مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد

تصویر ندارد

با کسب اکثریت آرا

مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد.


به گزارش “ورزش سه”، این مدیر اصفهانی با ۵۰ رای و کسب اکثریت قاطع از سد مصطفی آجورلو و عزیزالله محمدی گذشت تا برای یک دوره ۴ ساله ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد. بعد از تاج، مصطفی آجورلو با ۱۵ رای و عزیزالله محمدی ۶ رای در رده‌های بعدی این انتخابات جای گرفتند تا رئیس اسبق سازمان لیگ با کسب اکثریت آرا و بدون حرف و حدیث روی صندلی ریاست بنشیند.

 

تاج ۸ سال پیش به عنوان نایب رئیس انتخاب شده و بعد از انصراف از انتخابات در دوره قبلی، با وقفه یک ساله ریاست سازمان لیگ را برعهده گرفت و حالا هم به عنوان رئیس فدراسیون به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

او سابقه مدیریت در باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و پرسپولیس را به عنوان عضو هیات مدیره دارد.


قلعه‌نویی ـ مجیدی یک رویارویی تازه

تصویر ندارد

مظلومی با یار کمکی مقابل تراکتور

اعلام آمادگی فرهاد مجیدی برای حضور در ورزشگاه آزادی و تماشای بازی استقلال ـ تراکتور به معنای جنگ مغلوبه آنهایی است که هرکدام سهم بیشتری از علاقه و توجه هواداران آبی را می‌خواهند.


 

به گزارش ورزش سه، فردا امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر با استقلال، در موقعیتی دراماتیک به دیدار پرویز مظلومی می‌رود. مظلومی دستیار سابق امیر قلعه در تیم ملی است و یکی از دوستان سابق ژنرال اما این دو بعد از حضور مظلومی در استقلال به جای قلعه‌نویی که امسال برای بار دوم تکرار شد، عداوتی شدید با یکدیگر دارند. مظلومی، قلعه‌نویی در مسابقه فردا ضلع سومی را هم کنار خود می‌بینند: فرهاد مجیدی که محبوب‌ترین بازیکن آبی‌ها و سمبل موفقیت‌های این تیم مقابل رقیب دیرینه است.

 

مجیدی که یک بار با حضور در ورزشگاه آزادی فضایی فراهم کرد که استقلال با وجود نمایش ضعیفش از پس گسترش فولاد بربیاید، فردا هم یار و یاور بازیکنان تیمش خواهد بود. او قبلا در موقعیت بازیکن و با سرمربیگری پرویز مظلومی مقابل تراکتور به میدان رفته و یک گل وارد دروازه تیم قلعه‌نویی کرده است. اما آن دیدار با نتیجه 3 ـ 2 به سود تراکتورسازی به پایان رسید تا قلعه‌نویی برنده اولین نبرد انتقامی‌اش با مظلومی باشد. البته سرمربی فعلی آبی‌ها بعدا چند بار از پس قلعه‌‌نویی برآمده است که آخرین آنها پیروزی با ارزش استقلال مقابل تراکتور در مرحله یک نیمه نهایی جام حذفی در تبریز است که استقلال را به عنوان یکی از 2 شانس اصلی کسب جام حذفی معرفی می‌کند.

 

جدال فردا اهمیتی فوق‌العاده و حساسیتی استثنایی دارد، نه فقط به خاطر چهره‌هایی که دوستی ظاهری و دشمنی شدید زیرپوستی دارند که به خاطر موقعیت خاص استقلال و تراکتورسازی در جدول. آبی‌ها صدرنشین لیگ‌اند و پیروزی می‌خواهند، تراکتور هم برای حفظ امید برای کسب سهمیه آسیایی به پیروزی در این دیدار نیاز دارد. پیروزی‌ای که می‌تواند به منزله قطع امید استقلال از قهرمانی تمام شود که این مساله یک گزینه برد ـ باخت برای سرمربی تراکتور است. او که در ماجراجویی‌هایش دور از استقلال موفق بوده، درسال‌های اخیر بخشی از محبوبیت خود را میان هواداران از دست داده و شاید موفقیت در بازی فردا در نهایت به سودش نباشد. اگرچه به این موفقیت می‌تواند به همه اثبات کند از مظلومی مربی بهتری است. در سمت مقابل هم پیروزی شاگردان مظلومی به معنای ابقای قطعی سرمربی فعلی آبی‌ها در پست خود در فصل آینده خواهد بود. فارغ از اینکه آنها می‌توانند در نهایت قهرمان جام بشوند یا نه …

این جدال تماشایی چهره‌های مهم دیگری هم دارد. از بختیار رحمانی ستاره مدنظر پرویز مظلومی در نیم فصل تا مهدی رحمتی دروازه‌بانی که در بازگشت به استقلال تبدیل به سمبل این تیم شده است. از بقیه بازیکنان مشترک هم فاکتور می‌گیریم که همین چند اسم برای روشن کردن آتش در ورزشگاه صدهزارنفری کافی‌اند.


بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد

تصویر ندارد

با برتری ۲-۱ بر اینگول اشتات

دیدار تیم های بایرن مونیخ و اینگول اشتات لحظاتی پیش با نتیجه ۲-۱ به سود بایرن خاتمه یافت تا مونیخی ها برای چهارمین بار متوالی عنوان قهرمانی بوندسلیگا را از آن خود کنند.


به گزارش “ورزش سه”، بایرن برای قطعی کردن قهرمانی خود به مصاف اینگول اشتات میانه جدولی رفته بود که با کسب ۴۰ امتیاز خطر سقوط را احساس نمی کرد.

 

بازی با هجوم های بایرن آغاز شد و این تیم دقیقه ۱۵ موفق شد مزد برتری خود را بگیرد. پاس عمقی عالی لام به ریبری رسید و او در مصاف تک به تک با دروازه بان، با خطای مدافع حریف سرنگون شده و داور اعلام پنالتی کرد. پنالتی را لواندوفسکی به گل اول بایرن و  بیست و نهم خود تبدیل کرد.

 

اینگول اشتات پس از دریافت گل، حملات گسترده ای روی دروازه بایرن تدارک دید و حتی هارتمن در مصافی تک به تک بهترین بخت برای به تساوی کشیدن بازی را به دست آورد که آن را به بیرون زد.

بایرن پس از چند حمله جدی اینگول اشتات، روی یک ضد حمله توسط داگلاس کاستا می توانست به گل دوم برسد اما دخالت به موقع مدافع حریف باعث شد توپ به کرنر برود. دقیقه ۳۲، مونیخی ها سرانجام گل دوم را هم به ثمر رساندند.

 

 

پاس عمقی عالی و دقیق ژابی به لواندوفسکی رسید و او هم با ضربه ای فنی گل دوم را برای بایرن به ثمر رساند و خود نیز ۳۰ گله شد. این همچنین چهلمین گل لوا در همه رقابت های این فصل نیز محسوب می شد. ده دقیقه پس از گل بایرن، اینگول اشتات صاحب پنالتی شد و موریتز هارتمن آن را بر خلاف جهت نویر به گل تبدیل کرد تا نیمه اول با حسا ۲-۱ به سود بایرن به اتمام برسد.

 

نیمه دوم را اینگول اشتات بهتر آغاز کرد اما رفته رفته بایرنی ها بر بازی مسلط شدند. حرکات ویرانگر داگلاس کاستا بارها مدافعان میزبان را با دردسر مواجه ساخت اما ضربات نهایی بایرنی ها به تور نمی نشست.

 

با وجود میدانداری بایرن، اینگول اشتات دقیقه ۷۲ بهترین بخت گلزنی خود را از دست داد تا برتری بایرن حفظ شود. هارتمن در مصافی تک به تک با نویر او را مغلوب ساخت اما توپ بر خلاف انتظار بجای ورود به دروازه با اختلاف اندکی به بیرون رفت. در نهایت تلاش دو تیم برای زدن گل های دیگر نتیجه ای نداشت و بایرن با همین برتری ۲-۱ موفق شد برای چهارمین بار متوالی قهرمان بوندسلیگا شود.

 

 


پیش بازی استقلال و تراکتورسازی: امیر در سر دو راهی

تصویر ندارد
http://uupload.ir/files/ebu_13b3f729-f96b-339b-98dd-5ac7b4f8cd20_-_copy_-_copy.jpg

این دیدار مهم در واقع بازی بزرگ هفته بیست و نهم لیگ برتر است. بازی که
می تواند سرنوشت قهرمانی و کسب آخرین سهمیه آسیایی را مشخص کند.

می توان از تقابل استقلال و تراکتورسازی برداشت های متفاوتی داشت مثلا
این بازی می تواند «روز واقعه» لقب بگیرد یا همه چیز در انتقام دیده شود.

