بروجرد بدبخت شده دروغ است!

بروجرد، بدبخت شده دروغ است!

فرهاد داودوندی- بروجرد:

امام حسن عسکرى (ع) مى‏فرماید: «جعلت
الخبائث کلها فى بیت و جعل مفتاحها الکذب» تمام پلیدیها در اطاقى قرار
داده شده، و کلید آن دروغ است” .( جامع السعادات جلد ۲ صفحه ۲۳۳)


همه در به در به دنبال علل عقب ماندگی بروجرد هستیم.

شهرهای دیگر با شدت هر چه تمامتر در حال رشد روزافزون هستند و بروجرد انگار در زمانهای ماقبل تاریخ “استپ” کرده و شاید بتوان گفت چرخ دنده های حرکت زمان در این شهر آنچنان زنگ زده که بنوعی روند رو به رشد در این شهر به مانند چرخ دنده های شکسته ،درهم قفل شده است.

 در حالیکه در شهرهای دیگر کشور عزیزمان، آنچنان زنگ پیشرفت به صدا در آمده که حتی پروژه های بسیار بزرگ عمرانی در آن شهرها ناچیز شمرده می شود،  سطح توقع شهروندان بروجرد آنقدر پائین آمده که با برش یک بلوار به دو قسمت، همه از فرط خوشحالی کلاه مان را بالا می اندازیم!

به هر حال راه دور نرویم، به نظر نگارنده، عامل تمامی بدبختی های بروجرد، دروغ است و بس! دروغ هایی که مثل نقل و نبات بر زبان بعضی ها جاری می شود.

کافی است نگاهی به دور و بر خودمان بیندازیم و نقش دروغ هایی که توسط بعضی ها مثل آب خوردن بیان می شود را در مسائل روزمره اطراف مان مشاهده کنیم

 و صد البته باید در این گونه موارد انگشت اتهام مشکلات شهری و عدم رشد شهر را زیاد به سمت دور دست ها نشانه نرویم و بدانیم آنوقت که یک انگشت دست را به سوی دیگران نشانه می رویم چهار انگشت دیگر به سمت خودمان اشاره دارد، آنوقت در رابطه با علل عقب ماندگی بروجرد، خیلی چیزها دستگیرمان می شود.

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند:« خیانت بزرگی است که با برادرت سخنی بگویی که او تو را تصدیق کند و تو به او دروغ گفته باشی (عبدالله شبر، اخلاق عبادی ص ۲۳۲) والسلام.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!