سپاس از آقای حسین رحیمی / بخاطر پیشرفت بروجرد از همه ظرفیت ها باید استفاده شود

سپاس از آقای حسین رحیمی

بخاطر پیشرفت بروجرد

 از همه ظرفیت ها باید استفاده شود

کمیسیون کلانشهرهای تهران نهادی است که وظیفه آن نمایش دستاوردهای مدیریت شهری تهران به عنوان یک الگوی موفق به سایر شهرهای کشور عزیزمان جهت الگوبرداری وپیاده سازی در زمینه های مختلف در شهر خودشان است.دربازدید مجموعه مدیریت شهری بروجرد چندین نکته قابل ذکر است که ضروری دیدم خدمت همشهریان عزیز و رسانه های محترم عرض نمایم و امیدوارم با انتشار آن بتوان گام موثری در تصحیح برخی رویه های نامناسب و نهایتا در توسعه شهری بروجرد باتوجه به وضعیت نامطلوب آن برداریم.


_ به عنوان یک جوان بروجردی که در شهرداری تهران شاغل هستم تلاش کردم تا زمینه های حضور هرچه سریعتر مدیریت شهری بروجرد را در کمیسیون کلانشهرهای تهران فراهم نمایم و باتوجه به لطفی که همکاران در شهرداری تهران داشتند این امر بسیار سریع فراهم شد.بیان این مطلب را از آن جهت مهم می دانم تا نظر همه کسانی که در بروجرد یا شهرهای دیگر مشغول خدمت در بخش دولتی یا خصوصی هستند را به این نکته جلب کنم که در کنار پیگیری اهداف شخصی زندگی خودمان , هرکس به سهم خود قدم جلو بگذارد و به توسعه و آبادانی بروجرد کمک کند و تصور می کنم که اولین گام در این مسیر افزایش روحیه  مشارکت جویی و مطالبه گری جوانان بروجردی است.

_سطح برگزاری اینچنین کمیسیون ها و دیدارهایی, در سطح اعضای شوراها و شهرداران و معاونان آنهاست.چراکه اعتقاد براین است که این افراد در حوزه های مسئولیتی خود صاحب نظر هستند و با تعامل با مسئولین مدیریت شهری تهران می توانند با رایزنی, حتی به جذب منابع در حوزه های مختلف بپردازند.اما در سفر مجموعه مدیران بروجرد مشاهده شد که تنها ۴نفر از اعضای شورای شهر و تعداد ۵نفر از مدیران میانی شهرداری بروجرد حضور داشتند.


 موضوعی که تعجب برخی از مسؤولان و همشهریان مقیم مرکز را هم برانگیخت و این پرسش مطرح شد که در حالی که وقتی شهردار و مدیران ارشد و اعضای شورای شهر کلانشهری مانند تبریز خود را ملزم به حضور و بهره بردن از این فرصت می دانند, توجیه و دلیل شهردار و بقیه اعضای محترم شورای شهر  بروجرد برای عدم شرکت در آن چه می تواند باشد؟!!!

وقتی چنین شرایطی که همه شهرهای مهم کشور ازآن بهره برده اند ایجاد شده است چرا نسبت به آن بی تفاوت هستیم؟ بنده از همه دوستان خواهش کردم بخاطر پیشرفت بروجرد از این ظرفیت استفاده شود تا زمینه های استفاده از فرصت های بیشتر نیز فراهم شود ,اما متاسفانه پیام غیر مستقیم ما به مسؤولان پایتخت اهمیت ندادن به شهرمان و دلسرد کردن کسانی بود که با اشتیاق سعی می کنند حتی دور از بروجرد گامی هر چند کوچک در اعتلای آن بردارند.


– آیا بهتر نبود در چنین شرایطی با توجه به الویت های موضوعی مدیریت شهری در بروجرد, افرادی اعزام می شدند که حداقل بتوان با الگوبرداری خوب, مشکلات پیش  رو را پشت سر گذاشت.قطعا جلسات در تهران با توجه به ظرفیت هر شهر برگزار می شود.

– وجود اختلاف نظر در هر نهاد مدنی و از جمله شوراهای شهر طبیعی است. بعنوان یک شهروند امیدوارم سطح اختلافات در شهر ما به حدی نرسیده باشد که موجب الویت یافتن آن بر تکالیف ما بعنوان حافظ حقوق شهروندان شده باشد.

_درپایان از حضور افرادی که در این بازدیدها شرکت نمودند به عنوان یک جوان بروجردی تشکر میکنم امیدوارم تجربیات بدست آمده در پیشرفت بروجرد عزیزمان موثر باشد

حسین رحیمی شهرداری تهران


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!