دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به عنوان پنجمین واحد دانشگاه آزاد ، یکی از قدیمی‌ترین واحدهای دانشگاهی در کشور در ۶ مهرماه سال ۱۳۶۲ تأسیس شد و فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.

در حال حاضر این واحد با ۱۲۵ هزار مترمربع زیر بنای آموزشی، درمانی، اداری، فرهنگی، خدماتی و رفاهی مسقف، با ۹۵ کارگاه، آزمایشگاه و آتلیه و ۳ کتابخانه با ۱۲۰ هزار جلد کتاب  و  قریب به ۱۲ هزار دانشجو در۱۸۲ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری در حال فعالیت است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در راستای رفاه دانشجویان غیربومی، با دارا بودن ۶ خوابگاه ملکی در حال سرویس دهی به دانشجویان دختر می باشد. زیر بنای کل این خوابگاه‌ها بیش از ۱۴ هزار متر مربع است  و بیش از ۱۵۰۰ نفر گنجایش دارد. همچنین یک خوابگاه ملکی پسرانه(علم الهدی) نیز با ظرفیت حدود ۸۰ نفر در حال فعالیت می باشد.
قریب ۲۰۰ نفر عضو هیأت علمی در واحد مشغول به تدریس می باشند. همچنین بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموخته نیز از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده اند.
کلینیک دندانپزشکی این واحد دانشگاهی با زیربنای ۶۷۰۰ متر مربع و ظرفیت ۲۲۰ یونیت (هم اکنون ۱۳۶ یونیت فعال دارد) دارای ۲۰ بخش تخصصی می باشد و بزرگترین و مدرنترین کلینیک دندانپزشکی غرب کشور است.

این توانمندی و امکانات، اکنون واحد بروجرد را از نظر رده بندی، جزء واحدهای “جامع” دانشگاه آزاد اسلامی و به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی استان لرستان مطرح کرده است.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!