استقلال اگر بازی را ببرد، شانس خود برای کسب عنوان قهرمانی را تا هفته
آخر بالاتر از دو رقیب دیگرش یعنی استقلال خوزستان و پرسپولیس حفظ می کند و
اگر بازنده باشد، با توجه به اینکه در دیدار بعدی باید در قم به مصاف صبا،
تیم تحت هدایت علی دایی برود، باید در انتظار نتایج دو تیم دیگر باشد؛در
واقع کارش برای کسب قهرمانی گره می خورد.

اگر تراکتورسازی بازی را ببازد، با توجه به ترافیک تیم ها برای کسب
سهمیه آسیا، به نوعی باید قید این افتخار برای سال آینده را بزند. تراکتوری
ها تا به حال ۴ فصل پیاپی در آسیا حضور داشته اند و امکان دارد برای این
فصل، ارتباط بین المللی شان به طور کلی با لیگ قهرمانان آسیا قطع شود چون
تا همین حالا هم کسب سهمیه برای تراکتورسازی با اگر و اماهای زیادی همراه
است.

بازی انتقامی نیز در پیش است. دیداری با حضور پرویز مظلومی و امیر قلعه
نویی. شما می توانید در مورد رابطه این دو نفر یک کتاب قطور به چاپ
برسانید. شاید وقتی از نزدیک کنار هم باشند، رابطه شان عالی شود اما واقعیت
این است که مسائل دیگری در مورد این دو نفر وجود دارد. آنها در ۶ سال
گذشته به صورت نوبتی روی نیمکت استقلال نشسته اند و نتایج متفاوتی کسب کرده
اند. حالا این بازی می تواند شایستگی یک کدام را برای نشستن روی نیمکت
استقلال افزایش دهد.

تراکتورسازی فصل قبل در همین هفته بیست و نهم، در همین ورزشگاه آزادی
تهران مقابل همین استقلال قرار گرفت و با درخشش همه بازیکنانش و همچنین هت
تریک سامان نریمان جهان موفق شد استقلال را ۴ بر یک شکست دهد. حالا آبی ها
در فکر انتقام هستند. از سوی دیگر، استقلال در همین فصل به تبریز رفت و در
مرحله نیمه نهایی جام حذفی، همین تراکتورسازی را با همین مربی و همین
بازیکنان از پیش رو برداشت. حالا بازی برای آنها نیز انتقامی خواهد بود.

فردا، روز جدیدی در فوتبال ایران است. ورزشگاه آزادی قطعا با بیش از ۸۰
هزار هوادار پر می شود و جذابیت های منحصر به فردی را خواهیم دید. فردا روز
واقعه است، روز انتقام و روز روشن شدن خیلی از مسائل.

۳۰۹۰


کانال تلگرام ما

تصویر ندارد

آدرس کانال تلگرام ما havadaress@ است می توانید آدرس زیر  را در تلگرام خود جست و جو کرده عضو کانال شوید و از اخبار باشگاه استقلال خیلی زودتر مطلع شوید.
Image result for ‫تلگرام‬‎


برای تماشای بازی با تراکتور/فرهاد هم می آید،شما هم بیایید

تصویر ندارد

به گزارش کانون هواداری استقلال فرهاد مجیدی کاپیتان سابق استقلال که از محبوبیت ویژه ای میان هواداران برخوردار است فردا برای تماشای بازی استقلال و تراکتورسازی به ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی می آید.

مجیدی که برای دومین بار در این فصل برای تماشای بازی های استقلال از نزدیک می آید پیش از این در بازی استقلال و گسترش فولاد در هفته بیستم نیز به ورزشگاه آمده بود که در آن بازی که با استقبال ۸۰هزار نفری و فوق العاده ی هواداران هم همراه بود استقلال ۲-۱ از سد گسترش فولاد گذشت.

نکته جالب این است که در هر دو بازی که فرهاد به استادیوم آمده است استقلالزبا تیم های تبریزی رویارویی داشته است و این می تواند در نوع جالب باشد ، البته که به احتمال زیاد این موضوع کاملا اتفاقی بوده است.

پس هواداران گرامی برای تماشای آخرین بازی استقلال در آزادی بیایید و تیم محبوبتان را از نزدیک تشویق کنید و فقط هوادار مجازی نباشید ،وعده ما یکشنبه ورزشگاه آزادی تهران ساعت ۱۸ . . .


گوگل یاهو!