سومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی استانهای کشور در اصفهان برگزار شد+تصویر

سومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی
استانهای کشور در اصفهان برگزار  شد+تصویر


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل ایرنا

این همایش پنجشنبه ۲۸ مرداد با حضور ۳۵۰ نفر از مدیران مسئول و سردبیران نشریات محلی از ۳۱ استان کشور به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار شد.
همایش اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور در راستای فعالیت های رسانه ای و تعامل شهرداری اصفهان با رسانه های مختلف در سطح ملی و محلی و با هدف ایجاد انسجام و همدلی در بین مطبوعات محلی استان های کشور و آشنایی آنها به رفتار صنفی و انتقال اینگونه ‏تجربیات برگزار شد.


مدیران و مسئولان رسانه های محلی در سومین همایش بزرگ مطبوعات محلی استان های کشور، با امضای بیانیه ای با عنوان طرح ‘حمایت از خرید کالای ایرانی’ حمایت و پیروی خود را از منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی اعلام و بر لزوم خرید و استفاده از کالاهای ایرانی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.اعضای اتحادیه مطبوعات محلی استانهای کشور در پایان این همایش از مکان های تاریخی، جاذبه های توریستی و پروژه های عمرانی بزرگ شهر اصفهان نیز بازدید خواهند کرد.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این همایش گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند تا یارانه های مطبوعاتی واقعی تر بدست مطبوعات برسد.سعید الفتی افزود:این وزارتخانه برنامه های خوبی در زمینه اختصاص یارانه واقعی به مطبوعات دارد.الفتی با ابلاغ سلام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات محلی، گفت: این وزارتخانه توجه ویژه ای به تقویت رسانه های محلی و بویژه مطبوعاتی که در نقاط دور افتاده کشور بصورت جهادی فعالیت می کنند، دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز گفت: اسلام به دنبال راوی و خبرنگار عادل، متدین، بی غرض و بی آلایش است که هدفش تنها خدمت رساندن به جامعه اسلامی باشد و اخبار را به درستی تحویل دهد.آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه هر خبری نباید در جامعه منتشر شود، گفت: خبر اگر درست هم باشد باید انتشارش به نفع جامعه باشد.


شهردار اصفهان نیز در سومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی استانهای سراسر کشور، گفت: باتوجه به ارتباط نزدیک با جامعه و بررسی موضوعات جزیی جامعه ، نقش مطبوعات و رسانه های محلی در آگاهی بخشی به مردم از مطبوعات سراسری موثر تر است. 

مهدی جمالی نژاد اظهارکرد: باید برای برون رفت روزنامه های محلی از چالش مسائل مالی چاره ای اندیشیده شود.وی با اشاره به اهمیت ایجاد انگیزه در خبرنگاران و رسانه ها، گفت: شهرداری اصفهان هم باید در آینده از عرصه فعالیت در مطبوعات خارج شود و فقط از مطبوعات فعال در شهر پشتیبانی و حمایت کند. 








هشت روزنامه محلی و ۳۵۰ نشریه شامل هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه در استان اصفهان از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مجوز فعالیت دارند. 

عذرخواهی بابت تاخیر در انتشار خبر فوق….

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!