به بهانه برگزاری یادواره مردمی شهید محمد رضا بااختیار

به بهانه برگزاری یادواره مردمی “شهید محمد رضا بااختیار”


….و همه آمدند تا حق برادری را به جا بیاورند

فرهاد داودوندی- بروجرد:

یادواره مردمی و خود جوش بزرگداشت  “شهید محمد رضا بااختیار” نقطه عطفی شد در برگزاری مراسم های مردمی برای قدردانی از شهدایی که جان خود را برای حفظ تمامیت ارضی ایران زمین، در راه خدا تقدیم نمودند.

امشب مردم همه از هر قشر و گروه با هر عقیده ای بدون دعوت و با سادگی خاصی آمدند، در گوشه گوشه مسجد بزرگ سید بحرالعلوم بروجرد نشستند، و در مراسمی کاملا متفاوت و برای اولین بار در بروجرد یاد و خاطره “شهید قهرمان محمد رضا بااختیار” را آنگونه گرامی داشتند که در خاطره ها بماند یاد شهدای گرانقدر این مرز و بوم را جایگاهی والاتر از آنچه که هست باید گرامی داشت.

امشب همه آمده بودند تا حق برادری را به جا بیاورند.

تنی چند از رزمندگان قدیمی بروجرد به نمایندگی از همرزمان شان  به ذکر خاطراتی از “شهید بااختیار” پرداختند و تلخ و شیرین های زندگی جوان دلاوری را بیان داشتند که در عصر خود، در نبرد با دشمنان ایران زمین و برای حفظ خاک و دین و ناموس هموطنانش، سر آمد دوران خود بوده است.

برای ثبت در تاریخ شیر زنان این مُلک، خواهم نوشت که مادر نابینای شهید، وقتی بوسه بر تصویر پسر زد انگار با تمام وجود فرزند رشید خود را در آغوش کشید و شاید می خواست گرد غبار از رخ فرزند برگشته از میدان نبرد خود بزداید.

برای ثبت در تاریخ “کهنه سربازان” این شهر می نویسم که با ذکر هر خاطره، اشک های بسیاری از دوری یار قدیمی، از چشمهای رزمندگان میانسال سرازیر شد و بر گونه ها غلتید.

برای ثبت در تاریخ بروجرد می نویسم که مردم این شهر در بزرگداشت “شهید محمد رضا بااختیار” نشان دادند که اختلاف نظرها برای عاشقان واقعی به این مرز و بوم، روی کاغذ فقط اختلاف نظر هستند و بس.

 صد البته برای ثبت در تاریخ شهرمان می نویسم که، مردمی که صمیمانه دل شان برای این شهر و این دیار می تپد، در بزرگداشت قهرمانان شان، همه یکصدا و بدون کوچکترین اختلاف نظری سنگ تمام می گذارند تا نشان بدهند شهدای قهرمان این مرز و بوم  همانگونه که در دوران زندگی زمینی خود کارهای بس بزرگ انجام داده اند، در دوران زندگی آسمانی خود نیز عاملی برای پیوند دوستی ها و مودت مردم این سرزمین پر افتخار هستند. همانگونه که زندگی و شهادت “شهید قهرمان محمد رضا بااختیار” اینگونه شد.

والسلام.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!