طنز اجتماعی، این همه کارشناس امور ترکیه داشتیم و خودمان هم خبر نداشتیم!!!



طنز اجتماعی

این همه کارشناس امور ترکیه داشتیم

 و خودمان هم خبر نداشتیم!!!

فرهاد داودوندی- بروجرد:

اگر بخواهم بروم سر اصل مطلب اینکه احتمالا “مرکز تحقیقات استراتژیک ترکیه” هم در جریان نبوده که بسیاری از همشهریان ما مسائل ریز و درشت کشور دوست و همسایه ” ترکیه ” را از خود آنها هم بهتر تجزیه و تحلیل می کنند.

به دنبال کودتای ناموفق ترکیه، یکدفعه انگار همه مردم در ظرف یکی دو دقیقه استعداد خدادادی کارشناسی در امور استراتژیک سیاسی کشورهای بغل دستی را از خود نشان دادند!

بعضی ها چنان اسامی ترکی ” بنعالی ییلدیریم، آکین اوزتورک، اکرم چاغلار، امیت دوندار، خلوصی آکار” را با لهجه بیان می کردند که برای یک لحظه فکر می کردی دارند اسم بچه محل های شان را صدا می زنند!

به هر حال از آنجا که خوشبختانه! در هر زمینه علمی، پزشکی، فضایی، هوایی، زمینی، هر گاه  در یک جمع دوستانه و یا فامیلی خبری بیان می شود، بناگاه در طرفه العینی  همه حضار متخصص و کارشناس آن امور می شوند، در زمینه کودتا در ترکیه هم  بسیاری از همشهریان در صف اتوبوس و داخل تاکسی ها و مطب پزشکان،  بناگاه کارشناس بسیار خبره مسائل ترکیه و تجزیه و تحلیل مشابهت کودتاها در تمام دنیا شدند!

البته این همه کارشناس همشهری که از ریز و درشت کودتا در کشور همسایه کاملا با خبرند، ظاهرا خبر ندارند که یکی از ادارات شهرشان که تا دل تان بخواهد نیروی مازاد دارد!  طی چند وقت گذشته، چند نفر نیروی تازه نفس و جدید استخدام کرده است!!!


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!