حجم معاملات آتی سکه درهفته گذشته ۵۱ درصد افزایش یافت

حجم معاملات آتی سکه درهفته
 گذشته  51 درصد افزایش یافت


به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران


حجم معاملات آتی سکه بورس کالای ایران در هفته گذشته به ۶۵ هزار و ۶۰۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از هفت هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال رسید که نسبت به دو هفته گذشته رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد.
هفته گذشته بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیشترین حجم معاملات با ۵۳ هزار و ۱۸ قرارداد به معاملات تحویل اسفندماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از پنج هزار میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال برسد. 

سررسید دی ماه با ۹ هزار و ۴۳۹ قرارداد و ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با حجم یک هزار و ۵۳۳ قرارداد و به ارزش بیش ۱۶۰ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.قرارداد تحویل آبان ماه نیز با ۸۶۱ قرارداد و ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین قرارد تیرماه با ۷۵۰ قرارداد به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال در رده بعدی قرار گرفت.

بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با رشد قیمت ها همراه بود؛ به طوری که همه سررسیدها افزایش بیش از یک درصد را در این روز تجربه کردند. به این ترتیب سکه تحویل تیرماه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال به فروش رسید که افزایش ۱٫۶۹ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

همچنین قرارداد تحویل شهریور با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۱٫۵۸ درصدی را در این روز تجربه کرد. سکه تحویل آبان ماه با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال معامله شد و با رشد ۱٫۸۶ درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته روبرو شد.سکه سررسید دی ماه با رشد ۱٫۸ درصدی با قیمت ۱۰ میلیون و۹۱۰ هزار ریال معامله شد. در پایان نیز سکه تحویل اسفند ماه با نرخ ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، رشد ۱٫۵۷ درصدی را تجربه کرد.

در بازار نقدی نیز سکه در آخرین روز هفته گذشته در واکنش به صعود بهای اونس دو رکورد افزایشی ثبت کرد به طوری که پنجشنبه، سکه تمام بهار آزادی بیشترین میزان رشد روزانه را از دهم اردیبهشت امسال تجربه کرد و به بالاترین قیمت ۵۰ روزه خود رسید.در ششمین روز هفته گذشته، سکه تمام بهار آزادی ۱۷۰ هزار ریال افزایش قیمت را ثبت کرد و به قیمت ۱۰ ‌میلیون و ۴۸۰ هزار ریال رسید. افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و عبور آن از مرز روانی یک هزار و ۳۰۰ دلار عامل اصلی پرش سکه در بازار داخلی بود.

این در شرایطی است که شنبه گذشته، سکه تمام بهار آزادی با ۱۲۰ هزار ریال رشد دو کانال قیمتی بالاتر رفت و به بهای ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال رسید. افزایش آغاز هفته متاثر از رشد بهای اونس تا محدوده یک هزار و ۲۷۰ دلار بود.پس از این افزایش هیجانی، فضای بازار سکه آرام تر شد و تا چهارشنبه نوسان چندانی را تجربه نکرد. 

سکه تمام بهار آزادی از یکشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته در دامنه محدود ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال نوسان کرد. با این همه، پس از این نوسان آرام، چنان که اشاره شد سکه پنجشنبه گذشته یک روز طوفانی را پشت سر گذاشت.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!