استاندار لرستان: حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا از سیاست های اقتصاد مقاومتی است

استاندار لرستان:
حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا
از سیاست های اقتصاد مقاومتی است
به گزارش سایت خبری بروجرد

استاندار لرستان با اشاره به اینکه رفع مشکلات کارخانجات و شرکت های تولیدی از اولویت های اصلی دولت است، گفت: حمایت از واحدهای تولیدی صادرات گرا از سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
سید موسی خادمی شنبه شب درنشست بررسی مشکلات شرکت دارو سازی اکسیر و زاگرس فارمد بروجرد که درمحل دارو سازی اکسیر برگزار شد، افزود: مشکلات بانکی و مالیاتی از مهمترین معضلات شرکت داروسازی اکسیر هستند که پیگیری های عملی برای برطرف نمودن آنها انجام خواهد شد.وی با بیان اینکه تکنولوژی به روز و جدیدی در شرکت دارو سازی اکسیر وجود دارد، اظهارکرد: فرصت ها و ظرفیت های داروسازی اکسیر با حمایت های دولت معنا پیدا می کند و می تواند همواره جز بهترین واحدهای دارو سازی کشور قرار بگیرد.

استاندار لرستان بیان کرد: شرکت فارمد زاگرس مشمول ماده ۱۴۱ شده و جز واحدهای تولیدی زیان ده می باشد که برای رفع مشکل این شرکت نیاز به افزایش سرمایه ضروری است.

خادمی اضافه کرد: بخش زیادی از مشکلات شرکت دارو سازی زاگرس فارمد با اعطای سرمایه در گردش برطرف خواهد شد که در این راستا اقداماتی انجام می شود.وی ادامه داد: به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات ۲ شرکت داروسازی در بروجرد هستیم و در این راستا تصمیماتی اخذ و هماهنگی های لازم به عمل آمده است.
نماینده مردم بروجرد واشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکسیر یکی از بزرگترین شرکت های دارو سازی کشور است که حدود ۸۰ درصد انسولین کشور را تامین می کند.

علاالدین بروجردی با اشاره به اینکه محصولات شرکت داروسازی اکسیر به ۱۰ کشور صادر می شود، اظهار کرد: امروز داروسازی اکسیر نیازمند حمایت جدی است که تحقق این مهم افزایش کیفیت وحجم تولید را به همراه خواهد داشت.وی اضافه کرد: شرکت دارو سازی زاگرس فارمد واحد تولیدی داروهای دامی است که دچار کاستی های بسیاری شده که باید در راستای برطرف کردن این مشکلات اقدام شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تلاش کنیم که ظرفیت اشتغال در این شرکت محفوظ بماند.بروجردی گفت: یکی از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی قوانین سیستم بانکی در مجموعه اقتصادی و صنایع است که باید با برطرف کردن آنها اقتصاد را تقویت کرد.وی با تاکید براینکه ورشکستگی واحدهای تولیدی واردات را به دنبال دارد، افزود: باید با برنامه ریزی تولیدات کارخانه اکسیر را به کشورهای دنیا صادر کنیم تا بتوانیم با ایجاد درآمد پایدار مشکلات این واحد تولیدی را برطرف نماییم.

عباس گودرزی نیز اظهار کرد: با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری دفاتر در تهران مدیر عامل کارخانه از فعالیت آن دفاع کرده و با سیاست‎های فرا دستی سازمان خود هماهنگ نیست.

وی عنوان کرد: مدیر عامل و هیأت مدیره شرکت برای حل مشکلات ابتدا باید حقوق دریافتی خود را کم کرده و دفتر تهران را به فروش برسانند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر داروسازی اکسیر بروجرد باید تغییر کند، بیان کرد: بهتر است، مدیر عامل به جای انتظارات از امور مالیاتی مبنی بر اخذ نکردن مالیات دفتر تهران را واگذار کند.
گودرزی تاکید کرد: اگر قرار باشد که در شهرستان بروجرد اتفاق جدیدی رخ دهد، باید جهت‎گیری‎ها تغییرکرده و رفتارها متفاوت از گذشته باشد.

وی با انتقاد از ضابطه‎مند نبودن توزیع فرصت‎های شغلی در بروجرد گفت: مادامی که نحوه توزیع فرصت‎های شغلی سازمان نیابد، رضایت‎مندی بین جامعه کارگری و افراد بیکار وجود ندارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار پاسخگویی مدیران قبلی به عملکرد ناکارآمد آن‎ها شد و افزود: از سویی ضعف نظارتی دیده می‎شود و چنین شرایطی در سیستم‎های اداری پذیرفته نیست.
گودرزی ادامه داد: عده‎ای می‎گویند که کشور بحران در بحران است، حال آنکه بحران در کشورهایی رخ می‎دهد که ظرفیت‎های برون رفت در آن‎ها وجود نداشته باشد، در حالیکه در کشور ایران بیشترین پتانسیل‎ها، منابع و ذخایر موجود بوده و ظرفیت برون رفت از همه مشکلات وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرار است که کمیسیون اجتماعی مجلس در سایه تعامل با وزیر و مدیر عامل شستا به موضوع شرکت‎های سرمایه‎گذاری تامین اجتماعی ورود جدی داشته باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از این نمی‎توانیم، شاید باشیم که شرکت‎ها وضعیت نامناسبی داشته باشند.

گودرزی عنوان کرد: ظرفیت‎های زیادی در حوزه شستا وجود دارد که مشکلی از مشکلات اشتغال را برطرف کند، بنابراین اراده دولت و مجلس بر این است که در خصوص شرکت‎های سرمایه‎گذاری تامین اجتماعی وجود جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید با تدبیر از سرمایه عظیم خانواده بزرگ بازنشستگان حفاظت و صیانت شود.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، نمایندگان بروجرد و اشترینان درمجلس شورای اسلامی و جمعی ازمدیران شهرستانی و استانی سید موسی خادمی استاندار لرستان را در بازدید از شرکت داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد بروجرد همراهی کردند.

منبع خبر:فارس و ایرنا

عکس: صارمی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!