فرمانداربروجرد: اشتغال و تولید نیاز جدی امروز کشورهستند

فرمانداربروجرد:
اشتغال و تولید نیاز 
جدی امروز کشورهستند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

معاون استاندارلرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: اشتغال وتولید نیازجدی امروز کشورهستند که باید درراس برنامه های مدیران دستگاه های اداری شهرستان قرار بگیرند.
علی کورانی فر روزشنبه درنشست شورای اداری شهرستان بروجرد درمحل فرمانداری افزود: با توجه به تاکید رهبرفرزانه انقلاب بر موضوع اقتصاد وبرطرف کردن مشکلات معیشتی مردم همه قوا باید دراین راستا ورود پیدا کرده وموانع را مرتفع کنند.وی افزود: قوه قضاییه باید از فرآیند و تامین سرمایه گذاری حمایت کند و دولت نیزباید با اجرا وارائه برنامه های مدون ازاشتغال و تولید حمایت و یک عزم همگانی در این راستا ایجاد کند.

فرماندار بروجرد ضمن قدردانی از زحمات رسانه های خبری و خبرنگاران در سال گذشته اظهار کرد: درشهرستان بروجرد نیز دست یابی به این اهداف با برداشتن موانع در مسیر اشتغال و تولید محقق می شود که یکی ازموانع تعلل و تنگ نظری بوده که باید در راستای اصلاح روش ها و نگرش ها گام برداشته شود.

کورانی فر اضافه کرد: رهبر انقلاب در موضوع اشتغال و تولید تاکید کردند که کشور نیازمند مدیر ریسک پذیر و شجاع است.وی ادامه داد: نمی شود سرمایه گذاررا در سطح بالا بپذیریم بعد دربحث کارشناسی او را رد کنیم و ضوابط دست و پا گیر در مسیر او اضافه کنیم.

معاون استاندار لرستان و فرمانداربروجرد با انتقاد از برخی مدیران دستگاه های اجرایی بروجرد گفت: این افراد باید خود را اصلاح وسرمایه گذاران را حمایت کنند وازسنگ اندازی درمسیر سرمایه گذاران بخش خصوصی خودداری کنند.
کورانی فر تاکید کرد: بانک ها نیز در این راستا از سرمایه گذاران حمایت کرده و واحدهایی که تملک کرده اند با واگذاری مجدد احیا کنند.وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی آگاهی بخشی نگرش ها را نسبت به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال تغییرداد افزود: بیش از ۷۰۰ حدیث در راستای اشتغال و روزی حلال وجود دارد که مسلمانان را در این جهت راهنمایی می کند.

فرماندار بروجرد با اشاره به مقوله انتخابات به عنوان یک طرح ملی در سال جاری ادامه داد: شاخص های انتخابات مطلوب قانونی بودن، سلامت، بی حاشیه، مشارکت حداکثری و جلب اعتماد مردم بوده که رعایت آنها تامین کننده اعتبار نظام و اطمینان مردم است.

کورانی فر گفت:همه دستگاه های اجرایی شهرستان بروجرد موظف به همکاری در بحث امکانات، نیرو، تجهیزات و مالی هستند وبرای اجرای این مهم اجازه مدیران استانی نیاز نیست.وی اضافه کرد: مهمترین وظیفه مدیران دربحث انتخابات امانت داری است و نتیجه هرچه باشد مورد قبول است.

معاون استاندارلرستان بیان کرد: مردم درموضوع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به کسی رای دهند که برنامه هایی در راستای پیشرفت وتوسعه شهری داشته باشند.کورانی فر تاکید کرد: همه مدیران دستگاه های اداری شهرستان بروجرد برنامه های سال ۹۶ به خصوص درحوزه اشتغال، تولید و حوزه سلامت را به فرمانداری این شهرستان ارائه دهند.وی گفت: وزارت راه و شهرسازی درمقابل مطالبه مردم بروجرد درحوزه سلامت کم کاری کرده و ازاین نوع فعالیت گله مند می باشیم.

معاون استاندار لرستان وفرماندار بروجرد اضافه کرد: توسعه و ایجاد برق پایدار باید توسط دستگاه مربوطه در شهرستان پیگیری شده واداره میراث فرهنگی بروجرد نیز ترمیم بناهای تاریخی و جذب اعتبارآنها را پیگیری کند.کورانی فر بیان کرد: در سال ۹۵ سهمیه اشتغال بروجرد سه هزارو ۴۰۰ تن بوده که سه هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد شده و به این معنی است که ۱۰۷درصد تحقق اشتغال این شهرستان که درسامانه رصد ثبت شده رشد داشته است.وی ادامه داد: بانک های شهرستان بروجرد سال قبل ۶ هزارو ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و در این زمینه رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!