حاج کاوه گودرزی جانبازی برای تمام فصول



حاج کاوه گودرزی جانبازی برای تمام فصول

فرهاد داودوندی- بروجرد:

فعال رسانه ای، نویسنده، رزمنده دوران جنگ، فعال عرصه سیاست، نویسنده تاریخ جنگ تحمیلی و از همه مهمتر داشتن شخصیت والای اجتماعی…. از حاج کاوه گودرزی جانباز جنگ تحمیلی یک چهره شاخص برای بروجرد ساخته است.

این مرد همیشه فعال در زمینه ۸ سال دوران دفاع مقدس برای ثبت تاریخ معاصر بروجرد یک موهبت به حساب می آید.

متاسفانه می بینیم که در شهر ما آرشیو کاملی در بسیاری از زمینه ها وجود ندارد که محققان بتوانند به آنها رجوع کنند.

و این تاسف را باید در زمینه آرشیو کاملی از دوران جنگ تحمیلی اینگونه بیان کرد که حتی بسیاری از رزمندگان قهرمان آن دوران که اینک دوران میانسالی یا کهنسالی را می گذرانند، در نگارش و انتقال دیده ها و شنیده های آن دوران فعال نیستند، در صورتیکه شاید ذکر یک خاطره، نقل قول یک مطلب، رسانه ای کردن یک عکس از نبرد های آنزمان، اتفاقات ریز و درشت و تلخ و شیرین ۸ سال از جنگی که به کشورمان تحمیل شده بود توسط این رزمندگان، می تواند گنجینه تاریخی بسیار ارزشمندی برای نسل حاضر و آیندگان به یادگار بگذارد.

چند روز قبل  یک همشهری عزیزمان در جایی با ذکر نام یک رزمنده که جان به جان آفرین تسلیم نموده و اینک در جوار حق آرمیده است، نوشته بود کاش با رزمندگان قهرمان آن دوران گفتگوهایی انجام می گرفت تا این خاطرات از بین نرود، وقتی حاج کاوه گودرزی در پاسخ آن همشهری نوشت: با اشخاصی که مورد نظر شما هستند گفتگوهای صوتی انجام داده ام  که موجود می باشند، بسیار خوشحال شدم.

 خوشبختانه حاج کاوه گودرزی که اینک دیگر باید با افتخار به وی لقب “مردی برای تمام فصول” را بدهیم، آستین همت را شاید از همان زمانها بالا زده  و با ضبط و ثبت تمامی اتفاقاتی که خود شاهد آن بوده و یا دیگر همرزمانش آنها را تعریف کرده اند، به واقع برای تاریخ این کشور و بخصوص بروجرد کاری کرده است کارستان که در آینده میوه این تاریخ نگاری ها به ثمر خواهد نشست.

امیدواریم روزی برسد که تمامی مطالب جمع آوری شده حاج کاوه گودرزی در رابطه با ۸ سال از تاریخ این شهر چاپ شود تا این گنجینه کمیابی از تاریخ ۸ ساله بروجرد در اختیار این نسل و نسل های بعدی قرار بگیرد.

به هر حال این نوشته بهانه ای بود برای نسل جوان بروجرد که بدانند افرادی به مانند حاج کاوه گودرزی با داشتن درجه بالای جانبازی و مشکلات جسمی، همچنان با داشتن پشتکار در حال ادای دین خود به شهرمان هستند.

در خاتمه  صمیمانه برای دوست بسیار عزیزم حاج کاوه گودرزی “رزمنده همیشه لبخند بر لب” آرزوی موفقیت روز افزون دارم.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!