سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد: ایجاد ۲۴۶۳ فرصت شغلی با اجرای طرح های هفته دولت در بروجرد

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد:
ایجاد  2463  فرصت شغلی با 
اجرای طرح های هفته دولت در بروجرد

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت: با بهره برداری از ۹۱ طرح هفته دولت در شهرستان بروجرد، ۶۳ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم در این شهرستان ایجاد می شود.
علی کورانی فر روز سه شنبه در دیدار مسئولان ادارات بروجرد با امام جمعه این شهرستان در دفتر وی افزود: یکهزار و ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.وی ارزش طرح های بانک مرکزی در استان لرستان را ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سهم بروجرد از این طرح ها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با اشاره به پرونده امیرمنصور آریا اظهار کرد: در سفری که آیت الله جوادی آملی به استان لرستان داشت و با توجه به نگاه ویژه وی به استان، طرح صنایع غذایی گهر دورود به بهره برداری رسید و در حال حاضر مانعی برای ادامه فعالیت شهرک سیلیکون متال بروجرد وجود ندارد.وی با گرامیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: منش و رفتار این شهیدان باید چراغ راه ما در جریان خدمتگزاری باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: افزایش رشد اقتصادی از منفی ۶٫۸ به مثبت ۴٫۴، کاهش نرخ تورم از ۳۵ به ۹ درصد، پیشی گرفتن صادرات از واردات، اولویت دادن به تولیدات ملی و عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از اقدامات دولت تدبیر و امید می باشند.وی اظهار کرد: بیماران قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۷۰ درصد از هزینه های درمان را پرداخت می کردند که با اجرای این طرح این میزان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

کورانی فر تنها راه نجات کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد کشور باید در مقابل تمامی تکانه های داخلی و خارجی مقاوم سازی شود.وی افزود: در کشور ما سنگ به صورت خام صادر و پس از فرآوری و تبدیل به انواع سنگ های تزئینی با ۱۵ برابر قیمت دوباره به کشور باز می گردد که باید اقدامات لازم برای فرآوری آن در داخل کشور صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد اضافه کرد: تبدیل نفت خام به سایر کالاها در داخل کشور باعث افزایش ارزش این ماده ارزشمند می شود.وی گفت: ایران دومین ذخایر گاز و سومین ذخایر نفت جهان را دارد و از نظر معادن نیز رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است.

کورانی فر افزود: متاسفانه به رغم پیشرفت های علمی فراوان، فقط انباردار حوزه علمی هستیم درحالیکه باید این علم و فناوری به ثروت و کالا تبدیل شوند.وی در خصوص وضعیت اعتبارات کشور اظهار کرد: اعتبارات کشور از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته به ۵۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.وی افزود: بعد از انتخاب هوشنگ بازوند به عنوان استاندار لرستان با توجه به شناختی که وی از ظرفیت های استان داشت بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل احیا شدند و زمینه برای حضور بخش خصوصی، داخلی و خارجی در استان لرستان فراهم شده است.

کورانی فر تحرک و اقدام و عمل را دلیل اصلی انتخاب استان لرستان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: استان لرستان ظرفیت نقش آفرینی در کنار استان های بزرگ کشور را دارد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!