رهبرمعظم انقلاب: همه مردم در طرح سرشماری شرکت و اطلاعات دقیق را بیان کنند

رهبرمعظم انقلاب:
همه مردم در طرح سرشماری
شرکت و اطلاعات دقیق را بیان کنند

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور خواندند و خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در طرح مهم سرشماری عمومی مشارکت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای پیش از ظهر امروز – سه شنبه – در این دیدار با تاکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، آمار را ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه ریزی در خصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور دانستند.ایشان افزودند: آحاد مردم عزیز برای آن که تصمیم گیری ها در کشور، «درست، به جا و کارآمد» باشد، هم در این طرح مهم شرکت کنند و هم آمار و اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق در اختیار دستگاه های آماری قرار دهند و آمارها نیز همچنان که مسئولان گفته اند جنبه محرمانه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه خطاب به متولیان آمار در کشور خاطرنشان کردند: در آمارها هم باید وضعیت موجود تبیین شود و هم «روند تغییرات» شناسایی شود تا در روزگار کنونی که سرعت تغییرات در آن بسیار زیاد است، مسئولان و تصمیم گیران کشور در اثر تغییر روندها غافلگیر نشوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اهمیت دقت و صحت آمارها، و ضربه سنگینی که آمار غلط به کشور می زند، افزودند: متأسفانه کشور از لحاظ آمارگیری عقب است و حتی برخی مسئولان از حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخشها مطلع نیستند.

ایشان به عنوان نمونه به اهمیت آمار در اقتصاد دانش بنیان اشاره کردند و گفتند: اقتصاد دانش بنیان که راه پیشرفت کشور است، متکی به «عنصر انسانیِ با سواد و مبتکر» است و باید مشخص شود که در هر یک از شاخه های اقتصادی و فنی چه تعدادی از جوانان و نیروهای با استعداد و دارای ابتکار و انگیزه وجود دارند.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!