امام جمعه بروجرد: وقف باید درجهت نیازهای اصلی جامعه هدایت شود

امام جمعه بروجرد:
وقف باید درجهت نیازهای
اصلی جامعه هدایت شود

به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 

امام جمعه بروجرد گفت: وقف باید در جهت نیازهای اصلی جامعه هدایت شده تا مردم نیزترغیب شوند که بخشی از اموال و سرمایه خود را در این راه مصرف کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی پنجشنبه در همایش استانی وقف و روحانیت که در سالن اجتماعت دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد افزود: با ایمان به این موضوع که مالک اصلی خدا است روح سخاوت و گذشت در انسان رشد پیدا خواهد کرد.وی اظهار کرد: وقف صدقه جاریه و چشمه ای جوشان بوده که برای زمان های طولانی دیگران را از منافع ارزشمند خود سیراب می کند.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: رسالت اصلی علما و روحانیون تربیت یافته مکتب صادقین(ع) تحکیم اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و گسترش فرهنگ اسلامی به ویژه سنت الهی وقف در بین مردم است.

حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه روحانیون در ارتباط با تبیین سنت وقف وظیفه سنگینی برعهده دارند بیان کرد: حوزه های علمیه باید ابعاد مختلف وقف را بررسی و باعث استمرار این سنت نبوی وعلوی در بین مسلمانان جهان شوند.وی یادآور شد: هر زمانی که علما و روحانیون وقف را تبلیغ کرده مردم نیز به این سنت الهی توجه خاص داشته ولی در مواقعی که آنها نسبت به این مسئله کم اهمیت بوده مردم نیزوقف وبرکات آن را در زندگی خود فراموش کرده اند.
امام جمعه بروجرد اظهار کرد: استمرار و جاودانگی وقف آن را از سایر صدقات و خیرات متمایز کرده و یکی از راه های انفاق خالصانه در راه خدا بوده که به اموال انسان بقا می بخشد.

حجت السلام والمسلمین ترابی گفت: بسیاری از موقوفات در اثر بی توجهی مسئولان امر به ملک شخصی افراد تبدیل شده که در این راستا متولیان و مستاجرین املاک وقفی بدانند در حفظ و حراست این اماکن مسئولیت سنگینی برعهده دارند.


همایش استانی وقف و روحانیت با حضور روحانیون و طلاب لرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!