کشور در هتل زاگرس بروجرد افزود: نبود نیروی کار سالم باعث از بین رفتن تولید رقابتی می شود.وی با تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی و آسیب شناسی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: باید با ارایه برنامه های درست و منسجم، نیروی کار را در کارگاه ها و کارخانه ها نسبت به خطر آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد آگاه کنیم زیرا سالم نبودن نیروی کار قیمت تمام شده محصول را بالا می برد و توان رقابتی را پایین می آورد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص اجرای طرح کاج در لرستان و برگزاری کارگاه های آموزشی بریا کارگران و کارفرمایان اظهار کرد: برگزاری این کارگاه ها برای ارتقای سطح آگاهی این قشر در پیشگیری و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی ضروری است.وی هدف از اجرای این طرح را کاهش حوادث ناشی از کار به ویژه آسیب های اجتماعی در محیط های کارگری دانست و افزود: سالم سازی محیط کار و ایجاد محیط ایمن و سالم برای کارگران از برنامه های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان می باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اقدامات خوبی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در بین کارگران استان لرستان با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و امور اجتماعی استانداری انجام شده است.آشتاب افزود: طرح ملی کاج با حضور چهار استان غرب کشور در لرستان اجرا و امروز سومین کارگاه آموزشی آن در هتل زاگرس بروجرد برگزار شده است.

** کاهش میزان تقاضای مواد مخدر هدف اصلی اجرای طرح کاج

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: طرح کاج(طرح استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید) در راستای کاهش تقاضای مواد مخدر در جامعه اجرا شده است.غلامرضا آقا میرزایی افزود :به رغم مبارزه جدی نیروی انتظامی و دستگاه های دیگر امنیتی برای مبارزه با مواد مخدر متاسفانه عرضه این مواد همچنان ادامه دارد.

** نوع رفتار با کارکنان معتاد در تشدید یا ترک اعتیاد آنها تاثیر دارد 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: برخورد با نیروی انسانی که به نوعی دچار اعتیاد شده اند باید بسیار کارشناسانه باشد تا بتوان زمینه ترک اعتیاد آنها را فراهم کرد.

سرهنگ رضا شیراوژن با تاکید بر لزوم پیشگیری از اعتیاد افزود: نوع رفتار با افراد آلوده درمحیط کار می تواند به تشدید و یا ترک اعتیاد آنها کمک کند.وی اظهار کرد: برای ترک اعتیاد کارکنان باید برنامه های آموزشی درست به آنها ارائه شود.

کارگاه یک روزه پیشگیری از مصرف موادمخدر ویژه کارفرمایان غرب کشور با حضور ۵۰ تن از معاونان رفاه اجتماعی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران منابع انسانی کارخانجات و بهداشت یاران پنج استان لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و کردستان در هتل زاگرس بروجرد برگزار شد.

این کارگاه با همکاری شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس(داملران بروجرد) برگزار شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!