تازه ترین های انتخابات ۹۶ ضرورت ارتقای سلامت و امنیت انتخابات

تازه ترین های انتخابات ۹۶
ضرورت ارتقای سلامت و امنیت انتخابات

به گزارش خبرگزاری ایرنا
انتخابات به عنوان اصلی ترین عرصه کنشگری سیاسی مردم در نظام های مردم سالار، باید در همه مراحل برگزاری از امنیت و سلامت کافی برخوردار باشد؛ مساله ای که دغدغه این روزهای بزرگان نظام جمهوری اسلامی است.

لزوم توجه و اهتمام حداکثری مسوولان برگزاری انتخابات به سلامت و امنیت آن، این روزها بیش از همه شامل حال ناظران برگزاری است، چرا که ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا به پایان رسیده و انتخابات در مرحله بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان قرار دارد. این نهاد نظارتی باید در روزهای آینده نتیجه بررسی صلاحیت ها را اعلام کند و انتخابات را یک گام دیگر به مرحله برگزاری نزدیک تر کند. 

این گزارش مهمترین اخبار و تحلیل های انتخاباتی در روزهای گذشته را بررسی کرده است. سخنان دیروز رهبری در خصوص لزوم برگزاری انتخابات پرشور، سالم و گسترده، نامه تولیت آستان قدس به رییس جمهوری و رییس صدا و سیما و هشدار در مورد آنچه داوری مردم را «مخدوش» می کند، بحث و نظر در مورد بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان، تحلیل نحوه و کارآمدی کنشگری انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی(جمنا) و … از مهمترین خبرهای انتخاباتی در روزهای گذشته بوده است.

**تاکید رهبری بر امنیت و سلامت انتخابات 

سخنان دیروز رهبری در دیدار فرماندهان و جمعی از یگان‌های نیروهای ارتش به مناسبت روز ارتش تاکیدی بر امنیت و سلامت انتخابات بود. رهبری در بیانات خود فراهم سازی زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را لازم و ضروری دانستند.

رهبری با اشاره بر اینکه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند، گفتند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات، تصریح کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.


شکلک های محدثه

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!