بازسازی دبیرستان امام ره بروجرد

برای بازسازی هویت تاریخی، فرهنگی و علمی

دبیرستان امام(ره) بروجرد

یا علی(ع) گفتیم و عشق آغاز شد

فرهاد داودوندی- بروجرد:

دبیرستان امام (ره ) هویت تاریخی فرهنگی ما بروجردی ها می باشد.

دبیرستانی که در زمان خودش بزرگترین و مجهزترین مکان آموزشی غرب ایران بوده اینک بر اثر بی توجهی در حال تخریب کامل است.

دبیرستان امام ره ( پهلوی سابق) یکی از دبیرستانهای بسیار موفق در عرصه علم و آموزش ایران بوده که طی چندین دهه فعالیت خود توانسته بزرگان بسیاری در عرصه های علمی کشوری و جهانی را به جامعه مان معرفی کند، بزرگانی که اینک هر کدام در گوشه ای از دنیا و یا کشور عزیزمان ایران با عناوینی به مانند دکتر و مهندس و در کسوت اساتیدی بزرگ در بزرگترین مراکز علمی و عمرانی و پزشکی مشغول به فعالیت می باشند.

بروجرد کم از دست روسای نالایق نکشیده است، روسایی که درک شان نمی رسید که دبیرستان امام (ره) هویت ما بروجردی ها می باشد، این دبیرستان شناسنامه شهر ما می باشد.

 آنزمان که بسیاری از شهرهای  حتی مهم کشورمان “مکتب خانه”  داشته اند، بروجرد دارای دبیرستانی بوده که تجهیزات علمی، هنری و ورزشی اش در سراسر کشور زبانزد بوده و از همین دبیرستان دانش آموزان بسیاری فارغ التحصیل شده اند که اینک هر کدام برای خود در رشته های تخصصی شان نام آور می باشند.

متاسفانه روسای استانی و حتی تنی چند از روسای شهری قید این مکان با ارزش را زده اند و فقط نگاره گر فرو ریختن تدریجی این دبیرستان تاریخی می باشند، که البته دیگر هم “بود یا نبود” این روسای شهری یا استانی برای ما بروجردی ها اصلا ارزشی ندارد.

قصد داریم خودمان دبیرستان امام (ره) را بازسازی کنیم، دست یاری به سوی عاشقان تاریخ بروجرد دراز خواهیم کرد، از فارغ التحصیلان این دبیرستان که اینک افتخار ما بروجردی ها در جوامع مختلف داخلی و خارجی هستند دعوت خواهیم کرد.

خوشبختانه این دبیرستان اینقدر فارغ التحصیل بلند مرتبه داشته که در این زمان حساس، احساس تکلیف کنند و به یاری خانه دوم خودشان بشتابند و باز هم خوشبختانه مسوولین محترم اداره آموزش و پرورش نیز پای در راه گذاشته اند و به هر ترتیبی شده قصد دارند این دبیرستان تاریخی را به روزهای اوج خود برگردانند.

 ما شهروندان بروجردی نیز نخواهیم گذاشت دبیرستان امام(ره) که هویت، اصالت، تاریخ و فرهنگ ما بروجردی ها را در طول تاریخ معاصر بسیار پر بار کرده، به دست فراموشی سپرده بشود و به هیچ وجه نخواهیم گذاشت این مکان با ارزش تخریب شود.

یا علی (ع) خواهیم گفت و برای بازسازی دبیرستان امام (ره) عاشقانه قدم در راه خواهیم گذاشت.

یا علی (ع)……


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!