این است لحظه مرگ و زندگی برای یک آتش نشان قهرمان



این است لحظه مرگ و زندگی

برای یک آتش نشان قهرمان

دقیقا در چنین صحنه ای سه نوجوان

 به درون آب سقوط کردند

فرهاد داودوندی- بروجرد:

محال ممکن است در هیچ کجای دنیا چنین قهرمانانی به مانند آتش نشانان ما پیدا شوند.

با دست خالی، کاری را انجام می دهند که هیچکس در هیچ کجای کشورهای پیشرفته حتی جرات فکر کردن به آن را هم ندارد.

روز گذشته دقیقا در چنین صحنه ای سه جوان ورزشکار به درون آب سقوط کرده و متاسفانه یکی از آنها جان به جان آفرین تسلیم نمود. اما….

از همان لحظه اول، آتش نشانان قهرمان، هلال احمری ها دلاور، اورژانسی های مهربان، نیروی انتظامی جان بر کف، بسیجی های مخلص و … با کمترین امکانات موجود اما با عشق و علاقه خاص ایرانیان به دنبال یافتن جسد نوجوان غرق شده در دریاچه باغ فدک سنگ تمام گذاشتند.

شب گذشته و صبح امروز صد ها عکس از زحمات طاقت فرسای این عزیزان گرفتم که نشان میدهد چگونه از جان شان برای رفاه و آسایش همشهریان می گذرند.

آتش نشانانی که چندین ماه است حقوق نگرفته اند، امکانات به روز ندارند، مورد بی مهری قرار گرفته اند، وسایل شان بسیار ابتدایی است و اگر برای شان خدای نکرده اتفاقی بیفتد هیچکس از “روسای عزیز دردانه! شهری” حتی شاید حالی هم ازشان نپرسد!

بازهم به صحنه پریدن یک آتش نشان قهرمان بروجردی در حال ماموریت، با دقت نگاه کنید، دقیقا لحظه حساس مرگ یا زندگی را در “پرواز بدون دور خیز”  وی می توان دید.

 شک نکنید فاجعه ای پیش می آمد، اگر خدای ناکرده چند “سانتی متر” زودتر فرود آمده بود و دستخوش جریان آب بسیار خروشان و سهمگین دریاچه می شد…

درود بر شرافت تمامی قهرمانان گمنام شهر و کشور عزیزمان که مردانه از جان خود می گذرند تا ماموریت خود را به نحو احسن انجام بدهند.

 و درود بر شرافت تمامی کسانی که مرد و مردانه برای یافتن جسد نوجوان غرق شده بروجردی در دریاچه فدک سنگ تمام گذاشتند. خدای مهربان نگهدارشان باد.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!