غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا پرداخت می‌شود

غرامت دستمزد ایام بیماری به
بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا پرداخت می‌شود
 
تامین اجتماعی بروجرد بیش ازیک هزارمیلیارد ریال ازادارات و صنایع طلب دارد -  ایرنا
به گزارش وبسایت خبری بروجرد

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان بروجرد گفت: کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی هستند و دچار بیماری کرونا می‌شوند می‌توانند از غرامت دستمزد زمان بیماری بهره‌مند شوند.
قدرت الله سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد با اشاره به پرداخت غرامت دستمزد بیماری به بیمه شدگان تامین اجتماعی اظهارداشت: کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی هستند و دچار بیماری کرونا می‌شوند می‌توانند از غرامت دستمزد زمان بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: بیمه شدگانی که بیمه آنها از طریق کارفرما پرداخت می‌شود در صورتی که به  بیماری کرونا یا هر بیماری دیگری مبتلا شوند یا حتی دچار حادثه‌ای شوند، با در دست داشتن اسناد، مدارک و گواهی پزشکی و گواهی متخصص بیماری‌های عفونی می‌توانند به تامین اجتماعی مراجعه کرده و از غرامت دستمزد ایام بیماری بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تامین اجتماعی بروجرد عنوان کرد: هزینه‌ای که برای دریافت کننده‌ها در نظر گرفته شده بسته به موقعیت و شرایط خانوادگی بیماران دارد، نحوه پرداخت هزینه درمان در مورد افراد مجرد تا ۶۶ درصد میانگین دستمزد ۹۰  روز آخر خواهد بود و تامین اجتماعی ملزم به پرداخت این مبلغ به بیمه شده عزیز است.


پرداخت خسارت بیمه دغدغه‌ای که جز هزینه برای کشاورزان رهاوردی ندارد/چه کسی پاسخگوی زیان کشاورزان است؟

سعادتی در رابطه با دریافت کمک هزینه درمان برای بیمه شدگان متاهل نیز خاطر نشان کرد: هزینه درمان  برای افراد متاهل تحت پوشش تامین اجتماعی، حدود ۷۵ درصد از میانگین ۹۰ روز آخر است که به آنها  تعلق می‌گیرد و این مبلغ بدون هیچ منعی به آنها پرداخت می‌شود. 

وی تاکید کرد: بیمه شدگانی هم که کلا بیکار شوند و منبع درآمد خود را از دست بدهند می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند البته میزان دریافت بیمه بیکاری به سابقه افراد و همچنین به تاهل و تجرد آنها بستگی دارد.

رئیس اداره تامین اجتماعی بروجرد تصریح کرد: غرامت دستمزد ایام بیماری و دریافت مقرری بیکاری جزء ایام سابقه پرداخت حق بیمه محسوب می‌شود و به عنوان سنوات پایان حق بیمه محاسبه خواهد شد و در واقع در مجموع حق بیمه آنها  حساب می‌شود و می‌توانند با این سابقه بازنشسته شده و از خدمات بازنشستگی نیز بهره‌مند شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!