ماهانه ۲۲ هزار نفر در بروجرد به کتابخانه ها مراجعه می کنند

ماهانه ۲۲ هزار نفر در بروجرد
به کتابخانه ها مراجعه می کنند
به گزارش سایت خبری بروجرد

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی بروجرد گفت: ماهانه ۲۲ هزار نفر از شهروندان به کتابخانه ها مراجعه می کنند که در مجموع ۱۲هزارجلد کتاب امانت داده می شود.
داود پهلوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: در این شهرستان ۱۳ کتابخانه عمومی، پنج کتابخانه نهادی، پنج کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی وجود دارد. وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۰هزار تن از مردم این شهرستان عضو این کتابخانه ها بوده که از این تعداد ۶۰ درصد خانم هستند.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی بروجرد بیان کرد: درمجموع درگنجینه کتابخانه های این شهرستان ۲۲ هزار جلد کتاب که اغلب در زمینه های ادبیات، دین و تاریخ هستند وجود دارد و کتابخانه شهیدی بروجرد دارای کتابخانه نابینایان و کودکان بوده که درغرب کشور حرف اول را می زند.

پهلوان اضافه کرد: ازسال گذشته پنج هزارعضو جدید به مجموع اعضای کتابخانه ها افزوده شده و چهار هزار و ۳۰۰ عضو دیگر تمدید عضویت کرده اند.وی ادامه داد: اعضای کتابخانه ها علاوه بر استفاده از کتاب های موجود می توانند از سایر طرح ها و برنامه های کتابخانه ها مانند کافی نت، بلوتوث سنتر و نمایه نشریات بهره مند شوند.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی بروجرد با اشاره به فعالیت ۲ بخش کودکان و نابینایان در کتابخانه علامه شهیدی بروجردی گفت: این بخش ها نیز در راستای خدمات رسانی به شهروندان آماده جذب عضو می باشند.

پهلوان افزود: برپایی هشتمین جشنواره کتاب رضوی با حضور ۲هزار تن، برپایی ۱۲ آیین شب شعر، ۵۰ مورد بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها و برپایی ۴۶ نشست کتابخوانی درکتابخانه ها و ۲۵ نشست کتابخوانی مدرسه ای را از عمده فعالیت های کتابخانه های شهرستان از هفته کتاب سال گذشته است.

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!