استاد حاج علیمراد آقا جانی اشترینانی مداحی که برای عزاداری امام حسین ع بیمارستان را ترک کرد


عشق حسین است چه‌ها می‌کند

نام حسین، درد دوا می‌کند

استاد حاج علیمراد آقا جانی اشترینانی

مداحی که برای عزاداری امام حسین ع

بیمارستان را ترک کرد


آمد مه غم بهر عزاداری زینب


فرهاد داودوندی- بروجرد:

استاد حاج علیمراد آقاجانی اشترینانی از مداحان برجسته و پیشکسوت لرستان و اشترینان است.

این چهره محجوب اشترینانی که از دوران خردسالی در هیئات مختلف به مداحی برای سرور و سالار شهیدان( امام حسین ع ) مشغول بوده، مدتی است بخاطر بیماری در یکی از بیمارستانهای تهران بستری است و مشغول مداوا می باشد.

استاد آقاجانی  بیش از ۵۵ سال است که در این عرصه فعال است و دقیقا در تمامی این سالها در ایام محرم با ذکر مصیت رفته بر خاندان امام حسین( ع ) در هیئات عزاداری حسینی در اشترینان، گرما بخش این محافل معنوی است.

بزرگمردی که در دوران خردسالی با حفظ کردن یک مصرع ” آمد مه غم بهر عزاداری زینب” در هر مراسمی ده ها بار! آن را برای عزاداران تکرار می کرد، اینک در دوران میانسالی  کوله باری از خاطرات گذشته عزاداری شهدای کربلا در اشترینان را در حافظه دارد.

خوشبختانه اشترینان دارای مداحان بسیار خوبی است که با صدای خوش خود به طریقه کاملا سنتی مراسم دهه اول محرم را گرما می بخشند.

اما، به واقع حضور استاد حاج علیمراد آقاجانی اشترینانی بعنوان یک پیشکسوت قابل احترام، رونق برگزاری چنین مراسم هایی در اشترینان را صد چندان می نماید.

بد نیست بدانیم، استاد آقا جانی بخاطر حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در اشترینان،  دو سه روز قبل  با رضایت شخصی بیمارستان  محل مداوای خود در تهران را ترک نموده و به امید خدا برای به دست آوردن سلامتی کامل، طی یکی دو روز آینده عازم تهران خواهد شد تا دوره کامل درمان خود را طی کند.

به هر حال صمیمانه برای سلامتی استاد حاج علیمراد آقاجانی اشترینانی که از افتخارات هیئات عزاداری  حسینی اشترینان و لرستان است، دست به دعا بلند می کنیم و از خداوند مهربان و بخشنده می خواهیم که سلامتی و رونق صدای این مداح برجسته لرستانی را سالیان سال برای اشترینان حفظ بفرماید.


دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!