به شایعات پیرامون انتخابات شورای شهر دامن نزنیم

به شایعات پیرامون انتخابات شورای شهر دامن نزنیم

خبر را خوب و درست بخوانیم

فرهاد داودوندی – بروجرد:

۱ – به این خبر توجه کنید:

مدیر کل  سیاسی و انتخابات استانداری لرستان اعلام کرد:  صحت انتخابات در ٧ شهر لرستان مورد تأیید هیأت عالی نظارت بر انتخابات قرار گرفته است. این ٧ شهرستان عبارتند از: خرم‌آباد، کوهدشت، الیگودرز، نورآباد، ازنا، دوره‌چگنی و دورود
 به گفته وی صحت انتخابات سایر شهرهای استان لرستان نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

۲ – حالا به این متن که در دنیای مجازی و شبکه های تلگرامی بروجرد توسط افراد غیر موثق به اصل خبر افزوده شده نیز توجه کنید:

براین اساس احتمال ابطال انتخابات شورای شهر بروجرد به دلیل تخلفات گسترده ممکن است !

و اما ….. مشکل بسیاری از ما ایرانی ها در این است که خبر را کامل و دقیق نمی خوانیم و اگر بخوانیم در واقع به نفع خودمان آن را تقسیر کرده و تجزیه و تحلیل می کنیم!

کجای خبر اول، نامی از بروجرد برده شده است؟ که عده ای سریعا گمانه زنی کرده اند که “” بر این اساس (کدام اساس؟ الله و اعلم!)  احتمال ابطال انتخابات شورای شهر بروجرد” امکان دارد؟!

و اما اصل خبر بر طبق شنیده های موثق سایت فرهاد داودوندی ( فرهاد ۹۰ ) این است: صحت انتخابات ۷ شهر لرستان  به ترتیب هفت شهر بررسی شده، مورد تائید قرار گرفته و چند شهر دیگر لرستان نیز که بروجرد هم در بین آنهاست در حال بررسی می باشد. همین و بس!

متاسفانه عجولانه به خبرهایی توسط رسانه های مجازی دامن زده می شود که هیچ مسوول موثقی در رابطه با آن نظری نداده است و همین خبرها بعد از پخش شدن بین مردم باعث بروز شایعاتی می شود که خود ما شهروندان را نیز پس از مدتی در “تارو پود” خود گرفتار می کند.

پس لطفا خبر را کامل و درست بخوانیم، بعد از خواندن هر خبر بر اساس میل خود برای توزیع آن در میان مردم، از آن خبر کم یا زیاد نکنیم و در ضمن بر اساس میل خودمان تفسیرش نیز نکنیم.

 همانگونه که در خبر اول فقط گفته شده، صحت انتخابات ۷ شهر لرستان تائید شده، اما در همان خبر اشاره ای به دیگر شهرهای لرستان نشده است در حالیکه عده ای چنان نام بروجرد را بنا به میل و سلیفه خودشان به اصل خبر افزوده اند! که انگار اصل خبر بنقل از مدیر کل  سیاسی و انتخابات استانداری لرستان فقط و فقط خبر اختصاصی مثلا ابطال!!! انتخابات شورای شهر بروجرد بوده است !!!


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!