آمار رحمتی در استقلال/ ۱۵۹ بازی و ۷۳ کلین شیت


آی اسپورت- مهدی رحمتی برابر صبا در قم، روز بسیار آرامی را سپری کرد. هیچکدام از ضربات بازیکنان میزبان درون چارچوب نبود و دروازه بان استقلال حتی یک بار هم وادار به انجام واکنش نشد. در مهمترین خطر بازی روی دروازه استقلال، مهاجم جوان صبا در موقعیتی تقریبا تک به تک دروازه را خیلی کج دید. 

کلین شیت رحمتی در هفته دوازدهم، آمار او با پیراهن استقلال را رویایی تر هم کرد. او تا اینجای کار، ۱۵۹ بازی برای آبی ها در تاریخ لیگ برتر انجام داده است. رحمتی در لیگ های پنجم، ششم، یازدهم، دوازدهم، سیزدهم، پانزدهم و شانزدهم دروازه بان استقلال بوده و موفق شده ۷۳ بار کلین شیت کند. این آمار نشان می دهد رحمتی تقریبا در هر دو بازی، یک بار کلین شیت کرده است. دقیق اگر بخواهیم حساب کنیم، او در ۴۶ درصد بازیهایش برای استقلال کلین شیت کرده است. 

دروازه بان استقلال در ۱۲ هفته ابتدایی این فصل موفق به ثبت ۴ کلین شیت شده که آماری است دقیقا مشابه با لیگ های سیزدهم و پانزدهم. این آمار یعنی رحمتی طی ۱۲ هفته ابتدایی ۳ فصل آخر حضورش در استقلال، چندان خوب نبوده و در هر ۳ بازی موفق به ثبت یک کلین شیت شده که از معدل خود او کمتر است. درمجموع ۷ فصل حضور رحمتی در استقلال، او از مجموع ۸۴ بازی این سالها طی ۱۲ هفته ابتدایی در ۷۰ بازی درون دروازه استقلال قرار داشته و موفق به ثبت ۳۱ کلین شیت شده است یعنی ۴۳ درصد بازیها که نمی تواند آمار بدی باشد. 

بهترین فصل رحمتی درون دروازه استقلال در لیگ دوازدهم بود که می توان مدعی شد، رحمتی یکی از مهمترین دلایل قهرمانی تیم قلعه نویی بود اگر نگوییم، مهمترین بود. در آن فصل، رحمتی ۸ کلین شیت را در ۱۲ هفته ابتدایی ثبت کرد. بدترین آمارش هم مربوط است به امسال و ۲ فصل قبلی حضورش در لیگ های پانزدهم و سیزدهم که او در یک سوم بازیهای ۱۲ هفته ابتدایی دروازه اش را بسته نگه داشت. 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه شما

گوگل یاهو!