فرماندار بروجرد: دولت تدبیر وامید، امید را در دل مردم ایران زنده کرد

فرماندار بروجرد:
دولت تدبیر وامید، امید را
در دل مردم ایران زنده کرد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا مسلم 
پورقاسمیان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بروجرد در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: عزت، اقتدار و امنیت ایران مرهون خون شهدا و به برکت رهبری مقام عظمای ولایت است.وی اظهار کرد: به برکت وجود دولت تدبیر و امید مدیران ارزشمندی در شهرستان بروجرد فعالیت دارند که ثمره وجود آنها توسعه، عمران و آبادانی این شهرستان است.

فرماندار ویژه بروجرد افزود: با توجه به الگو شدن لرستان در زمینه اقتصاد مقاومتی ۸۰ کارخانه، کارگاه و شرکت تولیدی کشاورزی تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان بروجرد به زودی با جذب و تزریق اعتبارات احیا می شوند.وی اضافه کرد: ۶ واحد صنعتی از مجموع ۳۰ واحد صنعتی بزرگ تولیدی و صنعتی کشور در بروجرد واقع شده اند که به دنبال جذب سرمایه بالای ۱۰۰ میلیارد ریال برای این واحدها هستیم.

پورقاسمیان از بهره برداری بیمارستان آیت الله بروجردی در شهریور امسال خبر داد و گفت: سرمایه گذاران آماده سرمایه گذاری در ۲۵ واحد جدید تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد هستند لذا باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای تسهیل این سرمایه گذاری انجام شود.وی افزود: در سال جاری موظف هستیم که سه هزارو ۷۰۰ شغل جدید در بروجرد ایجاد کنیم تا این شهرستان از رنج بیکاری نجات یابد.

فرماندار ویژه بروجرد گفت: ۵۰۴۰ میلیارد ریال برای رونق اقتصادی و شروع کار در کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل بروجرد در طرح اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است لذا باید از فرصت پیش آمده برای احیای صنایع شهرستان استفاده کنیم.وی در خصوص مشکلات اقتصادی شهرداری بروجرد اظهار کرد: رکود اقتصادی و کاهش ساخت و سازها در بروجرد از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی شهرداری این شهر است.

پورقاسمیان با اشاره به ساخت دستگاه چمن زنی برقی توسط شهرداری اشترینان بروجرد گفت: این شهرداری ۷۰ دستگاه چمن زن برقی تولیدی خود را به خرم آباد فروخته و سفارش هایی از نقاط مختلف کشور دریافت کرده است.وی افزود: اقدام شهرداری اشترینان در تولید این دستگاه چمن زنی جای قدردانی دارد.

فرماندار ویژه بروجرد عملکرد ادارات آموزش و پروش بروجرد و اشترینان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: آموزش و پرورش اشترینان به رغم اینکه سوادآموزی ۲۵۰ تن را در سال ۱۳۹۴ متعهد شده بود ولی توانست ۲ برابر تعهد خود یعنی ۵۰۲ تن را باسواد کند.وی با اشاره به افزایش آتش سوزی مراتع شهرستان بروجرد بر لزوم خاموش کردن به موقع این آتش سوزی ها تاکید کرد و گفت: مراتع ثروت ملی ایران هستند و برای حفظ آنها باید تمام تلاش خود را بکار گیریم.پورقاسمیان افزود: پوشش گیاهی مراتع در صورت آتش سوزی به پنج سال زمان برای احیا نیاز دارد.

* شهرداری بروجرد برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان نیازمند تسهیلات بانکی است

شهردار بروجرد نیز در این نشست گفت: شهرداری بروجرد برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی، ترافیک و حمل و نقل قراردادی به ارزش یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد کرده است.

منوچهر یوسفی با اشاره به مشکلات شهرداری بروجرد اظهار کرد: این نهاد وضعیت خوبی از نظر املاک دارد ولی در حال حاضر برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان نیاز به نقدینگی دارد.وی افزود: متاسفانه بانک ها همکاری لازم را در ارائه تسهیلات بانکی با شهرداری بروجرد نداشته اند لذا از مدیران استان تقاضا داریم بانک ها را مجاب به پرداخت این تسهیلات کنند.وی اظهار کرد: شهرداری بروجرد به رغم داشتن نمره منفی در پرداخت حقوق کارکنان در بحث عمرانی فعالیت خوبی داشته است بطوریکه اکنون ۸۳ طرح کوچک و بزرگ در بروجرد در حال اجرا دارد.

* لزوم انتقال زندان بروجرد به خارج از شهر

رئیس زندان بروجرد و مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان با اشاره به نگهداری از یکهزار و ۲۵۰ زندانی در سه مجموعه کیفری شهرستان بروجرد گفت: این زندان در زمان احداث یعنی ۳۰ سال قبل از منازل مسکونی و شهر فاصله داشت ولی اکنون با توجه به ساخت و سازها در محاصره منازل قرار گرفته است.احمد معتقد مجاورت زندان با منازل مسکونی را از نظر امنیتی خطرناک دانست و افزود: سازمان زندان ها برای انتقال زندان بروجرد به خارج از شهر به ۱۵ هکتار زمین با زیرساخت های لازم نیاز دارد.

رئیس زندان بروجرد اضافه کرد: اداره منابع طبیعی بروجرد زمین های مختلفی را برای احداث زندان پیشنهاد داده ولی سازمان زندان ها آنها را نپذیرفته است.وی خواستار کمک خیران برای حمایت از خانواده های زندانیان شد و گفت: با توجه به وجود یکهزار و ۲۵۰ زندانی در زندان های بروجرد حدود پنج هزار تن از مردم این شهرستان درگیر مشکلات زندان و آسیب های اجتماعی هستند.وی افزود: خانواده زندانیان نیاز به حمایت دارند زیرا در صورت حمایت نشدن احتمال ارتکاب به جرم سایر اعضای خانواده زندانیان وجود دارد.

معتقد اظهار کرد: سازمان زندان ها به تنهایی قادر به رسیدگی و حمایت از خانواده زندانیان نیست لذا همکاری مردم خیر برای حمایت از این خانواده ها ضروری است.وی افزود: نزدیک به ۷۰ زندانی غیر عمد در شهرستان بروجرد وجود دارد که انجمن حمایت از زندانیان همانند سال های قبل برای آزادی آنها همایشی با حضور خیران برگزار می کند.

رئیس زندان بروجرد گفت: پارسال نزدیک به ۳۵۰ میلیون ریال در همایش حمایت از زندانیان و خانواده های آنها در بروجرد جمع آوری شد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!