ترکیب احتمالی ایران برای نبرد سرنوشت

بدون تغییر یا پر از شگفتی؟

ایران در جدال مرگ و زندگی با قهرمان اروپا با همان ترکیب جدال با اسپانیا به مصاف پرتغال می رود تا شانس خود برای اولین صعود به دور دوم را امتحان کند.

به گزارش “ورزش سه”، کسب یک برد مقابل مراکش و شکست برابر اسپانیا در گروه مرگ جام جهانی باعث شد تا ایران تا آخرین روز مرحله گروهی شانس صعود به جمع ۱۶ تیم برتر رقابت ها آن هم برای اولین بار در تاریخ فوتبال و جام های جهانی را داشته باشد. کارلوس کی روش و شاگردانش امشب در سارانسک این فرصت را دارند تا با نمایشی درخشان مقابل قهرمان اروپا حماسه ای بزرگ خلق و نام خود را به عنوان شگفتی ساز جام بر سر زبان ها بیاندازند از همین رو پیش بینی این که مربی پرتغالی از چه ترکیبی برای بازی با تیم سابقش بهره می برد کار سختی بود.


با این وجود آن طور که از شواهد امر پیداست سرمربی پرتغالی ایران قصد دارد با همان ترکیب جدال با اسپانیا شاید تنها با یک تغییر شاگردانش را به مصاف سلسائو بفرستد، تغییری که ممکن است در ساختار تهاجمی اتفاق بیافتد تا آقای گل هلند بعد از نیمکت نشینی مقابل لاروخا و بهبود مصدومیتش دوباره این شانس را داشته باشد تا برگ برنده ایران مقابل قهرمان اروپا لقب بگیرد.


درون دروازه علیرضا بیرانوند مرد شماره یک ایران خواهد بود، گلری که بنا به ادعای گاردین در پایان روز دوم مرحله گروهی بین ۱۱ دروازه بان برتر جام قرار داشت و عملکردش مقابل مراکش و اسپانیا فوق العاده بود.


احسان حاج صفی با بازگشت به تمرینات و طی کردن سریع روند بهبودی اش دوباره مدافع چپ ایران خواهد بود آن هم با بازوبند کاپیتانی تا نگرانی ها از این پست به حداقل برسد. در مرکز خط دفاع زوج مجید حسینی و پورعلی گنجی مقابل اسپانیا نمایشی فراتر از انتظار داشتند به خصوص سیدمجید که در اولین تجربه نود دقیقه ای در تیم منتخب روز دوم گروه جاخوش کرد. رامین رضائیان هم انتخاب اول کی روش برای پست دفاع راست خواهد بود تا سازمان چهارنفره دفاعی ایران دست نخورده باقی بماند.


امید ابراهیمی و سعید عزت الهی دو هافبک تدافعی ایران در بازی امشب خواهند بود، بازیکنانی که هر کدام خصوصیات فردی جالبی دارند که امشب می تواند کمک حال برنامه های تاکتیکی ایران باشد به خصوص عزت الهی که نقشی محوری در تخریب بازی هافبک های پرتغال خواهد داشت تا امید ابراهیمی با ازادی عمل بیشتری به بازیسازی بپردازد.


وحید امیری وینگر چپ ایران خواهد بود، بازیکنی که در کنار نمایش فوق العاده در دو بازی قبلی با لایی به پیکه در دقایق پایانی بازی کمی از غم شکست تلخ مقابل اسپانیا را کاست. مهدی طارمی هم به عنوان دونده ترین مهره ایران در مصاف با لاروخا قطعا یکی از انتخاب های اصلی کی روش برای بازی امشب با پرتغال خواهد بود، مهاجمی که نوع فوتبالش می تواند در تقابل با مدافعان مسن قهرمان اروپا به سود ایران تمام شود.


در صورتی که کی روش بخواهد از علیرضا جهانبخش آقای گل هلند مقابل پرتغال بهره ببرد مهدی طارمی به عنوان بازیکن پشت مهاجم در مرکز زمین قرار خواهد گرفت تا جهانبخش وینگر راست بازی کند در غیر این صورت اگر کی روش همچنان به استفاده از کریم انصاری فرد تاکید داشته باشد طارمی وینگر راست و شماره ۱۰ ایران در همان پست پشت مهاجم به میدان خواهد رفت.


تک مهاجم تیم ملی نیز قطعا سردار آزمون خواهد بود، ملی پوش شماره ۲۰ ایران که روزهای پرتنشی را سپری کرد امشب در تقابل با قهرمان اروپا همچنان کلیدی ترین مهره تهاجمی ایران خواهد بود بلکه طلسم گلزنی هایش در جدال مرگ و زندگی شکسته شود. با این تفاسیر ترکیب تیم ملی به این شرح خواهد بود، ترکیبی که با چیدمان ۱-۱-۲-۲-۴ در مستطیل سبز ظاهر می شود.


علیرضا بیرانوند؛ احسان حاج صفی، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان؛ امید ابراهیمی، سعید عزت الهی؛ وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش(کریم انصاری فرد)؛ سردار آزمون


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!