امام جمعه بروجرد: بروجرد از کمبود فضای بهداشتی درمانی رنج می برد

امام جمعه بروجرد: 
بروجرد از کمبود فضای
بهداشتی درمانی رنج می برد
به گزارش وبلاگ خبری محسن مهربان
به نقل از ایرنا 
امام جمعه بروجرد گفت: به رغم تمام تلاش های صورت گرفته برای رفع محرومیت بهداشتی و درمانی بروجرد ولی همچنان این شهرستان از کمبود فضای بهداشتی و درمانی رنج می برد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز شنبه در دیدار استاندار لرستان در دفتر امام جمعه بروجرد افزود: بیمارستان های بروجرد متعلق به ۱۰۰ سال پیش و تخریبی هستند.وی اظهار کرد: مسئولان نبود اعتبار کافی را دلیل تکمیل نشدن بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) می دانند در حالیکه طرح های بهداشتی درمانی سایر نقاط استان مشکل خاصی ندارند.

امام جمعه بروجرد افزود: مشکلات بخش بهداشت و درمان بروجرد و کمبود پزشک متخصص در این شهرستان باید بررسی و برطرف شوند.وی گفت: اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) که توسط خیران احداث شده در انتظار تجهیز توسط علوم پزشکی لرستان است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: با توجه به پیگیری جدی استاندار لرستان امیدواریم مشکلات بهداشت و درمان شهرستان بروجرد برطرف شوند.وی با تاکید بر لزوم مرمت آثار تاریخی شهرستان بروجرد اظهار کرد: بیشترین آثار تاریخی استان لرستان در شهرستان بروجرد واقع شده اند ولی اقدام عملی برای سرو سامان دادن به آنها صورت نگرفته است.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: قرارداد مرمت و بازسازی مسجد جامع بروجرد با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریال بسته شده است و به زودی عملیات مرمت این مسجد آغاز می شود.علیرضا سلیمانی افزود: برای بازسازی و مرمت مسجد امام خمینی(ره) بروجرد نیز یک هزارو ۴۴۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.وی اظهار کرد: به زودی کار تملک و خریداری ۹ خانه تاریخی در شهرستان بروجرد آغاز و مرمت و بازسازی این اماکن آغاز می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: شاخص جمعیتی شهرستان بروجرد اجازه افزایش تخت های بیمارستانی را در این شهرستان نمی دهد.کوروش ساکی افزود: آمادگی لازم برای تجهیز بیمارستان آیت الله بروجردی و مرکز درمان بستر اشترینان وجود دارد.وی اظهار کرد: مرکز درمان بستر شهر اشترینان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده و حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز نیاز دارد که موافقت آن اخذ شده است.وی افزود: برای تجهیز ۷۷ تخت بیمارستانی با وجود تجهیز اورژانس بیمارستان امام(ره) در شهرستان بروجرد، ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

استاندار لرستان به همراه جمعی از مسئولان استان لرستان و شهرستان بروجرد روز شنبه از محور بروجرد- اراک، روستای آق بلاغ، مرکز درمان بستر ۱۰ تختخوابی اشترینان، اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) و طرح تقاطع دوراهی نهاوند – بروجرد بازدید کرد. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!