زندگینامه سید مصطفی هاشمی طبا

زندگینامه سید مصطفی هاشمی طبا
منبع:http://midanam.com
در این پست و مطلب به معرفی و بیوگرافی و زندگینامه کامل مصطفی هاشمی طبا کاندید ریاست جمهوری سال ۹۶ که توسط شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیتش در بین ۶ نفر پایانی کاندید های رئیس جمهوری ۹۶ معرفی شده است را برای شما فراهم اوردیم که شما میتوانید در ادامه این بخش مشاهده نمایید و بخوانید

زندگینامه کامل مصطفی هاشمی طبا



مصطفی هاشمی طبا در سال ۱۳۲۵ در شهر اصفهان چشم به جهان گشود

مدرک تحصیلی مصطفی هاشمی طبا

مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد نساجی از دانشگاه امیرکبیر تهران و متخصص سیستم آنالیز از سازمان مدیریت صنعتی است

سوابق و مدیریت ها و پست های اجرایی مصطفی هاشمی طبا

سید مصطفی هاشمی طبا از سیاستمداران قدیمی است که هم سابقه کاندید شدن برای انتخابات را در سال های قبل دارد و هم در بخش های متنوعی از زمان ریاست جمهوری محمد رجایی و دولت های پس از آن در حال خدمت رسانی به ملت ایران بوده اند
 
مصطفی هاشمی طبا در سال های ۱۳۶۷ تا سال ۱۳۷۲  وزیر صنایع در دولت‌های محمدجواد باهنر و میر حسین موسوی و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت دوم اقای هاشمی رفسنجانی بوده و دولت اول اقای خاتمی در بین سال های  ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ فعالیت میکرده است مصطفی هاشمی طبا همچنین مدتی رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود.

 
مصطفی هاشم طبا در فروردین ۱۳۹۳، طی حکمی از سوی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان وی را به عنوان مشاور خود در امور زیربنایی، سرمایه‌گذاری و توسعه زیر ساخت‌های ورزش کشور معرفی کرد.  
 
مصطفی هاشمی طبا  همچنین سابقه کاندید شدن برای ریاست جمهوری را در در هشتمی  دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران (خرداد ۱۳۸۰) داشته و از رقبای اقای خاتمی در ان دوراه بود بود مصطفی هاشمی طبا کاندیدای جریانی بود که امروز به نام کارگزاران شناخته می‌شود.   

وی پیش از این در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت کرده بود و از مجموع ده نفر نامزد تایید صلاحیت شده پس از اخذ رای با کسب ۲۸۰۹۰ رای آخرین نفر ان دوره از انتخابات معرفی شد….

مصطفی هاشمی طبا همچنین از حامیان اصلی میرحسین موسوی در انتخابات ۱۳۸۸ می‌باشد. او ضمن واکنش به مناظره احمدی نژاد با موسوی گفت: “این مناظره پیروزی صداقت بر دروغ بود.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!