دکتر جمشید تقسیمی به نقد ضد ارزش ها در ورزش پرداخت

طی سخنانی در یکی از مراسم های یاد بود مرحوم غلامرضا فهیمی

دکتر جمشید تقسیمی

 به نقد ضد ارزش ها در ورزش پرداخت


فرهاد داودوندی- بروجرد:

مرحوم زنده یاد غلامرضا فهیمی انسان بزرگی بود که تمام زندگی اش را وقف ورزش و بخصوص خدمت به ورزشکاران معلول و جانباز نمود.

آن مرحوم به واقع انسانی کاملا ورزشی بود که در زندگی با داشتن روحیه پهلوانی به  افتخارات ورزشی فراوانی دست یافته بود.

در مراسمی ناهاری که با حضور تعدادی از میهمانان گرامی برگزار شد، دکتر جمشید تقسیمی از پیشکسوتان صاحب نام و تحصیل کرده ورزش بروجرد و لرستان که در زمان جوانی بخاطر سرعت فوق العاده و اجرای کارهای تکنیکی در فوتبال ایران توسط هفته نامه معتبر و وزین کیهان ورزشی به فرزند باد ملقب شده بود، دقایقی  برای حضار سخنرانی کرد.

دکتر تقسیمی طی سخنانی نقد گونه و تند، به ضد ارزش هایی که به اشتباه در جامعه ورزش ما رواج پیدا کرده است، تاخت و از سه “جاذبه تخریب”، “جاذبه مرگ” و “نگریستن یک جانبه به همه عوامل” به عنوان عوامل بازدارنده برای یک جامعه جوان و پویا نام برد.

وی با اشاره به کتاب های تاریخی جهانگردانی که در قرون گذشته از خطه و دیار ما عبور کرده اند از علاقه وافر مردم از دیر باز برای تخریب یکدیگر به جای حمایت و جذاب بودن مراسم های مرگ به جای مراسم های شادی و نگریستن یک جانبه و یکسویه به همه عوامل پیرامون بعنوان سه عامل مخرب نام برد و با ذکر مثال هایی تاکید نمود که متاسفانه این گونه رفتارها از صد ها سال قبل در جامعه ما رواج داشته است.

این استاد اقتصاد بین الملل در خاتمه سخنانش با ذکر خاطراتی از مرحوم زنده یاد غلامرضا فهیمی از وی بعنوان یکی از نوابغ ورزش ایران یاد کرد و با جمع بندی قسمت اول سخنانش  و ربط آن به درگذشت زنده یاد غلامرضا فهیمی، ابراز امیدواری کرد که تا بزرگان مان در عرصه های مختلف اجتماعی و بخصوص ورزش در قید حیات هستند قدرشان را بدانیم و از تجربیات شان برای روند رو به رشد ورزش شهر و دیارمان استفاده کنیم، و تا وقتی زنده هستند نگذاریم فرد یا افرادی آنها را تخریب کرده و سپس اینگونه افراد بعد از مرگ در فقدان نخبه های ورزشی  ابراز تاسف کنند.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!